1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Fluctuaties in snelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door wout886, 27 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Valt me wel op dat speedtest op de drukkere uren vaak een beduidend lagere snelheid aangeeft dan wat ik met usenet (Eweka) op hetzelfde tijdstip haal. Hier haal ik wel steeds de 20 Mbit (als de verbinding tenminste niet wegvalt, zoals de afgelopen week herhaaldelijk gebeurde :sad:), terwijl speedtest bijv. 12 Mbit aangeeft.
     
  2. Hoe kan het eigenlijk, dat andere hier niet veel last van hebben.:sad:
    Lijkt wel of streek gebonden is.
     
  3. Hier in Bovenkarspel sinds vanochtend weer het oude patroon, s'ochtends 19 Mbit s'avonds 3 Mbits. dit is dus weer beter dan de afgelopen dagen, Als de werkzaamheden van 18/19 maart niet zijn om de capaciteit hier uit te breiden wanneer gaat dit dan gebeuren, de werkzaamheden om oude apparatuur te vervangen staan als afgerond, dit heeft het tot nu toe alleen maar slechter gemaakt. Wat wordt er op dit moment gedaan? Kan Ziggo dit wel oplossen? Volgens Ziggo kun je geld terug vragen als de problemen opgelost zijn, maar ik denk dat ze zolang ze de problemen niet kunnen oplossen het abbonnements geld moeten verlagen.
     
  4. Geachte heer Excalibur,

    Volgens mij gaat u aan een belangrijk punt voorbij in uw reactie.
    U wilt nu eigenlijk met andere woorden zeggen dat als ik een particulier abonnement zou hebben, dat ik dan dus nergens op zou hoeven rekenen? of zou hoeven te verwachten?

    Het gaat er mijn inziens helemaal niet om of je een particulier/zakelijk abbo hebt. Je neemt een product af. Dat product behelst bepaalde specificaties/eigenschappen, en deze worden niet geleverd/waargemaakt. Zo heel zwart/wit ligt het in dit geval.

    Ik zal u vertellen dat als ik dit soort acties uit zou voeren in mijn bedrijf, ik in vrij korte tijd zeer weinig klanten over zou houden. Ik doel nu op het feit dat er sinds de 1e week van december een probleem is, een groote probleem, echter duurt het erg lang!!!! eer dit probleem opgelost is, inmiddels al dus meer dan 3 maanden. Maar goed, ik zal u maar niks kwalijk nemen, u zult dit probleem waarschijnlijk niet hebben.

    Het is niet mijn bedoeling met deze postings om iemand af te gaan branden, maar ik vind uw reacties niet heel erg gepast als ik heel eerlijk moet zijn. :no:


    Aan Cees:
    Cees de verbinding blijft nu in ieder geval weer overeind. Sinds eind van de middag is deze nu niet meer weggevallen, en inderdaad nu heerst alleen het oude probleem nog, de snelheid. (1845kbp/s down nu met 1643kbp/s up)
     
  5. Je moet helemaal zelf weten welk abonnement je voor je bedrijf neemt.

    Ik zeg niet dat de problemen met de huidige verbinding niet opgelost moeten worden, dat moet het zeker. En natuurlijk is het ontzettend vervelend. Ik zal de laatste zijn om anders te beweren.

    Echter heb je in mijn ogen als particulier zeker en uiteraard recht van klagen. De verbinding zou moeten werken zoals het hoort. Maar om het zakelijke vlak bij je probleem te betrekken, dat hoort naar mijn mening hier niet bij, je hebt immers ook geen zakelijk abonnement, dus wat je zakelijk misloopt door deze problemen, tja jammer. Risico van het nemen van een particulier abonnement.

    Sowieso vind ik het verkeerde zuinigheid als je als bedrijf (automatiseringsbedrijf notabene!) afhankelijk bent van de internetverbinding voor je inkomsten, en dan gaat vertrouwen op een particulier abonnementje. Ja lekker goedkoop is het wel, maar je bent zakelijk tegen 0,0 gedekt. Als het dus goed misgaat, gaat het ook met je bedrijf goed mis. Dat is een risico wat je neemt, en jij kiest daar blijkbaar heel bewust voor. Prima, maar klaag dan niet als je door een storing inkomsten misloopt, daar had je jezelf tegen af kunnen dekken. Je neemt toch ook zakelijke verzekeringen en zakelijke bankrekeningen ed voor je bedrijf?
     
  6. Ten eerste heb ik nooit gezegt dat ik wel of niet een zakelijk abonnement heb. Mijn letterlijke woorden waren, en ik citeer: "dat als ik een particulier abonnement zou hebben".

    En nogmaals, waarom u hier zo persoonlijk wordt en het wel lijkt op te nemen voor Ziggo is mij niet helemaal duidelijk, dit forum is er toch juist voor om met gebruikers over te spreken of niet?

    Ten tweede:
    Er zijn een zeer groot aantal klanten van mij in deze regio hier, die dus allemaal een zakelijk abonnement hadden van Multikabel, en met wat voor ons en de klant nog veel belangrijker was, een Statisch IP adres.

    Ook bij zakelijke abonnementen heb je het zelfde probleem. Omdat jij zakelijk bent zou je zogenaamd meer recht hebben service en ondersteuning. (NOT DUS)

    De meeste klanten hebben moeten overstappen naar xDSL of naar GLas om een vast IP adres gegarandeerd te krijgen.

    Ik weet overigens nog steeds niet goed waarom u me nu op alle vlakken probeert aan te vallen, dat is mijn inziens ook helemaal nergens voor nodig. Waar het mij om gaat en ik denk dat ik namens HEEL VEEL internetabonnees spreek, is dat ze en ik er bij, er allemaal goed ziek van zijn dat als je een 20Mbit abbo hebt, en je haalt nog geen 1.5Mb dat dit gewoon niet acceptabel is. :!:

    Dat was mijn hele punt....THATS ALL...
     
  7. Ik weet overigens nog steeds niet goed waarom u me nu op alle vlakken probeert aan te vallen, dat is mijn inziens ook helemaal nergens voor nodig. Waar het mij om gaat en ik denk dat ik namens HEEL VEEL internetabonnees spreek, is dat ze en ik er bij, er allemaal goed ziek van zijn dat als je een 20Mbit abbo hebt, en je haalt nog geen 1.5Mb dat dit gewoon niet acceptabel is. :!:

    Dat was mijn hele punt....THATS ALL...[/quote]

    Lijkt de helpdesk wel, altijd even vriendelijk:no:
     
  8. In dit geval maakt dat niks uit aangezien dat hetzelfde platform is. Het probleem is/was hier in de regio een storing in de CMTS. Verder zijn er algehele snelheids problemen in een groot deel van Noordholland waar eenzelfde type cmts gebruikt wordt. Dat wordt ook niet opgelost door een zakelijk abbonnement en daar hebben alle mensen last van. Dat kan opgelost worden door een modificatie, maar dat is nog niet gebeurd.

    Maar roepen dat zakelijk abbo geen problemen zou hebben is in dit geval niet terecht. Daar worden overigens ook geen bedrijfsschade kosten vergoed alleen is de response tijd beter (aanvang storingsoplossing), maar als het een lastige storing is zoals afgelopen weekeinde maakt dat aan de storingsduur niet uit omdat hier ook aan gewerkt werd vanaf zaterdag en pas dinsdag opgelost was.
     
  9. Het is hier in enkhuizen helaas ook weer ingezakt..

    [​IMG]

    Nu lijkt het wel richting capaciteitsproblemen te gaan? Aangezien de vorige keer een aanpassing in de CMTS het probleem verhielp en nu er meerdere dorpen in de omgeving diezelfde aanpassing hebben gehad zakt het weer in?

    Is er hoop dat na de werkzaamheden van vanavond(nieuw provisioning systeem-->ander ip-->andere routering(?)) het probleem weer opgelost is?
     
  10. met eurodoscis 3 zou men iedereen de snelheid kunnen geven zoals bedoeld...
    hier is het al geimplementeerd [ik heb er over gebeld] maar het word steeds rotter ipv beter.

    alles in 1 extra en dit is wat ik krijg s'avonds na 18.00u en het gehele weekend:
    [​IMG]

    al een half jaar inmiddels !!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina