1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Webstar epx 2203 constant resetten

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Ronald J, 29 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Heb sinds ongeveer 3 maanden constant problemen met internet en telefoon-vebindingen.
    Ik moet ongeveer 1 x per uur Kabelmodem Webstar epx 2203 hard resetten (stroom onderbreken) om weer, voor korte tijd, te kunnen bellen of internetten.
    Ziggo gebeld, maar daar is men nog niet echt gemotiveerd gebleken om probleem op te lossen...
    Kent iemand dit probleem en kan iemand mij op weg helpen?
    Er is in verschillende discussies wel gesproken over dit probleem maar conclusies heb ik nog niet kunnen vinden...
    > maak geen gebruik van een router, wel utp-kabel.
    > werk met een iMac, windows info is dus niet relevant, al denk ik dat het probleem specifiek in het modem zit
    > modem valt ook uit als computer uit staat (dus geen telefoonverbinding meer)

    Tijdens de kerstdagen bleek het probleem ineens (tijdelijk) weg te zijn, maar nu keert het weer langzaam terug.
    Heeft het met misschien met het kabel-gebruik in mijn omgeving te maken?

    Is m'n modem aan vervanging toe of ligt het aan mijn woonomgeving?

    Ben benieuwd naar gelijksoortige ervaringen of kenners op dit terrein. Ronald J
     
  2. Als je telefoon ook uitvalt heeft het in elk geval niets met je internet zaken (router/computer e.d.) te maken.

    Gaat het modem dan ook offline? Kun je iets aan de lampjes op het modem zien?

    Wat je zelf nog even kunt controleren is of je niet toevallig een draadloze telefoon of basispost in de buurt van je modem hebt staan. Of een mobiele telefoon of draadloze router die erbij in de buurt staat. Alle apparatuur waar een 'zender' in zit zou je modem nog op tilt kunnen helpen.

    Als bovenstaande niet werkt is de enige oplossing toch om de helpdesk te bellen en uitleggen wat er gebeurt, ze zouden in het log van je modem moeten kunnen zien dat hij vaak reset. Verder kunnen ze de signaal niveau's bekijken. Als die goed zijn moet het een probleem van het modem zelf zijn die misschien na verloop van tijd vastloopt. Een ander modem kan dan misschien de oplossing zijn.
     
  3. Beste CeeS,

    De lampjes op m'n modem vertonen geen rare dingen als uitvallen, ze blijven "gewoon" knipperen. Modem gaat niet offline naar mijn weten.
    Weet ook niet hoe je precies dit kunt zien, ik kan wel in mijn modem "kijken" via de browser, maar weet niet waar ik op moet letten.

    Het klopt wel dat de het basisstation van mijn Dect telefoon vlak naast de webstar staat.
    Deze ga ik nu een stukje verderop zetten...
    Had zelf ook al meerdere keren met de helpdesk gebeld en zij zouden ook in de zaak gaan duiken. (een log maken en signaal controleren)

    Deze laatste dagen valt het met het resetten wel iets mee, 1x per dag is nu het gemiddelde. Dacht daarom aan minder data-verkeer op de kabel. (ben maar een leek op dit gebied, dus dit kan ook heel goed onzin wezen van mijn kant)

    Bedankt voor de tips, mocht het zo zijn dat het helpt met die Dect basis, zou dit heel mooi zijn en laat ik dit weten...
    Meer info en ervaring op dit gebied blijft welkom!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina