1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Fluctuaties in snelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door wout886, 27 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb ook een Scientific Atlanta modem van de monteur geinstalleerd gekregen. Waarschijnlijk het zelfde type als die van Barfman die nietDocsis 3 ondersteunt.

    Bij mij is het probleem nog steeds aanwezig. vanavond is het alweer bar en boos met mijn verbinding. Internet weer erg onstabiel en traag.
     
  2. Ook ik heb een Scientific Atlanta (WebSTAR EPC2203) sinds 22 december (nadat er een monteur was langsgeweest en die ook na vervanging van het modem een te lage snelheid constateerde, volgens hem als gevolg van netwerkproblemen bij Ziggo) maar ook ik heb al sinds begin december een snelheid waarvan je zegt dat klopt niet. Regelmatig een download die net iets hoger ligt dan mijn upload (4500 kbps/2900 kbps u/d). En op bepaalde momenten van de dag dan heb ik een download van max 9000 kbps ipv de 20000 die bij een alles-in-1-extra hoort. (met een heel enkele keer een uitschieter naar 15000 kbps) Gemeten op speedtest.net naar verschillende servers (alkmaar, amsterdam en groningen) waarbij amsterdam en groningen betere getallen aangeven dan alkmaar (maar daar moet ik mee testen van de HD)

    En als je een mailtje stuurt naar de HD, dan krijg je een reactie met daarin een mededeling dat het kan zijn dat op bepaalde tijden van de dag de snelheid wat lager kan liggen. Oke, met 2000 tot 3000 kbps kan ik nog leven tov 20000 kbps, maar 12000 tot 16000 gaat me toch net even te ver :wink:.

    En als je dan belt, dan wordt er gezegd dat ze bezig zijn met upgrade werkzaamheden en dat dat medio februari afgerond moet zijn.
    En dat ik dan ook, als het goed is, weer de juiste snelheid zou moeten hebben. Maar was het dan niet beter geweest om eerst de boel te upgraden en daarna pas de snelheden te verhogen ipv andersom?

    Binnenkort denk maar weer eens de HD telefonisch lastig vallen en vragen hoe lang het nog gaat duren en dat ik anders toch wel enige restitutie van abonnementsgeld wil hebben. Want voor een alles-in-1-extra betaal je zo'n 69 euro met 20 Mbps down maar ik heb de downloadsnelheid die in de buurt komt van een Z2 abo van 30 euro.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jan 2009
  3. Op dit moment is er nog geen modem bij Ziggo in omloop die wel Eurodocsis 3.0 ondersteund. De monteur had je er dus ook niet een kunnen geven die dat wel is.

    In het algemeen, veel mensen hebben het over Docsis, maar het is hier Eurodocsis -> Docsis is de amerikaanse standaard en die modems gaan hier sowieso niet werken, en hebben lagere specs van hun Eurodocsis broertjes.
     
  4. QUOTE - En als je dan belt, dan wordt er gezegd dat ze bezig zijn met upgrade werkzaamheden en dat dat medio februari afgerond moet zijn.
    En dat ik dan ook, als het goed is, weer de juiste snelheid zou moeten hebben. Maar was het dan niet beter geweest om eerst de boel te upgraden en daarna pas de snelheden te verhogen ipv andersom? - UNQUOTE

    Ja, maar daar zijn ze nu te laat mee dus. Ze zijn inderdaad nog bezig met upgrades, en hopelijk gaat dat dus alles weer stabiel maken.
     
  5. Snelheid varieert ook hier enorm

    Ik heb de afgelopen dagen wat testen gedaan tussen mijn server (Venhuizen) en AMS-IX testpoint, TeleCity, Amsterdam

    120109-230000 361577 bytes/Sec 353.10 KB/Sec 2824.80 kbps
    130109-000000 551882 bytes/Sec 538.94 KB/Sec 4311.52 kbps
    130109-010000 748982 bytes/Sec 731.42 KB/Sec 5851.36 kbps
    130109-020000 953250 bytes/Sec 930.90 KB/Sec 7447.20 kbps
    130109-030000 1747626 bytes/Sec 1706.66 KB/Sec 13653.28 kbps
    130109-040000 1048576 bytes/Sec 1024.00 KB/Sec 8192.00 kbps
    130109-060000 806596 bytes/Sec 787.69 KB/Sec 6301.52 kbps
    130109-070000 1497965 bytes/Sec 1462.85 KB/Sec 11702.80 kbps
    130109-080000 1310720 bytes/Sec 1280.00 KB/Sec 10240.00 kbps
    130109-090000 1310720 bytes/Sec 1280.00 KB/Sec 10240.00 kbps
    130109-100000 873813 bytes/Sec 853.33 KB/Sec 6826.64 kbps
    130109-110000 582542 bytes/Sec 568.88 KB/Sec 4551.04 kbps
    130109-120000 551882 bytes/Sec 538.94 KB/Sec 4311.52 kbps
    130109-140000 616809 bytes/Sec 602.35 KB/Sec 4818.80 kbps
    130109-150000 476625 bytes/Sec 465.45 KB/Sec 3723.60 kbps
    130109-160000 436906 bytes/Sec 426.66 KB/Sec 3413.28 kbps
    130109-170000 436906 bytes/Sec 426.66 KB/Sec 3413.28 kbps
    130109-180000 291271 bytes/Sec 284.44 KB/Sec 2275.52 kbps
    130109-190000 403298 bytes/Sec 393.84 KB/Sec 3150.72 kbps
    130109-200001 194180 bytes/Sec 189.62 KB/Sec 1516.96 kbps
    130109-210000 180788 bytes/Sec 176.55 KB/Sec 1412.40 kbps
    130109-220000 291271 bytes/Sec 284.44 KB/Sec 2275.52 kbps
    140109-000000 655360 bytes/Sec 640.00 KB/Sec 5120.00 kbps
    140109-010000 748982 bytes/Sec 731.42 KB/Sec 5851.36 kbps
    140109-030000 1747626 bytes/Sec 1706.66 KB/Sec 13653.28 kbps
    140109-040000 1747626 bytes/Sec 1706.66 KB/Sec 13653.28 kbps
    140109-050000 1747626 bytes/Sec 1706.66 KB/Sec 13653.28 kbps
    140109-060000 1310720 bytes/Sec 1280.00 KB/Sec 10240.00 kbps
    140109-070000 1497965 bytes/Sec 1462.85 KB/Sec 11702.80 kbps
    140109-080000 1310720 bytes/Sec 1280.00 KB/Sec 10240.00 kbps
    140109-090000 1048576 bytes/Sec 1024.00 KB/Sec 8192.00 kbps
    140109-100000 953250 bytes/Sec 930.90 KB/Sec 7447.20 kbps
    140109-110000 748982 bytes/Sec 731.42 KB/Sec 5851.36 kbps

    Het gaat me eigenlijk niet om de absolute waarden, maar gewoon het feit dat de snelheid varieert van 180788 bytes/Sec tot 1747626 bytes/Sec . Lijkt me niet echt acceptabel.
    Commentaar van de helpdesk dat:
    - het modem moet worden gereset
    - het aan de router ligt
    - de PC spyware heeft (tests zijn vanaf een server gedaan)
    raakt kant nog wal, omdat ik gedurende deze testcycle geen enkele keer iets gereset heeft, dus de oorzaak ligt wel degelijk in de Ziggo infrstructuur.

    Nogmaals, er zal hier best wel af en toe een extra download lopen die de test snelheid iets beinvloed, maar niet in zulke mate als ik hier zie.

    Ysbrand
     

  6. Jawel dat is volgens Ziggo wel een probleem niet met de drukte maar het is zelfs zo dat ze een monteur gaan sturen.

    En dat van die capaciteit kijk daar geloof ik wel in is het te druk gaat je download omlaag maar daar heb en hoef ik geen compassie mee te hebben. ik ben benieuwd wat die monteur hier aan wil doen alles is hier nieuw dus ben benieuwd. En als ze nu al met een capaciteits probleem zitten hoe durven ze dan ook nog over te gaan met het verhogen van het abbonement naar 50Mb in de loop van dit jaar?? ze kunnen het nu al niet eens aan.
     
  7. Na enkele mails naar de helpdesk met mijn wisselende snelheden (achter een router) krijg ik antwoord, dat ik moet bellen. Daarmee ben ik vanwege de wachttijd juist opgehouden. Ik heb nog steeds geen antwoord dus:

    Ik kan me voorstellen dat ik door de router en 3 computers niet de geadverteerde snelheid krijg. Ik kan echter niet begrijpen dat de snelheden (SPEEDTEST.NET- ALKMAAR) varieren van 11.000 's ochtends tot 1200 's avonds. Mijn router verandert toch niet gedurende dag?

    Gr.

    Pablo
     
  8. Inmiddels is er een monteur geweest, omdat de helpdesk niet wilde toegeven dat ze gewoon capaciteits problemen hebben.

    De monteur gaf wel aan dat mijn signaalsterkte op het kabelmodem minimaal was, hij heeft dit opgekrikt in de groepsverdeler (of hoe dat dan ook heten mag). Het resultaat is echter hetzelfde, nog steeds een gigantische wisseling in throughput.

    Ik vraag me alleen af hoeveel mensen er nu op gezette tijden aan het testen zijn, dat maakt het probleem alleen maar groter (denk ik). Ik stel dus voor om niet op exact ??:00, ??:15, ??:30 etc te testen, maar een min of meer willekeurig tijdstip te kiezen. Ik denk dat dat een reeeler beeld geeft.

    Ysbrand
     
  9. De monteur is bij mij onderweg dus ik wacht af moet wel in ieder geval tot 22 januari.

    Dan de download ik heb dit al eerder geschreven dat ik met bv nieuwsgroepen geen probleem heb fluctueerd ook wel een beetje maar eigelijk mag ik zeggen constant boven de 17,5 a 18 MB die is dus goed verder alle tests fluctueren tussen de 18,5Mb tot 1,5Mb en dat gemeten op dezelfe tijdstippen maar op verschillende dagen.

    Ook heb ik met newsbinpro volle bak downloaden dan de snelheid meten en dan als newsbinpro uitstaat en dat maakt bij mij nagenoeg geen verschil in mijn downloadtest die verschillen zie ik ook als je 2 tests meteen achter elkaar doet.
     
  10. Monteurs?

    Even een bericht voor Cees,

    Cees, jij als SiteAdmin, en van het zgv bestuur.
    Voer jij per ongeluk ook de gesprekken met Ziggo?
    Kun jij dit niet aankaarten bij hen?

    Het is toch te gek voor woorden dat dit probleem NA ETTELIJKE WEKEN nog steeds niet wordt erkent bij Ziggo, en dat ze overal maar monteurs gaan heensturen?!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina