1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Fluctuaties in snelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door wout886, 27 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Nu ook de upload veel lager, bovendien vandaag ook storing met de telefoon
    [​IMG]

    Hoor in mijn omgeveing heel veel mensen klagen over Ziggo, lijkt me tijd worden voor een reactie met uitleg vanuit Ziggo.
     
  2. Kwam er hier ook achter dat de telefoon ook niet helemaal lekker is, moeilijk te verstaan, delen van zinnen vallen gewoon weg.. Ik hoop dat dit veroorzaakt wordt door 'voorbereidingen' op de werkzaamheden en hoop nog meer dat dit morgen dan weg is.. :?
     
  3. Qua storing niet, qua kosten wel. Een zakelijke lijn kent SLA afspraken. Wanneer deze niet gehaald worden, is de schade die je leid gedekt dwz dat deze verhaald kan worden. Als je als zakelijke gebruiker financiele schade lijd door een storing en je hebt een particulier abonnement heb je op dat gebied (financieel) geen recht van klagen, dat is het risico (en de afweging) wat je als ondernemer genomen hebt door een particulier abonnement te nemen. Deze keuze heeft die ondernemer zelf bewust gemaakt, en dan moet diegene achteraf niet gaan klagen dat hij/zij zo inkomsten misloopt doordat er een storing is.

    Je hoort mij ook niet zeggen dat deze storing niet opgelost moet worden en/of zakelijke abonnementen geen storing hebben.

    Echter heeft een zakelijke lijn als ondernemer zeker voordelen, een aantal risico's dek je daarmee af. Als de internetverbinding niet van groot belang is, tja dan maakt het niet zoveel uit. Ben je echter afhankelijk van die lijn kan je hier een groot deel van de risico's (financiele schade met alle mogelijke gevolgen van dien) afdekken door een zakelijke lijn. Wanneer iemand hier bewust niet voor kiest neemt diegene daarmee bewust een risico. Als het dan op dat vlak (financieel) misgaat moet je niet lopen klagen dat je geld misloopt. Bewust genomen risico.

    Als je met 10.000 euro naar het casino gaat en berooid naar buiten komt dan heb je dat risico toch ook bewust genomen? Natuurlijk kan je dan gaan klagen dat het allemaal de schuld van het casino is dat je die 10.000 euro kwijt bent maar dat ik volkomen doelloos. Hetzelfde hier. Als bedrijf afhankelijk zijn van je internetlijn en een particulier abonnement nemen staat in principe gelijk aan gokken, je kan geluk hebben, maar je kan ook eens pech hebben.

    Veel te veel ondernemers zijn hier in nederland veel te laks in. En dan achteraf wel klagen en met de vinger wijzen als het mis gaat en ze door dit soort problemen of zaken over de kop gaan. En als een dergelijke abonnement niet in je financiele plaatje past ondanks dat je van die lijn afhankelijk bent voor je werkzaamheden heb je ergens iets goed fout gedaan.

    Daarom zei ik eerder al, wanneer je er afhankelijk van bent, maar er toch voor kiest is dit een verkeerde vorm van zuinigheid.
     
  4. Ik kan je uit persoonlijke ervaring verklappen dat dit verhaal in dit geval niet opgaat.

    Geleden schade (laat ik even als voorbeeld nemen een man of 20 welke hun werk "Een Dag Lang" niet kan uitvoeren omdat nagenoeg het grootste gedeelte van hun werk geschied via de internetverbinding) valt "NIET" te verhalen!!! :no:

    Dat je met een Zakelijk abonnement gedekt bent (door een Service Level Agreement) tegen inkomstenderving is een NO GO. Wel heb je zoals Cees correct aangeeft, een snellere reactietijd in geval van problemen.

    Je zou dus inderdaad je schade hiermee wellicht KUNNEN beperken, en is voor bedrijven een zakelijk abonnement dan ook zeer zeker aan te raden, maar dat Ziggo je schadeloos gaat stellen tegen inkomstenderving kun je toch echt vergeten.
     
  5. Onzin !
    Je hebt helemaal geen eurodocsis 3 :no:
     
  6. je weet donders goed wat ik bedoel ! Docsis 3.0
    miereneuken noemen ze dat,of probeer je me nu expres met dit soort antwoorden uit m'n tent te lokken?!
     
  7. Eh... Docsis 3.0 bestaat ook nog niet, ook niet bij jou.
    Jij hebt gewoon al jaren docsis 2.
     
  8. ik heb deze week expres gebeld met de HD om te vragen hoe het nu met mijn al 6 maanden durende storing zit,en men vertelde mij dat de werkzaamheden "het implementeren van docsis 3.0" net was afgerond in mijn postcode gebied.
    maar mijn storing staat nog steeds open.

    dus de HD liegt er maar wat op los volgens jou?

    "De plannen voor internet behelzen dat halverwege dit jaar de maxima naar 30Mbps gaan en vervolgens tot halverwege volgend jaar met de komst van Docsis 3 stijgen naar 100Mbps. Daarmee is het maximum nog steeds niet bereikt. Met dergelijke getallen ziet Ziggo dan ook geen noodzaak om zich bezig te houden met Fiber to the Home (glasvezel tot de voordeur)."

    volgens de HD was dat in mijn postcode gebied al gebeurt.
     
  9. Niet om te muggeziften, maar de termen docsis en eurodocsis worden lukraak door elkaar gebuikt, er zit echter wel essentiele verschillen tussen.

    Gewoon om het voor iedereen helder te maken. Docsis is de amerikaanse standaard en word als zodanig dan ook binnen amerika gebruikt. Binnen europa word echter een andere standaard gebruikt, namelijk EuroDocsis. Subtiele verschillen, maar niet uitwisselbaar.
     

  10. Volgens de nieuwsberichten van Ziggo zelf, is er al een testgebied welke reeds proef draait op DocSys 3. Dat ligt dus ook een beetje aan Ziggo zelf welke dus niet de correcte term welke dus Euro-Docsys zou moeten zijn, gebruikt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina