1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Fluctuaties in snelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door wout886, 27 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. De snelheid hier in Bovenkarspel / 1611 is nu weer redelijk, gem 17000 kb/s.. De verbetering is echt goed te merken! Jammer dat we nog niet helemaal op 100% zitten. Maar de ping is nu nog om te huilen, gem 72ms..

    In games regelmatig boven de 250 ms, dat is echt verschrikkelijk. Lag daar nu een sluipschutter, kloenk dood.. Euhm ja dus.. Eingelijk met veel online games, WoW en EVE ook.. WoW is echt huilen..

    Als ik op mijn CentOS doos kijk heb ik daar ook last van, en nu heeft die een redelijke TCP/IP stack.. Ook mijn routers al een keer verbouwd, daar kon ik ook eigenlijk geen issues vinden..

    Als ik met tracers ga spelen zie ik niet echt waar ik het nu moet gaan zoeken. Ik krijg soms wel een beetje het gevoel dat het overdag beter gaat als op de drukkere momenten. Neem nu rond een uurtje of 8.. Ik denk dan stiekum een beetje dat er toch ergens een bottleneck zit in het netwerk. Echter ik kan mijn vinger dus niet op de zere plek neerleggen..

    Misschien maar weer een een weekendje naar gaan kijken..

    Thomas
     
  2. Denk dat het bij jou nog steeds geupgrade moet worden op het cmts, want de ping is bij mij nu prima. Tenzij de vertraging optreedt buiten het ziggo netwerk bij jou. Is een ping naar bijvoorbeeld www.quicknet.nl net zo traag ?
     
  3. Nu al bijna een week problemen met de snelheid en telefonie. Haal maar een kwart dan dat waar ik voor betaal (Extra in1) buiten dat stoort de telefoon ook nog steeds als er gekijktijdig ge-internet wordt.

    TEST_DATE DOWNLOAD_SPEED UPLOAD_SPEED LATENCY SERVER_NAME DISTANCE
    2/27/2009 3:33 PM GMT 4553 kb/s 2776 kb/s 11 ms Amsterdam < 50 mi
    3/1/2009 10:29 AM GMT 4614 kb/s 2185 kb/s 10 ms Amsterdam < 50 mi
    3/1/2009 10:31 AM GMT 4494 kb/s 2856 kb/s 15 ms Amsterdam < 50 mi
    3/1/2009 10:32 AM GMT 2869 kb/s 2856 kb/s 45 ms Amsterdam < 50 mi
    3/1/2009 10:45 AM GMT 4732 kb/s 2829 kb/s 13 ms Groningen ~ 100 mi
    3/2/2009 5:21 PM GMT 4776 kb/s 2874 kb/s 10 ms Amsterdam < 50 mi
    3/3/2009 10:30 AM GMT 4695 kb/s 2861 kb/s 10 ms Amsterdam < 50 mi
    3/3/2009 11:36 AM GMT 4736 kb/s 2863 kb/s 10 ms Amsterdam < 50 mi
    3/3/2009 11:45 AM GMT 4750 kb/s 2876 kb/s 14 ms Groningen ~ 100 mi
    3/3/2009 12:17 PM GMT 4708 kb/s 2851 kb/s 11 ms Amsterdam < 50 mi
    3/3/2009 3:36 PM GMT 1236 kb/s 667 kb/s 355 ms Amsterdam < 50 mi
    3/3/2009 6:12 PM GMT 4588 kb/s 2767 kb/s 65 ms Amsterdam < 50 mi
    3/4/2009 3:58 PM GMT 4761 kb/s 2860 kb/s 11 ms Amsterdam < 50 mi
    3/4/2009 7:13 PM GMT 4741 kb/s 2874 kb/s 12 ms Amsterdam < 50 mi

    Dagelijks het modem gereset zonder resultaat.

    Name
    WebSTAR EPX2203
    Modem Serial Number
    103745109
    Cable Modem MAC Address
    00:0F:21:C9:22:03
    Hardware Version
    v2.0
    Software Version
    v2.0.2r1152-060125epx2203-v202r1152-060125c-us-5.bin
    Receive Power Level
    14.3 dBmV
    Transmit Power Level
    45.9 dBmV
    Cable Modem Status
    Operational

    Iemand nog suggesties ?!?

    Thanks
     
  4. Heb ik ook, sinds vrijdagochtend 27-02. Snelheid is gehalveerd....
    Postcode 1703, ook een webstrar moedem, resetten etc lost niks op!
     
  5. Hier exact hetzelfde. Gisterenavond leek het even beter te gaan, maar nu weer op halve kracht. Ook storing op de telefoonlijn bij gelijktijdig downloaden.
    :?: Is er nou niemand van Ziggo die hier iets zinnigs over kan zeggen?????
     
  6. Snelheid is nu nog wel beter, zelfs iets beter als gister 17500 tot 18500 kb/s..

    Antwoord van 213.132.182.100: bytes=32 tijd=39 ms TTL=59
    Antwoord van 213.132.182.100: bytes=32 tijd=44 ms TTL=59
    Antwoord van 213.132.182.100: bytes=32 tijd=47 ms TTL=59
    Antwoord van 213.132.182.100: bytes=32 tijd=38 ms TTL=59

    Ping is een beetje mwa.. Beter als gister maar om te zeggen super..
     
  7. Moet veel beter kunnen :
    Bij mij:
    Antwoord van 213.132.182.100: bytes=32 tijd=8 ms TTL=59
    Antwoord van 213.132.182.100: bytes=32 tijd=6 ms TTL=59
    Antwoord van 213.132.182.100: bytes=32 tijd=6 ms TTL=59
    Antwoord van 213.132.182.100: bytes=32 tijd=9 ms TTL=59
     
  8. PvG,

    Dit is dus sinds er onderhoud is gepleegd in "onze" wijk (donderdag op vrijdag). Gewoon Ziggo bellen, probleem voorleggen, zeggen het dat het sinds het onderhoud is, doe ik ook. Hoe meer mensen er bellen, hoe meer prioriteit het krijgt (hoop ik...)
     
  9. ziggo

    Bedankt voor de tip Nico, maar ik heb ook een webstar. Dus tot nu toe zit ik met een lage snelheid.
    Postcode 1705
     
  10. Gewoon bellen naar Ziggo Antoine, doe ik ook.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina