1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Fluctuaties in snelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door wout886, 27 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wat is bijna helemaal geen internet? Spreekt elkaar trouwens tegen, bijna of helemaal, maar dat terzijde.

    Heb je problemen om een of meerdere websites geopend te krijgen? Fluctueert de snelheid? Zo ja, welke snelheid behaal je op zo'n (slecht) moment, en wat haal je op een goed moment?

    Paar seconden wel, paar seconden geen verbinding? Word de LAN of WLAN verbinding misschien verbroken? Hoe constateer je wel of geen verbinding?

    Heb je al wel contact gehad met Ziggo? Zo nee, dan het advies om dit in elk geval wel te doen. Enkel hier klagen zal geen effect hebben en zal het probleem zeker niet oplossen.

    Kortom, wel klagen maar geen relevante informatie geven. Zo'n reactie in een topic heeft, behalve dat jij je hart lucht en kan luchten, verder geen toegevoegde waarde. Er kan geen oorzaak gezocht worden, en dus zo ook geen oplossing.
     
  2. Het is weer slecht:

    [​IMG]

    Vanmorgen was het een stuk beter (13.8M down)
     
  3. Het gekke van het hele verhaal is, is dat de upload snelheid wel altijd goed is.
    Alleen de dl snelheid is gewoon bar slecht.
    Ik hoop dat hier nog een oplossing voor gaat komen.

    Gr bas
     
  4. Hier nu ook sterke schommelingen (grootebroek). Het ging een aantal weken goed, maar nu bij af..
     
  5. Maar wat nu in de mailbox, zowaar een vooraankondiging van werkzaamheden bij mij in de buurt, nacht 18/19 maart voor internet e.d.
    Lijkt multikabel wel, deden dat ook lang geleden.
    Zou het dan toch........
    Mag ook wel het is weer huilen met de pet in de ogen.
    En ja ook upload altijd oke maar down belabberd.
    We zullen zien wat het nu opleverd.
     
  6. Geachte heer Excalibur,

    "Bijna helemaal geen internet" daar wilde ik mee zeggen dat zowel gisteren als vandaag contineu mijn verbinding werd verbroken.
    Daarbij heeft het modem de afgelopen 2 dagen ongeveer 6 keer een ander IP adres gekregen, was mijn download snelheid (als ik heel even een internetverbinding had) rond de 765Kbps en upload rond de 247!

    Daarnaast had ik tevens ook geen telefoonverbinding gedurende bijna de hele dag, en als ik die wel had, was er geen gesprek mee te voeren, zo een slechte kwaliteit.

    Verder wil ik hier graag aan toevoegen, dat als u de hele discussie had gelezen (vanaf December!!!) dat u had kunnen constateren dat ik al de relevante informatie, danwel mijn problemen, reeds eerder heb beschreven.

    Buiten dit bovenstaande, kan ik er alleen maar aan toevoegen dat dit forum en zeker met een topic als deze, hier toch voor bedoeldt is, of begrijp ik het niet helemaal?!

    En om dan nogmaals maar even de info te geven:

    Zoals je zegt inderdaad, paar seconden wel, paar seconden niet!
    De lan zijde blijft netjes in stand, ik heb nl. mijn hardware wel voor elkaar!
    Al vanaf December ongeveer een keer of 9 gebeld inmiddels, maar dat schijnt niet zo heel veel uit te maken, want er is tot op heden nog steeds geen oplossing (daarnaast wil ik hier nog aan toevoegen dat het toch niet uitmaakt want, om ten eerste het probleem niet toe te geven/erkennen, terwijl men wel degelijk heel goed weet wat er speelt..... weet je wat.. laat ook maar zitten.... dit heeft toch geen zin.

    Excuses, maar je reactie schoot me even verkeerd door mijn woede.
    Dit kost me namelijk al behoorlijk veel geld momenteel deze hele flauwekul (en dat al sinds december.)

    Wij zijn een automatiseringsbedrijf welke voor een groot gedeelte afhankelijk zijn van het internet om remote beheer uit te kunnen voeren. Aangezien dit sinds december zeer lastig is, kost het mij buiten heel veel ergenis, vooral geld.

    Als jij in de winkel een heel brood besteld en daar 2 euro voor neerlegd, en ze geven je een half brood mee naar huis, kun je je mischien een beetje inbeelden waarom mijn reactie zo is!
     
  7. Maar hoe is het nu bij de mensen rondom Bovenkarspel waar de laatste dagen de snelheid zo extreem slecht en telefoon slecht werkte?

    Volgens de Ziggo website is die storing nu opgelost en zul je alleen nog de snelheidsproblemen die je al eerder had hebben. Of zijn er nog steeds mensen zonder telefoon en speeds onder de 1Mbit ?

    Overigens zijn de werkzaamheden die aangekondigd zijn voor 18/19 maart geen werkzaamheden om de capaciteit uit te breiden, maar is het nieuwe provisioning systeem waardoor iedereen als extra kadootje ook een nieuw ip-adres gaat krijgen in deze buurt :cry:. Hopelijk gaat dat beter dan de eerste serie waar profielen door elkaar liepen en telefoonnummers verwisseld raakten.
     
  8. De telefoon doet het gewoon, maar de snelheid wisselt heel erg..beetje tussen 6 en 16 mbit. zeker de volle snelheid niet
     
  9. @ Cees:
    Krijgen we nieuwe ip adressen? Ik hoop dat me dat bespaard blijft, dat betekent namelijk dat ik m'n mail forwarding meer moet gaan laten omzetten; sinds we met z'n allen Ziggo zijn geworden is datr niet echt makkelijk
     
  10. @Renecs, ja ik heb het hele topic onderhand wel gelezen, maar ga niet bij elke reactie waar eigenlijk geen info in staat het gehele topic nog eens doorbladeren.

    Als je zo afhankelijk bent is het wellicht een idee om een zakelijke lijn/abonnement te nemen?

    Je kan, als je een particulier abonnement hebt, niets verhalen op ziggo mbt je zakelijke (on)kosten of verlies van inkomsten.

    Ofwel als de internetverbinding dusdanig belangrijk is dat je ervan afhankelijk bent voor je broodwinning, en dit je tevens werk/inkomsten kan kosten en mogelijk het bedrijf "fataal" kunnen zijn, dan is een particulier abonnement denk ik niet de juiste keuze.

    Heb je al een zakelijk abonnement, heb ik niets gezegd.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina