1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Fluctuaties in snelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door wout886, 27 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Is er al iets van nieuws rond de problemen in Bovenkarspel?

    Ik kan nu niet echt zeggen dat de snelheden erg super zijn, ook niet na de laatste update.

    Sterker nog met online games heb ik er nu eigenlijk meer last van, in ieder geval gevoelsmatig.

    Nu snap ik dat netwerk issues lastig zijn, maar we zijn nu een aardig tijdje bezig met dit probleem. Het is ook geen verlies van service maar het is ook niet echt nettje om een dergelijke service te leveren.

    Ik erger me er soms dood aan dat het downloaden van een dvdtje weer uren kost.. Ik hoop dat er snel een oplossing is of in ieder geval wat nieuws over een oplossing!

    Thomas
     
  2. De snelheid bij mij in Den Helder is hier nog zwaar onder de maat. Vervelende bijkomstigheid, mijn speedtest script kan geen testbestand meer downloaden. De oude multikabel testsite is sinds vanmiddag niet meer bereikbaar:
    http://speed10.multikabel.net/speedtest.php
     
  3. internetsnelheid erg laag

    Ook ik heb sinds enige tijd last van erg lage snelheden.

    Zou moeten zijn ongeveer rond de 20mbit/sec

    Overdag gaat het redelijk, maar s'avond heb ik ongveer een verlies van 75% en zak ik terug naar ongeveer 5mbit/sec

    25/02 gebeld met helpdesk.

    Is een bekend probleem. Helpdesk kan het niet oplossen. Is door gespeeld naar de technische dienst. en hoe dat nog gaat duren ????????

    Ze stelde zelf voor om een klachtbrief te schrijven en de problemen beschrijven en uiteraad zeggen dat ze de afspraken niet nakomen (m.b.t. de downloadsnelheid) en compensatie aan te vragen.

    Dat dus gedaan. Tevens bijgesloten een overzicht van de gehaalde snelheden op diverse tijdstippen over een loop tijd van een week.

    Ben benieuwd wat daar uit komt.

    Hou jullie op de hoogte.

    Louis
     
  4. Gisteren hebben ze onderhoud hier in de buurt (ZIGGO).
    Nu is mijn downloadsnelheid gehalveerd met het plus pakket (was 1250 downloaden, nu net aan 600)
    Ook speedtest geeft dit aan. Modem etc al gereset. Heeft iemand hiet nog meer problemen mee en wat kan ik doen?
    Ik woon in heerhugowaard
     
  5. ook hier in heerhugowaard (1701) al ruim een
    week een erg trage verbinding, downloadsnelheid is
    's avonds af en toe zelfs minder dan de uploadsnelheid,
    en dan hebben we het over een a.i.e power abbo.

    deze is van daarnet

    [​IMG]

    Ik zie trouwens bij mij op speedtest dat de server van
    Alkmaar al een paar dagen weg is.

    Updatewerkzaamheden, vorige nacht van ziggo hebben hier ook niets
    uitgehaald (ook modem en router verschillende keren gereset)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2009
  6. Download traag

    Hier exact hetzelfde op postcode 1704TX (Heerhugowaard). Sinds enkele dagen ligt de downloadsnelheid rond de 700 KB/s en is ook niet mooi constant. Voorheen een strakke lijn op 2400 KB/s. De uploadsnelheid is overigens wel in orde. Misschien dat één van de Ziggo medewerkers kan bevestigen of dit idd het gevolg is van onderhoudswerkzaamheden?
     
  7. snelheid

    Hier in Hoorn, is bij mij de snelheid al 4 maanden klote, 3 weken goed internet gehad nadat er een monteur zou komen, maar afgelopen zondag was het weer raak.
    Betaal voor 20 mbit, begon vanmorgen met 13 mbit (6uur) om 12 uur was het nog 8mbit, vanavond om 7 uur 5 mbit en later op de avond is het vaak nog onder de upload snelheid [​IMG]
    80 keer gebeld, gemaild je schiet er geen kl*te mee op, het ligt altijd bij je eigen, want het modem meet goed, onder tussen al 12 verschillende laptops en pc's er aan gehad noppes.

    Kees
     
  8. Hoi ,

    Hier (postcode 1702) ook na de werkzaamheden van de 26e / 27e problemen met de snelheid.

    Ik haal nu maar 500Kb (voor vrijdag 2000Kb) en als er een download loopt stoort mijn telefoon (de ander kan mij niet meer horen)

    Uiteraard gebeld met Ziggo (standaard verhaaltje, modem resetten) geen resultaat uiteraard. Ze hebben vrijdagavond wel op afstand een aantal maal m'n modem gereset maar helaas.

    Zaterdag weer gebeld, ze sturen nu een setje met nieuwe kabels. (dat zal het wel zijn volgens de helpdesk) PPpffff.

    Ben er van overtuigd dat het iets met de werkzaamheden te maken heeft. Ik zou daarom een ieder die problemen heeft met Ziggo vanaf vrijdag willen vragen

    BEL A.U.B MET DE HELPDESK EN VERMELD HET VERBAND MET DE WERKZAAMHEDEN IN ONS POSTCODE GEBIED EN DAT ER MEERDERE MELDINGEN ZIJN IN HET FORUM.

    Als we dit niet doen blijven het afzonderlijke gevallen en zal Ziggo zeker de link niet leggen met de werkzaamheden.

    Dus bel a.u.b

    Greets
     
  9. Ook hier na de werkzaamheden is de snelheid kl******
    Het lijkt er op dat ze de centrales gereed hebben gemaakt voor 3.0

    Heb het zelf opgelost door een snellere router er achter te hangen 300mbits nu heb ik de snelheid weer, alleen upload is nog steeds prut
     
  10. En het vreemde is dus dat sinds de werkzaamheden in regio bovenkarspel/enkhuizen de snelheden hier bijna weer als van ouds zijn..

    [​IMG]

    [​IMG]
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina