1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

pop.ziggo.nl niet benaderbaar

Discussie in 'Internet - Email' gestart door internetter, 29 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik had ook hetzelfde probleem, dat ik sinds maandag niet meer kon inloggen op mijn Ziggo-account. Als oud Wanadoo-klant heb ik medio oktober mijn Wanadoo-instellingen aangepast aan Ziggo en dat heeft tot in de loop van afgelopen maandag prima gefunctioneerd. Daarna kon ik alleen nog maar mijn mail via webmail lezen en beantwoorden. Maar ja er was een storing gemeld... En die storing staat volgens de storingspagina nog steeds open!

    Naar aanleiding van eerdere berichten in deze thread heb ik mijn accountinstelling maar aangepast en voorzien van @ziggo.nl en zowaar, nu kan ik wel weer inloggen! Van Ziggo heb ik nooit iets gehoord over deze noodzakelijke aanpassing en in dit forum heb ik dat alleen eerder gelezen over de oude @home, casema en mutikabel accounts. Nu nog een buurman met hetzelfde probleem even helpen en dan is die ook weer gelukkig.

    Jammeer van het ontbreken van enige communicatie van de kant van Ziggo hierover.
     
  2. Hi!

    Je hebt gewoon zelf de aangeleverde dokumentatie niet goed gelezen. Hand in eigen boezem??

    Zie ook www.ziggo.nl/orange waar alle migratie informatie gewoon nog online staat. Daar zie je dat je overal je volledige e-mail adres moet gebruiken.

    Bye,
    Raymond.
     
  3. Wie leest hier nou niet goed?

    Die hebben we dus niet ontvangen!!!!!

    Sinds afgelopen maandag kunnen we niet meer inloggen op de manier die we al sinds jaar en dag gewend zijn en we zijn niet (!!!!!!!) van deze wijziging op de hoogte gesteld! Een standaard handleiding op een website ga je niet bekijken als het al jaren goed werkt. Zeker niet als er ook nog eens een storing op de website vermeld wordt. Dan ga je er in eerste instantie van uit dat het aan die storing ligt en niet aan je al jaren goed werkende instellingen. En als je ongeduldig wordt, zoals ik, dan ga je zoeken op internet of meer mensen met hetzelfde probleem kampen en dan kom je, als je geluk hebt, op dit forum terecht en is je probleem ineens opgelost.

    Zo zou het gewoon niet moeten zijn. Het is aan Ziggo om haar klanten bijtijds en op de juiste wijze hierover te informeren. Het moge duidelijk zijn dat dat bepaald niet is gebeurd!

    En hoe stuitend ik dat ook vind, het valt in het niet bij dit soort reacties van medewerkers van Ziggo. Ik mag hopen dat je niet op de pr-afdeling werkt, want dan zal je het bedrijf veel klanten kosten, als je ze niet zo al kwijtraakt.

    Hier past van de kant van Ziggo niets anders dan welgemeende excuses en een belofte van beterschap in de toekomst. Overigens heb ik die van de klantenservice (niet meer dan terecht) wel ontvangen. Er is volgens de klantenservice wel een mail rondgestuurd over het wijzigen van de gebruikersnaam in het emailadres, maar die heeft kennelijk mij en vele anderen niet bereikt. Daarnaast heb ik een 2e mail ontvangen waarin het dan wel eindelijk vermeld stond, als 1 van de instellingen die ik zou kunnen wijzigen en die mogelijk de storing zou kunnen verhelpen.

    Beter laat dan nooit...

    En als ik je een suggestie voor een goed voornemen voor 2009 van de hand mag doen: ik verlang wel terug naar de tijd dat de klant nog koning was.....

    Beste wensen aan iedereen en hopelijk een storingsvrij 2009!
     
  4. @zonnetje:
    Toen je overgezet bent van Wanadoo naar Ziggo, heb je toen dan helemaal geen informatie gekregen hierover ? Je moet toch nieuwe gegevens gekregen hebben hoe je de servers en zo in moest stellen ??

    Of stond in die informatie niet dat je met je volledige emailadres moest inloggen?
     
  5. Sorry Raymond,

    Wanneer je kijkt in de handleiding voor Outlook 2007 dan staat bij Stap 4 wat je moet aanpassen: e-mailadres, uitgaande mailserver en de inkomende mailserver. Niet dat je ook de gebruikersnaam zou moeten aanpassen. Dat staat wel vermeld in de handleiding voor Outlook 2003. Maar die ga je toch niet lezen wanneer je met Outlook 2007 werkt?

    Weliswaar staat in het plaatje het volledige e-mailadres aangegeven, maar een plaatje is slechts een illustratie bij de instructie en ook is dat veld niet voorzien van een kadertje dat je daar iets moet doen. Wel de drie andere velden.
     
  6. Hmm... ik zie in de handleiding email instellen met outlook 2007 toch duidelijk het volgende staan boven het plaatje:
     
  7. Dat is een andere handleiding dan di ik heb gekregen en waar Raymond naar verwijst. Bij de overstap van Orange/Wanadoo werden we naar een speciale pagina gestuurd www.ziggo.nl/orange/welkom met daarin links naar pdf-jes over de noodzakelijke aanpassingen in de mailprogramma's. Per vandaag zijn die verwijzingen trouwens verdwenen.

    In het bestand voor de aanpassingen in Outlook 2007 staat:


    Onder de tekst van stap 4 staat een plaatje waarin bovengenoemde 3 velden zijn omkaderd die aangepast moeten worden. Daarbij dus niet het veld gebruikersnaam. En stap 5 ontbreekt.

    In de handleiding voor Outlook 2003 staat als Stap 5:

    Bij de 2003-versie zijn ook 3 velden omkaderd: de servers + de gebruikersnaam. Maar hier weer niet het e-mailadres!

    Het is helemaal mijn bedoeling niet om Ziggo de grond in te boren, daarvoor ben ik veel te tevreden over de kwaliteit van het gebodene. IK constateer echter wat slippertjes bij de omschakeling van Orange naar Ziggo. Zo heb ik me ook rot moeten zoeken naar de FTP-instellingen om mijn website te kunnen beheren. Gelukkig gevonden dank zij dit voortreffelijke forum.

    Het is vooral jammer dat je denkt dat de omschakeling prima verlopen is, maar dat na twee maanden dingen ineens niet meer werken. Met mijn eerste mail heb ik vooral andere gebruikers willen informeren .
     
  8. Hi!

    Dit is geen nieuwe informatie, dit is de informatie van toen je Ziggo klant geworden bent, niet van afgelopen maandag, maar toen je je account gegevens hebt omgezet.

    Als je die nooit gezien hebt dan kun je al maanden niet meer mailen.

    bye,
    Raymond.
     
  9. Hi!

    Dat is ook dezelfde page als ik naar toe verwees...

    Bye,
    Raymond.
     

  10. Na ontvangst van de welkomstmail ergens in augustus heb ik de servers aangepast van wanadoo naar ziggo. De serverinstellingen heb ik gevonden op de site. Aangezien ik al jaren met Outlook werk heb ik de standaardhandleiding daarvoor niet bekeken. Ook intussen een nieuwe pc gekocht met outlook 2007. Dan hoef je alleen je emailadres in te vullen en gaat outlook zelf uitzoeken hoe het account ingesteld moet worden. Ook Outlook 2007 kwam (kennelijk) uit op alleen gebruikersnaam en niet het hele emailadres en daar heb ik tot afgelopen maandag dus prima mee kunnen mailen.

    Vanaf maandag is het ineens nodig om in het vakje gebruikersnaam(!!!) niet de gebruikersnaam maar het hele emailadres te noteren. Van die wijziging had Ziggo ons op de hoogte moeten stellen en volgens de klantenservice is dat dus ook gebeurd en helaas is die mail bij mij en vele anderen niet aangekomen. Die wijziging is dus op geen enkel moment gecommuniceerd, ook niet in de welkomstmail van augustus. Het is gewoon niet voldoende om de juiste gegevens in een standaardhandleiding te zetten. Dat is niet het communiceren van een wijziging en bovendien, als je een programma bijna van haver tot gort kent, ga je niet je tijd verdoen met een standaardhandleiding.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina