1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Fluctuaties in snelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door wout886, 27 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Download snelheid internet Z3

    Sinds Ziggo de snelheden heeft verhoogd, heb ik geen stabiele snelheid meer.

    Voor de verhoging zat ik stabiel op 1450 Kbits en dat is goed. Maar sinds de verhoging heb ik vaak zeer variabele snelheden. Van zeer langzaam 60 Kbits tot soms 1600 Kbits. Maar nooit de beloofde 1875 Kbits.

    Wie heeft hier nog meer last van? Of weet iemand misschien een oplossing?

    Ziggo heeft me al nieuwe aansluitkastjes en kabels gestuurd, maar dat heeft natuurlijk niet geholpen. Ik snap ook niet waarom dat zou kunnen helpen. Ik denk dat Ziggo maar wat doet om even van de klacht af te zijn.
     
  2. Ja, we hebben hierover regelmatig contact, vandaar dat ik ook schreef dat er aan gewerkt wordt.

    Er lopen wel een aantal zaken door elkaar: Rond Enkhuizen lijkt de snelheid op dit moment sterk achter te blijven. Dat is niet te verklaren met upgrades. Andere gebieden is het wel een upgrade probleem.

    In sommige gebieden is de speed wel weer goed. In Avenhorn was het tot een paar weken geleden slecht, maar nu weer prima volgens enkele forumbezoekers. Maar vanuit Hoorn en Enkhuizen dus weer niet.

    Het sturen van een monteur heeft alleen zin als het modem-signaal niet in orde is, dat moet wel goed zijn. Dus als zoals bij Ysbrand dit niet lekker was, sturen ze wel een monteur om dat te verhelpen. Dat dit niet altijd het bijkomende snelheidsprobleem oplost is dan wel te verklaren. Dus bij modemsignalen die niet helemaal goed zijn zal de helpdesk meestal toch een monteur sturen om dit te fixen zodat men zeker weet dat dit deel van de keten in elk geval goed is.

    Maar als je op rustige tijden (snachts) wel een volle speed hebt en tijdens spits (20.00 uur of zo) niet eens op de helft komt is er duidelijk een probleem wat niets met je eigen aansluiting te maken heeft. Anders was het snachts niet normaal.

    Er vinden nu metingen plaats om te achterhalen waardoor dit onstaat hoorden wij. De oorzaak is echter nog niet duidelijk. In Enkhuizen is het in elk geval geen capaciteitsprobleem, de grafieken van verkeer op CMTS (regiocentrale's) laten geen vreemde dingen zien en zit nog lang niet op het maximum terwijl de snelheid niet gehaald wordt. De oorzaak moet dus dieper zitten.
     
  3. Ernstige fluctuaties sinds 18 jan in 2394 gebied...

    Tot mijn grote schrik kwam ik er op 18 jan erachter dat mijn snelheid niet hoger komt dan zo'n 5mb terwijl ik Z3i heb...

    Sinds de snelheid per 1 december werd verhoogd fluctueerde het wel een beetje, maar zo tussen de 22-24 en dat vond ik best acceptable, was hoger dan daarvoor.

    Sinds een tijdje terug de snelheid echt naar de beloofde 30 is gegaan fluctueerde het ineens zo tussen de 24 en de 29 en wederom maakte ik me daar niet echt erg druk om.

    Maar nu een 720p aflevering van een serie downloaden en hij is na een uur nog bezig dat was eventjes schrikken :D

    Heb de helpdesk gebeld, geen storingen bekend. Zij zagen dat het modem goed was verder en dat idd. de snelheid nogal wisselde and niet boven de 9mb/s uitkwam. Ik moest maar afwachten wanneer dat weer opgelost kon zijn. In het ergste geval kan dat dus duren tot de upgrade compleet is, oftewel nog een paar maanden.

    Dat laatste vind ik onacceptabel. Vind het normaal dat het tijdens het upgraden de verbinding er uitvalt en/of wat langzamer wordt, maar niet dat dat maanden kan gaan duren. Op deze manier betaal ik 70 euro p/mnd wat eigenlijk maar 30 hoort te kosten.

    Okay, het is pas 1 dag nu, maar vond de mededelingen van de helpdeskmedewerker niet echt opbeurend te noemen.

    Zijn er meer mensen in mijn omgeving die hier last van hebben? postcode 2394, omgeving Hazerswoude (Leiden/Alphen)??
     

  4. Waarom melden ze dit niet op hun site? dat scheelt weer een hoop gebel en gezoek bij jezelf. Verder hoor ik dat de goedkopere paketten vaak wel de goede snelheid halen, dat maakt het wel extra zuur. of is Ziggo bang dat men masaal in deze regio geld gaat terug vragen?
     
  5. Sinds vandaag (20 jan 2009) heb ik en een kennis van ons ook enorme trage snelheden die enorm pieken en dalen.

    Postcode 7442.

    Ping varieert tussen 13 en 75 (normaal rond de 13 hele tijd).

    Download snelheid is normaal 2395 kb/s ongeveer de hele tijd.
    Nu varieert dat enorm van een paar kb/s tot de max. snelheid.
    Maar het slingert wel de hele tijd op en neer waardoor je er vrij weinig aan hebt. Zelfs normaal internetten is enorm traag nu.
    Gelukkig werkt het nog wel een beetje.

    Ik schrok hier eigenlijk een beetje van omdat ik eigenlijk al jaren stabiel draai.

    Omdat ik wou uitsluiten of het aan mij ligt heb ik een kennis die ook ziggo heeft in dit postcode gebied gebelt en die heeft precies hetzelfde probleem sinds vandaag.

    Op de site staan geen storingen bekend (behalve de wel bekende groepsstoring maar die staat er al heel lang).

    Weet iemand of er capaciteitsproblemen of andere problemen zijn in deze regio?

    Het modem hebben we ook al een keer uit en aan gezet.

    Ook hebben we 5 pc's en hebben 2 verschillende pc's zonder router rechtstreeks op de modem getest (hierdoor krijg je wel steeds een ander ip).

    Nu met de router ertussen weer heb ik weer hetzelfde ip als voorheen.

    Iemand enig idee?

    Gr. Kees.
     
  6. snelheid

    Ik heb sinds korte tijd via nieuwsgroepen ook een snelheid die heen en weer gaat normaal moet ik 2300 Kb/s hebben maar dan gaat hij minimaal terug naar 1100Kb/s en dit gaat steeds heen en weer iemand een idee:mrgreen::mrgreen:
     
  7. Gister de monteur hier geweest.

    Naja monteur jongen die ze op pad sturen om naar de problemen te kijken bij mensen thuis want verstand ervan hebben heeft ie niet moet alles overleggen met een collega van hem :S

    Magoed

    Nieuw modem gekregen een scientific atlanta. Resultaat heeft het zeker

    Laatste piek meting zelfs net iets boven de 20Mb alleen dan wel op groningen en niet op amsterdam verder zowel gister als vandaag een enorme verbetering we houden het in de gaten want echt mooi oplopen en mooi constant is de snelheid niet.

    Magoed het is een hele verbetering ikke ben voorlopig blij
     
  8. snelheid - laat me niet lachen!
    meer stotterende traagheid:
    [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]SG Speed Test Results[/FONT]
    kbps 2000[​IMG]
    4000[​IMG]
    6000[​IMG]
    8000[​IMG]
    10000[​IMG]
    download
    upload
    [​IMG]
    « 2862 kbps ↓

    [​IMG]
    « 1334 kbps ↑

    [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]2862 kbps[/FONT] down (~2.86 Mbps, 349 KB/s) ↓
    [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]1334 kbps[/FONT] up (~1.33 Mbps, 163 KB/s) ↑
    Details:
    5120 KB downloaded in 14.655 seconds
    1024 KB uploaded in 6.287 seconds
    Speed @ 68% of the average for cable.quicknet.nl
    54 times faster than 56k dialup
    Tested on: 2009.01.25 13:54 EST
    Tested from: profithost.net 2
    Test ID: 2238110
    Browser/OS: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.0.5) Gecko/2008120122 Firefox/3.0.5
    IP Address: 84.104.112.101
    Provider: cable.quicknet.nl
    Location: Den Helder, NL [​IMG]

    Wat ook grappig is, als je via speedtest.net gaat dan marginaal sneller verbinding, en je wordt er niet uitgegooid --- wat verder continu gebeurd met elke download die ik doe. hoe zou dat komen????
    Bovenstaand speedtest lijkt meer zoals het echt is , en niet de mooie cijfers van speedtest.net (wat nog steeds de helft is van waar ik voor betaal).
     
  9. Hoge Packet Loss op meerdere adressen in De Lutte

    Hieronder een pingplotter output van de afgelopen 24 uur. Hier in De Lutte (ziggo v/h @home) is het, vanaf meerdere abonnees gemeten, dramatisch gesteld met de snelheid. Bij alle abonnees treden de problemen ook gelijktijdig op. Packet Loss is zo hoog (soms tot 50%) dat de verbinding regelmatig wegvalt en bijzonder traag is.
    Er is een service aanvraag ingediend waarvan ik hoop dat deze snel tot een oplossing leidt.


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jan 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina