1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Fluctuaties in snelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door wout886, 27 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. #@$%$%&@#%!!!!!!

    Dan gaat alles snel en dan weer langszaam.

    Iemand een mail adres van zo'n verbindingsofficier voor mij ?!

    Ik word er helemaal gek van.

    Stats van 2 weken : Fluctuatie tussen de 3000 kbps en de 19000 kbps.
    En vanavond : Drama!!!!
     
  2. Dit topic gaat over problemen in hoofddorp en omgeving.....
    Beter even een juist/ander topic openen dan. Dit lijkt me niets daarmee te maken te hebben.
     
  3. Volgens mij is het gewoon oud multikabel gebied. Toch wil ik best een nieuw topic openen hoor.

    Succes met de storingen iig.
     
  4. Dan ondersteun ik wout886, want ik heb ook erg wisselende connecties deze avond.. Omgeving hoofddorp.
     
  5. Ik heb vandaag ook nog iemand van ziggo aan de lijn gehad en die roept dus dat ze er al een paar weken mee aan het stoeien zijn.

    Ze begon ook over een verbindingsofficier. De medewerkers voelen zich niet prettig onder de storing. Ik geef ook altijd duidelijk aan dat mijn ontevredenheid niet persoonlijk is.

    Voor wat betreft mezelf heb ik de afgelopen 2 weken statistieken op wisselende tijden bijgehouden via speedtest.net. Als het niet snel opgelost is ga ik maar een keer iemand aansprakelijk stellen voor het niet nakomen van contractuele afspraken.

    Wat me daarnaast stoort zijn de advertenties die ze hebben met teksten als : klantvriendelijk, supersnel internet etc.. Maak die teksten eerst maar eens waar.

    Zucht........
     
  6. Hoofddorp is wel oud-multikabel gebied, maar het probleem wat hier beschreven werd ging vooral om problemen daar in de buurt wat nu opgelost is.

    Maar je zult meer informatie moeten geven om duidelijk te krijgen wat je probleem is. Dus welke sites, traceroute resultaten , speedtest resultaten enzovoorts.

    Het feit dat er beter een nieuw topic geopend kan worden is dat het heel erg onoverzichtelijk wordt. Je ziet heel veel dat er oude topics op het forum voortgezet worden met hele andere vragen/problemen. Op die manier raak je het overzicht snel kwijt. Beter is het om het voorlopig even als een nieuw 'probleem' op te vatten in een nieuw topic. Als het toch weer hetzelfde probleem blijkt te zijn kunnen we de topics altijd nog samenvoegen.
     
  7. Zucht..... zeg dat wel.
    Je geeft nu dus geen enkele informatie, alleen maar geklaag, maar :
    - welke sites zijn niet goed
    - traceroutes ?
    - Round-trip tijden van de verschillende hops ?
    - Werken er sites nog wel goed?
    - Hoe weet je dat dit hetzelfde probleem is als 'hoofddorp'?
    - Hoe weet de helpdesk dat dit hetzelfde probleem is ?
    - enzovoorts enzovoort.

    Zonder meer info wordt dit alleen weer geklaag zonder dat iemand weet waar het nu eigenlijk over gaat.:sad:
     
  8. Het is echt geen geklaag om geklaag.

    Ik heb een ziggo alles-in-één extra pakket. De download zou, volgens het boekje, 20 Mbit/sec moeten zijn bij dit abonnement.

    Sinds enige tijd heb ik last van enorme lage downloadsnelheden. Ik weet helaas niet exact hoelang.

    De resultaten (meer dan 20 pogingen gedaan op verschillende tijdstippen) op speedtest.net zijn varieren tussen de 2000 kb/s en 4000 kb/s (download dus).

    Normaliter heb ik een thuis netwerk m.b.v. een linksys router. Mijn laptop en pc maken gebruik van het draadloze netwerk.

    De volgende stappen ondernomen :

    1. laptop en pc gecontrolleerd op spyware/virussen etc. met verschillende pakketten
    2. laptop rechtstreeks op modem aangesloten zonder tussenkomst router en dus bedraad
    3. modem (motorola) diverse malen gereset
    4. Laatste drivers opgehaald van netwerkkaarten
    5. gecontrolleerd of netwerkkaart niet abusievelijk op 10 mb/s ingesteld stond
    6. kabels vervangen (behalve coax want die heb ik niet op reserve)
    7. Modem door helpdesk op afstand laten resetten
    8. pc in veilige modus met netwerk mogelijkheden opgestart en nogmaals een speedtest gedaan
    9. Zelf ingelogd op het motorola modem. Kon ook niet spannends vinden in de configuratie hiervan

    Ik zie geen andere mogelijkheden meer.

    Een modem ophalen of laten toezenden zodat ikzelf kon testen of het daaraan lag KON NIET.

    Bij mij gaat het puur om de downloadsnelheid want voor de rest werkt alles prima.

    Traceroute zal ik nog even uitvoeren.

    De helpdesk gaf aan dat ze ontzettend veel telefoontjes kregen omtrent de download snelheid in oud multikabel gebied.
     
  9. Amper last met usenet en gewoon surfen/downloaden via http hoor, alleen wil Xbox Live af en toe niet. IP's daarvan? No idea.
     
  10. Maar om welke websites of servers gaat het dan ?
    Want dat is juist erg belangrijk.
    Ik kan hier niet ruiken of je misschien aan het downloaden bent vanaf een server in Burundi of zo :wink:

    Speedtest.net:
    Wat haal je dan vanaf de testserver Amsterdam ?
    Testserver in Alkmaar moet je niet gebruiken, die is traag net als de newsserver van Multikabel vanaf jouw gebied. Als het alleen hierom gaat, geef dat dan even aan, want dat is een ander probleem.

    Verder kan het bijvoorbeeld iets in je wijk zijn. Maar om ongeveer te zien wat je probleem kan zijn moet je echt concretere info geven.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina