1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Huidige doorlooptijden storingen modem?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Mysha, 26 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo iedereen,

    Momenteel heb ik een storing aan mijn modem (komt niet online) door het uitvallen van de stroom.

    Zaterdag 13-dec: valt de stroom uit waardoor mijn modem (internet en telefonie uitgaat. Na het weer aanzetten komt hij niet meer online. Storing gemeld bij Ziggo. Medewerker zegt dat het probleem binnen 3 a 5 dagen verholpen zal zijn. Zelf de webinterface van het modem (Arris) bekeken. Log zegt dat het modem maintenance nodig heeft, maar geen ontvanger heeft voor zijn request.

    Donderdag 18-dec: Geen reactie gehad en modem nog offline. Het is werkdag 4 dus een klachtenformulier verstuurd bij iemand anders.
    Ook s'middags nog even gebeld en de medewerker weet mij te vertellen dat het zo druk is (Geeft toe dat de technische dienst onderbemand is) dat het 5 a 10 werkdagen gaat duren. Storing is in behandeling bij technische dienst. Zij heeft verder geen info.

    Maandag 22-dec: Gebeld of er al iets gedaan was. Het enige dat de medewerker mij kon vertellen is dat het in behandeling is. (Hij zei dat, dat betekende dat de call geopend was) Hij kon geen contact met de technische dienst leggen voor verdere informatie.

    Dinsdag 23-dec: Reactie op klachtenformulier. Natuurlijk hebben ze de klacht niet gelezen en een standaard antwoord op een vraag verstuurd waarin staat dat ze ernaar streven binnen 3 dagen na melding storing de problemen opgelost te hebben, maar dit helaas in een aantal gevallen niet kunnen realiseren.

    Wat moet je nog geloven na 3 contacten 3 verschillende doorlooptijden gehoord te hebben?

    Inmiddels zijn wij 13 dagen oftewel 8 werkdagen verder. Er is kennelijk geen enkele communicatie over de status van de storing mogelijk aangezien niemand behalve de technische dienst weet wat de status is.

    Mijn vraag is of er iemand recentelijk een gelijksoortige ervaring heeft gehad en mij kan vertellen hoe lang het duurde voor er daadwerkelijk actie werd ondernomen door de technische dienst en hoe lang het daarna duurde voordat het probleem opgelost was?
     
  2. Was die stroomuitval algemeen of alleen bij jou thuis ? In geval van een algemene uitval kan er bij jou in een wijkkast defect zijn gegaan !
     
  3. staat het powerlampje van je modem heel snel te knipperen of branden er meerdere lampjes en zo ja welke
     
  4. Bedankt voor de reacties.

    Storing was alleen bij mij en alleen op de groep met het modem was de stroom eraf.
    Ik heb alles wat ik zelf kan al geprobeerd (ik ben systeembeheerder) en anders had de uitvullijst van de 1e lijns ziggo medewerker mij er wel op gewezen.

    In mijn geval komt hij tot het online lampje die blijft knipperen en na een tijdje begint hij weer opnieuw met de procedure.
     
  5. Het lijkt me dat ze gewoon een monteur voor je moeten inplannen die bij je thuis de situatie bekijkt. Deze heeft altijd een nieuw modem bij zich wat hij kan omwisselen als het nodig mocht zijn. Ze zouden je ook een ander modem kunnen opsturen. Het is erg verdacht dat dit precies gebeurd is na een spanningsuitval bij je thuis, dus daarbij zal het modem misschien defect geraakt zijn.

    Ik neem aan dat je zelf wel gecontroleerd hebt of er geen andere problemen kunnen zijn, zoals losse coax kabels of bijvoorbeeld een actieve versterker die er nog tussen zit en die het misschien niet (goed) meer doet na de spanningsuitval ?

    Dus ik zou je adviseren de helpdesk opnieuw te bellen en niet een klachtenformulier in te vullen, want voordat die behandeld worden duurt erg lang. Vraag de helpdesk om een monteur of een ander modem of laat je terugbellen door de technische dienst als ze dit zelf niet kunnen toezeggen. Spreek een termijn af waarbinnen je teruggebeld wordt, dan kun je hier later eventueel op terugkomen als je niets hoort.
     
  6. Cees ik had inderdaad alles al gecheckt en dat is het niet.
    Maandagochtend 9:00 maar weer eens gebeld om nou eindelijk eens wat verder te komen.

    Het positieve is dat je amper in de wacht hangt dus ik werd lekker vlot geholpen door deze keer iemand die zich goed verstaanbaar kon maken in het nederlands. Zij vondt 16 dagen ook wel lang duren en ging even wat voor mij navragen. Bleek dat in de regio Assen al langer een storing is en alleen optreed als je modem offline gaat. De persoon die ze hierover sprak zou dit oppakken en hopelijk zou mijn internet het binnen enkele dagen weer doen. (Beetje raar dat een issue waar meerdere mensen last van hebben kunnen krijgen geen hoge prioriteit krijgt)

    Zoals jij al aangaf vroeg ik hun mij terug te bellen over de status cq. afmelding van de storing, maar hier kreeg ik een keihard nee op te horen. Daar doen ze niet aan.

    Nou ja inmiddels is het alweer woensdag middag en mijn modem is nog steeds offline dus dat wordt vrijdag maar weer eens bellen en hopen dat ik dan wat verder kom.

    Irritant is het dat je nergens kunt nagaan wat er daadwerkelijk met je incident gebeurd. Zelf ben ik systeembeheerder en werken wij met een helpdesk tool waar de gebruikers altijd de laatste acties van ons kunnen zien met betrekking tot hun incidenten/wijzigingen. Onbegrijpelijk dat zo'n grote organisatie zo slecht met hun klanten omgaat. Nu bel ik mij het apezuur om van de medewerkers te horen dat zij ook niets weten wat tot grote frustratie lijdt omdat je niet ziet dat er uberhaupt iets gebeurd.
     
  7. Een nieuw jaar, nieuwe kansen dacht ik.
    Vandaag (dag 20 zonder telefoon en internet) dus nog maar eens gecheckt en nu blijkt dat er weer helemaal geen sprake is van een storing en ik echt een individueel geval ben.

    Staat nog steeds in behandeling bij de Technische dienst en er is kennelijk nog steeds niets mee gedaan. Althans niets dat door hun is te lezen.

    Ze kon ook niet:
    Een monteur sturen.
    Doorverbinden naar de Technische dienst.
    Contact opnemen met de technische dienst.
    Doorverbinden naar een leidinggevende.
    Navragen bij de leidinggevende.

    Ze kon niets anders dan de status uitlezen...in behandeling bij de technische dienst (staat al 20 dagen op deze status)
    Ik moest, maar gewoon wachten tot de technische dienst eindelijk eens met mij contact op zou nemen dat is de enige optie ook al hebben ze dat in 20 dagen nog niet gedaan....
    Dat ik maandag te horen kreeg dat de TD mij niet ging bellen over de status kwam bij haar niet aan en ik moest maar wachten en het telefoongesprek beeindigen.

    Daar sta je dan als keurige klant.
    Geen informatie over wat er uberhaupt gebeurd met je incident en geen enkele mogelijkheid om dit bovenwater te krijgen.

    Kansloos gewoon.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina