1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Fluctuaties in snelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door wout886, 27 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. speedtest

    [​IMG]

    misschien een kijken in router of je ergens MTU vind (The Maximum Transmission Unit ) moet op 1500 staan

    somige routers d-link linksys etc hebben lagere waarde

    probleem had ik ook kwam laatste weken niet hoger als 18mb

    deze waarde verandert en alles was weer als oude

    peter
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 apr 2009
  2. [​IMG]

    Dit is echt waardeloos :censored:
     
  3. [​IMG]
    :cry:
     
  4. Eindelijk zijn de problemen opgelost
    Het was allemaal heel simpel.
    Ziggo eruit.
    Hetnet erin.
    Dus over op ADSL.
    Nog nooit zo'n goede verbinding gehad sinds een paar maanden ziggo ellende.
     
  5. Daar gaan we weer, een SUPERRRRRRRRRRRRRRR down en upload.





    [​IMG]
     
  6. Ik heb sinds een aantal weken ook last van fluctuaties in de snelheid.

    Vooral 's middags en 's avonds is het huilen met de pet op. Bij sommige sites zoals moviemeter, wikipedia en fok! duurt het wel 5 minuten voordat de pagina is geladen.

    Het vreemde is, 's nachts rond een uurtje of één behaal ik wel de snelheid die ik zou moeten krijgen. Maar 's middags dan zakt de snelheid weer tot een anominabel niveau.

    Ik begin het een beetje zat te worden nu, want ik betaal wel €47 euro p.m. voor een snelheid die ik alleen 's nachts haal. Online gamen behoort al helemaal niet meer tot de mogelijkheden vanwege de traagheid. Speedtest.net blijft dikwijls hangen, zo traag is het.

    Hier wat info:

    Ik heb een Z3-abonnement via de kabel. Mijn modem (merk Motorola) is direct aangesloten op de pc, dus géén router. Ik woon in de regio Utrecht (Zeist, 3701). Mijn PC (Vista) bevat geen virussen, spyware en andersoortig ellende. Alles is goed ingesteld en ik heb de laatste weken niks veranderd qua instellingen. Modem reset werkt niet. Ben alle kabels langsgegaan en hier ligt het ook niet aan.

    Ik heb vanmiddag de helpdesk gebeld en de stappen doorlopen met een Ziggo-medewerker, maar ook hij had geen flauw idee wat er aan de hand kon zijn. Hij beaamde wel na een aantal snelheidsmetingen dat ik dik onder mijn niveau zat qua snelheid. Hij zou het doorgeven aan de technische dienst, maar kon me niet zeggen hoe lang het zou gaan duren en of ik hierover terug gebeld zou worden...

    Graag hoor ik van andere mensen wat het eventuele probleem zou kunnen zijn.
     
  7. Ik ben van de week gebeld door een klachtenmedewerker naar aanleiding van een klacht. Daar heb ik ook tegen gezegd dat de internetsnelheid gewoon niet goed is qua abonnementsvorm.

    Zij zei dat het een BEKENDE klacht is bij Ziggo, maar dat ze niet goed weten wat ze er aan moeten doen.

    Ik zou zeggen een brief schrijven met de resultaten van speedtest als kopietje erbij als klacht.

    Succes
     
  8. En nu heb ik weer dit nadat ik het modem en alle kabels heb losgekoppeld en weer vastgeschroefd... Volgens mij moet ik een nieuw modem hebben. Of zou het kunnen dat iemand mijn internet aftapt? Hoe kun je zoiets zien/merken?

    [​IMG]
     
  9. heb je wifi in dat geval kan dat makelijk.
    zo niet lijkt me sterk.
     
  10. [​IMG]

    Hier geen problemen. Altijd deze constante snelheden:thumb up: Dat was bij vorige providers wel anders.....
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina