1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Huiscentrale Homefox 1-5

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door vunderink, 27 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds 2 weken hebben we nu ook telefonie van Ziggo.We hadden ISDN met een Homefox 1-5 huiscentrale. De huiscentrale is nu aangesloten op het modem van Ziggo alleen kunnen we nu geen 06 nummer meer bellen via de huiscentrale. Gewone nummers ging eerst ook niet maar sinds een paar dagen wel. We kunnen wel alle telefoongesprekken ontvangen. Bellen we rechtstreeks via het stopcontact in de meterkast (dus buiten de huiscentrale om) dan kunnen we wel alle nummers bellen. Weet iemand hier een oplossing voor
     
  2. Als ik het zo lees lijkt het dus of je telefooncentral "iets" met die 06 nummers doet. Kan het zijn dat de centrale geprogrammeerd was om de nummers die begonnen met 06 via een carrier-select via een andere aanbieder te sturen, dus bijvoorbeeld "1602" voor het nummer te kiezen ?

    Iets anders kan ik me niet echt voorstellen, omdat je rechtstreeks op de lijn wel kunt bellen. Je moet het dus in de telefooncentrale instellingen zoeken denk ik.
     
  3. Mocht je de handleiding van de homevox centrale niet meer hebben, ik vond er hier een.
     
  4. Ik heb het probleem waarschijnlijk al gevonden. Als ik eerst een 0 druk en dan even wacht en dan het nummer intoetst dan doet hij het wel. Ik moet op een of andere manier een pauze inlassen tussen de 0 en het telefoonnummer.We hebben een Philips DECT 121 maar kan nog niet vinden of ik dat kan instellen bij deze telefoon.
    Bedankt voor de reactie
     
  5. Ik heb ook eens zo'n homevox gehad en ik herinner me nog dat de 0 diende om de "buitenlijn"te kiezen. Na het intoetsen van de 0 hoorde je even later de kiestoon. Als je alleen maar een bv een 2 of 3 in toetste werd je verbonden met een van de inerne toestelen die je via de centrale dat nummer had toegewezen
     
  6. Een verklaring voor het '0 toetsen probleem' is mogelijk als volgt te verklaren:

    indien men eerst het nummer (al dan niet inclusief extra nul) volledig intoetst en dan pas op de groene knop op het toestel drukt heeft de homevox centrale wellicht niet de kans om de buitenlijn te kiezen én het volledige nummer door te geven aan de buitenlijn.
    Ga maar na: de bliepjes van de ingetoetste nummers volgen elkaar zeer snel op, terwijl intussen de buitenlijn (kiestoon) nog niet beschikbaar is.
    Gevolg: de telefooncentrale bij Ziggo mist een gedeelte van het telefoonnummer en er komt geen verbinding tot stand.
    De vertraging in het kiezen wordt idd veroorzaakt door de Homevox.

    In mijn beleving is het bij een aantal Homevoxen mogelijk om de 'nul voor buitenlijn'-optie uit te schakelen.

    Gebruik een van de volgende twee links om de handleiding op te vragen en deze optie na te gaan:
    http://www.user-manual-search.com/download.aspx?id=167&itemid=4384

    http://www.user-manual-search.com/Items/167/Homevox-1-3-1-5-handleiding.pdf
     
  7. Wij hebben ook een Homevox 1-5N centrale. Wij ondervinden bijna geen problemen met naar buiten bellen. Het enigste wat het niet doet zijn de voorgeprogrameerde nummers. Na de '0' gaat de telefoon te snel met het nummer verder. Als we na de '0' een pauze invoegen, duurt het weer te lang en krijgen we een bezettoon. Wij gebruiken de voorgeprogrameerde nummers niet meer.
     
  8. Toets je het nummer in voor of na het indrukken van de groene knop op je DECT?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina