1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Alweer AOL Blokkade ?

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Henry Leenheers, 28 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ook aan AOL gevraagd waarom ?
     
  2. AOL bericht

    http://postmaster.info.aol.com/errors/554ispb2.html
    EXPLANATION:
    Your IP address has generated a high volume of mail to AOL which exceeded our rate limit or has generated AOL member complaints. Possible causes include a compromised or virus-infected personal computer or a non-disclosed server relaying mail within the ISP's network. Note, this block is automatically removed within 24 hours. SOLUTION:
    The IP address in question is not the connecting MTA, but is commonly the originating IP. If your originating IP is static and has valid and meaningful reverse DNS, then please contact us with that IP. If you are not sure what your originating IP address is or if you are unsure as to whether your originating IP is dynamic or static, please contact your ISP for further information regarding your type of service.
    If you are sending large volumes of mail from a dynamic IP address, please contact your ISP and inquire about purchasing a static IP or business class IP address. Furthermore you can attempt to reduce the amount of email recipients sent during one session. If you are sending to a mailing list you should verify that the recipients on your list are still interested in receiving your email.
    If you did not send an extraordinary amount of email, we recommend scanning your computer or network for viruses and malicious applications. If you are an ISP receiving this error from an excessive number of your customers you may have an undisclosed proxy or relay on your network.


    Maar de blokkade blijkt niet mijn pers IP te zijn maar een van de Ziggo mailservers.

     
  3. Zelfde probleem

    Ik heb last van hetzelfde probleem... Krijg sinds een tijdje dezelfde foutmelding als een ik een mail aan een AOL of CS adres stuur.

    Zwaar prut...
     
  4. Helpdesk

    Soms worden mailtjes wel geaccepteerd, maar meestal komen ze retour.
    Ik heb al meerdere malen de Helpdesk schriftelijk geinformeerd, maar enige reactie blijft uit. Zit nou al 3 weken op een reaktie te wachten.
    Vandaar mijn opmerking elders op deze site dat ik de Helpdesk van Ziggo verschrikkelijk slecht vind.
     
  5. Reactie Helpdesk

    [FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot][/FONT]Na weken eindelijk een reactie van de Helpdesk......... Vraagstelling was kennlijk niet duidelijk genoeg....verzoek om de helpdesk te bellen....kassa kassa.....Ik geef echter de voorkeur om in dit stadium alles vis het online contactformulier te verzenden inclusief een voorbeeld van de foutmeldingen:

    Ik heb het volgende verzonden aan Ziggo:

    Nav Uw mededeling:
    [FONT=&quot]Via de website heeft u een vraag gesteld over uw Ziggo-diensten. [/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Het is voor ons niet mogelijk om eerdere onbeantwoorde correspondentie in te zien. Helaas bevat uw e-mail niet genoeg informatie om uw vraag te kunnen beantwoorden. Wij vragen u vriendelijk om de situatie duidelijker te omschrijven. [/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    Deel ik U het volgende mede. (Mijn vraagstelling via het online-formulier was volgens mij wel duidelijk genoeg)
    Sedert ongeveer 30-12-2008 worden mails verzonden via Uw mailserver vaak geblokkeerd door AOL en Compuserve. Bij verzending krijg ik de volgende mededeling:
    Op de volgende adressen kon het bericht niet worden afgeleverd:

    xxxxxxx@aol.com
    SMTP error from remote mail server after end of data:
    host mailin-03.mx.aol.com [205.188.109.56]: 554-:
    (ISP:B2) http://postmaster.info.aol.com/errors/554ispb2.html
    554 TRANSACTION FAILED
    [FONT=&quot]Error 554 ISP:B2 [​IMG][/FONT]

    • [FONT=&quot]554 ISP:B2[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]http://postmaster.info.aol.com/errors/554ispb2.html[/FONT][FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]EXPLANATION:[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Your IP address has generated a high volume of mail to AOL which exceeded our rate limit or has generated AOL member complaints. Possible causes include a compromised or virus-infected personal computer or a non-disclosed server relaying mail within the ISP's network. Note, this block is automatically removed within 24 hours. [/FONT]
    [FONT=&quot]SOLUTION:[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]The IP address in question is not the connecting MTA, but is commonly the originating IP. If your originating IP is static and has valid and meaningful reverse DNS, then please contact us with that IP. If you are not sure what your originating IP address is or if you are unsure as to whether your originating IP is dynamic or static, please contact your ISP for further information regarding your type of service.[/FONT]
    [FONT=&quot]If you are sending large volumes of mail from a dynamic IP address, please contact your ISP and inquire about purchasing a static IP or business class IP address. Furthermore you can attempt to reduce the amount of email recipients sent during one session. If you are sending to a mailing list you should verify that the recipients on your list are still interested in receiving your email. [/FONT]
    [FONT=&quot]If you did not send an extraordinary amount of email, we recommend scanning your computer or network for viruses and malicious applications. [/FONT]
    [FONT=&quot]If you are an ISP receiving this error from an excessive number of your customers you may have an undisclosed proxy or relay on your network. Please contact us to resolve this issue. [/FONT]

    Soms duurt de blokkade sclechts 24 uren, vaak veel langer.
    Vervolgens krijg ik na enige tijd wederom dezelfde blokkade mededeling.
    Ik heb mededeling van blokkades ontvangen op o.a.
    4-11-14-15 januari 2009 en 30 en 31 december 2008
    Heb hierover een onderwerp gemaakt op het Ziggo gebruikersforum:
    Hierbij blijkt dat ik kennelijk niet de enige met dit probleem ben:
    ------------------------------------------------------------------------XXXXX


    [FONT=&quot] [​IMG][/FONT]
    [FONT=&quot]Junior Member[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Geregistreerd: 7 oktober 2008[/FONT]
    [FONT=&quot]Locatie: Maastricht/@Home[/FONT]
    [FONT=&quot]Berichten: 10 [/FONT]
    [FONT=&quot][​IMG][/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot][​IMG][/FONT][FONT=&quot]Zelfde probleem[/FONT][FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]​
    [FONT=&quot]Ik heb last van hetzelfde probleem... Krijg sinds een tijdje dezelfde foutmelding als een ik een mail aan een AOL of CS adres stuur.

    Zwaar prut... [/FONT]
    ---------------------------------------------------------------------
    Van AOL kreeg ik de mededling dat o.a. de volgende IP nummers geblokkeerd zijn:
    Your connecting IP is: 212.54.34.165
    [FONT=&quot]212.54.34.166[/FONT]
    [FONT=&quot]Server: dns.tilbu1.nb.home.nl[/FONT]
    [FONT=&quot]Address: 213.51.144.37[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Name: smtpq3.gn.mail.iss.as9143.net[/FONT]
    [FONT=&quot]Address: 212.54.34.166[/FONT]


    Etc etc
    Het blijkt dus dat niet MIJN IP nummer maar dat van een van de mailservers van Ziggo geblokkeerd wordt.
    Ik heb hier in het verleden al vaker last van gehad (U bekend en uiteindelijk na lange tijd opgelost door @home)
    BIJ DEZE DUS WEDEROM HET VERZOEK OM CONTACT MET AOL OP TE NEMEN OM DE BLOKKADE OP TE LATEN HEFFEN.
    Desgewenst kunt U telefonisch contact met mij opnemen onder nr xxx xxxxxx.
    Dit bericht aan U doe ik bij voorkeur schriftelijk omdat ik telefonisch niet alle gegevens kan gaan voorlezen die ik van AOL ontving.
    HJG Leenheers
     
  6. Als AOL de mailserver op hun blacklist hebben staan vraag ik me werkelijk af waarom je dan niet bij hun gaat klagen ipv de zwarte piet naar Ziggo. ZIJ zullen dan die blokkade moeten verwijderen lijkt mij toch??

    Misschien begrijp ik nu iets compleet verkeerd?
     
  7. AOL

    Was het maar zo eenvoudig. Kijk maar eens op het oude troubles@home forum waar een ellenlange disdussie te vinden is over eerdere AOL blokkades tegen @home. En de zwarte Piet ligt toch echt bij de Provider ! @home is degene die op de een of andere manier toestaat dat spam wordt verzonden. De provider (in dit geval dus Ziggo) is de enige die de blokkade ongedaan kan laten maken en voorkomen dat ze voor de zoveelste keer op de blacklist komen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina