1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

pop.ziggo.nl niet benaderbaar

Discussie in 'Internet - Email' gestart door internetter, 29 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dus je hebt die 5 mails niet ontvangen (vanaf februari ongeveer) waarin staat dat je vanaf dat moment in moest loggen met je hele e-mailadres? En wie heeft gezegd dat je met alleen je gebruikersnaam in hoefde te loggen? En als 'leek' zijnde (en niet alleen bij Ziggo òf Multikabel) ben ik er altijd op gewezen middels welkomstbrief of handleiding dat het altijd al met compleet e-mailadres moest. Maar goed, dit wordt een beetje 'kip en het ei' verhaal, dus daar pas ik voor. Grappig dat mails ook al selectief kunnen zijn in het kiezen van de geadresseerden ;)
     
  2. Hi!

    Als je al jaren links op de weg rijd ipv rechts, wat ook werkt, moet je dan verbaasd zijn dat je na 3 maanden een boete krijgt ? Of heb je dan gewoon geluk gehad die 3 maanden?

    Bye,
    Raymond.
     

  3. Klopt, die heb ik niet ontvangen. Sowieso heb ik mijn eerste (welkomst)mail van Ziggo pas in augustus ontvangen en daarin werd ik er niet op gewezen. En daarna alleen wat nieuwsbrieven en aankondigingen van facturen per mail ontvangen. In geen enkele mail van Ziggo staat vermeld dat de gebruikersnaam in het hele emailadres veranderd dient te worden. Ook bij Wanadoo logde ik al jaren op die manier in zonder problemen. In augustus heb ik de mailservers aangepast aan die van Ziggo en dat werkte dus prima. Ook als je Outlook 2007 je emailaccount zelf laat instellen doet ie dat overigens met alleen gebruikersnaam, dus zo gek is dat helemaal niet. Een verwijzing naar een standaard handleiding op het internet is in zo'n geval zeker niet afdoende. Als iets prima werkt ga je het niet aanpassen namelijk en dus ook niet naar zo'n standaardhandleiding kijken. En als iets niet meer werkt, omdat er een substantiële wijziging wordt doorgevoerd is het niet meer dan normaal om mensen daarvoor te waarschuwen. En dat is dus niet gebeurd; en niet alleen bij mij niet maak ook uit andere reacties op....





    Ahum, kennelijk zit je niet vaak op de weg....
    Of niet in Nederland misschien, want in sommige landen werkt dat inderdaad prima!
     
  4. Hi!

    In alle communicatie van de Orange/Wanadoo migratie is dit wederom aangeven. Die communicatie staat nog online en kun je ook nalezen.

    http://www.ziggo.nl/orange/welkom/

    In alle voorbeelden is het volledige e-mail adres vermeld.

    Dat in andere landen aan de andere kant van de weg gereden kan worden is prima, heel goed zelfs, maar daar vind men het ook niet tof als je dan toch de andere kant neemt.... Dat was ook niet de stelling. Je kan er weken over blijven doortikken, geen punt hoor. Maar in alle communicatie is aangegeven volledige adres gebruiken.

    Overigens is het aantal users die 'verkeerd' inlogde dermate laag dat we ze denk ik allemaal al wel op het forum gezien hebben :-P

    Suc6,
    Raymond.
     
  5. Sinds zondagmorgen is er een probleem bij ziggo op de mailserver van hen. Als je ziggo.nl toevoegt aan je gebruikersnaam krijg je wel zo nu en dan wat mail zwaar vertraagd binnen, maar lang niet alles. Het meeste zal niet binnenkomen. Op de site staat het volgende:


    Groepsstoring
    sinds maandag 29 december 11.04 uur
    Door een storing is er vertraging ontstaan bij het versturen en ontvangen van e-mail berichten via zowel de Ziggo webmail als het e-mail programma op uw pc.

    Dit geld alleen voor e-mail adressen welke eindigen op @ziggo.nl.
    We verwachten dat deze storing in de loop van de avond is opgelost.

    Onze excuses voor het ongemak



    Maar tot op dit moment is de zaak nog steeds niet opgelost....:sleep:
     
  6. P.M. me eens je e-mail adres .... opzich is het probleem naar mijn weten nl. wel in de middag opgelost ....

    mvg,
    Chris
     
  7. Gister ook een klein probleempje gehad met de mailserver van Ziggo. Nou ja, probleempje... meer een irritatie hehe. Ik open de 'mailcliënt' van mijn iPhone en ineens staan daar 156 ongelezen mails. Normaal haal ik ook mail op met mijn iPhone en dan kan ik alsnog de mail met Outlook ophalen. 1 keer in de zoveel tijd even handmatig de mail via webmail verwijderen en niemand heeft er last van. Echter werden die 156 gelezen mails die er nog stonden als ongelezen gezien en kreeg ik ze weer binnen. Zelfs weer met Outlook. Zoals ik al zei, niet echt een probleem (Outlook, Postvak In, CTRL+A en DEL), maar ga jij maar eens 156 mails per stuk verwijderen op je telefoon. Mijn vriendin kreeg er 352 opnieuw binnen op haar iPhone en Outlook. Ze was niet blij hehe...

    Uh oh ja, de essentie van de reactie, nieuwe backup geplaatst of gisteren wat instellingen veranderd aan de mailserver?
     
  8. Ik krijg bij mijn @ziggo.nl HOOFD email adres de volgende error.
    Bij de andere @ziggo.nl email adressen werkt het wel, haal gewoon mail binnen.

    Could not login to pop.ziggo.nl
    The password may be wrong
    the server said: "[AUTH] Authentication failed"

    Heb het password al een paar keer opnieuw in gevuld.
    Nog steeds het zelfde probleem.

    Is dit hetzelfde probleem als wat anderen hadden ?
    Is het een ziggo fout ?
    Of de fout aan mijn kant ?

    hihihi..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 dec 2008
  9. Deze melding krijg ik de laatste 2 weken heel vaak. Zowel op PC als iPhone. Gewoon op [Oké] drukken en dan wordt er alsnog verbinding gelegd.
     
  10. Heb een tijd terug bij een kennis het gehele pakket geinstalleerd.
    In de brief stond dat als server pop.ziggo.nl gebruik moest worden omdat zij een Ziggo e-mailadres hebben, logisch.
    Dat lukte dus niet, kreeg constant een foutmelding. Van alles geprobeert: geen succes!
    Toen ik de mailserver omgezet had naar pop.home.nl werkte het wel . . rara :?.
    Het staat nu, enkele maanden later, nog steeds zo ingesteld en het werkt nog steeds.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina