1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Extreem veel reboots

Discussie in 'Humax Duovisio iPVR-9200C (SD-PVR)' gestart door folkert02, 26 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    ik heb sinds kort een (zwarte) iPVR-9200c. Op zich een prachtig apparaat, maar met een erg irritante bug; reboots. Veel reboots. Af en toe wel 3 keer in 5 minuten, maar gemiddeld eens per half uur. Ik heb op dit (en het oude) forum wel meer mensen horen klagen over reboots, maar niet van deze orde van grootte. Het gebeurt op compleet willekeurige tijden, op alle kanalen en zowel tijdens gewoon tv kijken (zonder dat er opnames lopen) als bij het bekijken van opnames.
    Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die hier last van hebben en of iemand tips heeft. In andere posts heb ik gelezen dat het bij sommigen helpt het apparaat terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en/of de hardeschijf te formatteren, maar dit heeft bij mij geen resultaat gehad. Overigens heb ik de laatste software geinstalleerd (v17).

    Aangezien ik het apparaat via internet aangeschaft heb wil ik eerst zeker weten dat ik er zelf niks aan kan doen, voordat ik hem terugstuur.

    Alvast bedankt!

    Groet, Folkert
     
  2. Ik heb henm sinds dinsdag, ook een zwarte, ook laten updaten, ook versie 17.
    Geen problemen gehad.
    Laat hem eens lang aan staan, hoe is de ontvangt verder.
    Als het na een dag neit verbeterd -> terug zou ik zeggen

    Wim
     
  3. Ik heb hem al een flink aantal uurtjes achter elkaar aan laten staan en problemen blijven hetzelfde... Soms een uur geen reboots, dan in 1 keer een paar vlak achter elkaar. Er zit totaal geen logica in, pure willekeur.

    Ontvangst is verder prima. Sterkte meestal rond de 50%, kwaliteit altijd 100% en BER 0.

    Ik ben bang dat ik hem idd toch weer terug zal moeten sturen. Hopen dat coolsound.nl gelijk een nieuwe terug wil zenden...
     
  4. Heb je wel de laatste firmware erop staan?
     
  5. dat zegt hij toch al?

    probeer dit eens:

    coax eraf
    stroom eraf
    stroom erop
    fabrieksinstellingen laden
    coax erop
    zenders binnenhalen

    als dit (met de laatste software) geen oplossing is, probeer de decoder dan eens op een ander stopcontact of stoppengroep in je huis. Het zou wellicht met een energieprobleem te maken kunnen hebben, andere stekkerdoos proberen ofzo?

    suc6
     

  6. :giveup:Overheen gelezen... :oops:
     
  7. Ik heb bovenstaande instructies opgevolgd (coax eraf etc.) en daarnaast de Humax op een andere stoppengroep geplaatst, maar de reboots blijven...

    Ik denk dat ik gewoon een 'maandagochtend'-product heb gekregen. Hopen dat het verder niet aan iets hier in huis ligt (zoals stroomvoorziening o.i.d.), maar gewoon aan dit specifieke apparaat. Ik zal maandag contact opnemen met de leverancier en kijken wat die zegt.

    Bedankt voor de reacties!
     
  8. Update

    Even een update: Ik heb de Humax een week geleden opgestuurd naar de importeur van Humax, Copaco. Vandaag weer binnen gekregen, tot nu toe zonder problemen. Ze hebben het moederbord vervangen.

    Vind de service van Humax toch wel erg goed. Binnen een week gerepareerd en terug in huis!

    Groeten, Folkert
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina