1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Haperingen in zenders

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door sanderdam, 24 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. storing

    Hoi, ik zou zo even niet het merk van de kabels weten maar het was een coaxkabel van 6 meter en die kostte ongeveer 60 euro en een scartkabel van 2 meter en deze kostte ongeveer 40 Euro.
    Dit alles gekocht bij een gerenommeerde specialist in audioapparatuur die deze kabels ook adviseerde, net zoals jij zei hij ook inderdaad dat het zonde zou zijn om met goede apparatuur op de bekabeling te bezuinigen want goede bekabeling is bepalend voor de kwaliteit van beeld en geluid.
    De ontvanger staat zo,n beetje 4 meter van de wanddoos dus dit is toch niet echt ver, ik heb een kabel van 6 meter om deze fatsoenlijk weg te kunnen werken in de woonkamer. Er zit op de wanddoos 1 splitter om het signaal naar boven te leiden waar ik wel nog een versterker heb staan voor het signaal de t.v. ingaat.
    Ik zou dus zo ff niet weten waar ik het bij mij moet zoeken.
    Dank voor je reactie.
    Met vriendelijke groet:
    Geert Uijen.
     
  2. @geert.uijen@home.nl

    De situatie die jij beschrijft zou zeker voldoende moeten zijn. Klinkt allemaal goed, en de in deze situatie zou je ook geen versterker nodig moeten hebben.
     
  3. storing

    Hoi, ja dat dacht ik ook dus vandaar dat ik het toch bij Ziggo zoek, het meest irritante aan deze zaak is de nonchalante lakse houding die ze hierin aannemen alsof ze de enige provider in nederland zijn.
    Ze blijven gewoon in gebreke en naar mijn idee en dat komt mede door hun houding is dit fraude omdat je iets verkoopt wat je gewoon niet waar kunt maken maar daar wel voor laat betalen.
    Wel bedankt voor je reactie, ik heb hier toch iets aan gehad.
    Met vriendelijke groet:
    Geert Uijen.
     
  4. reactie

    De kabel is van het merk monster, deze zit in het powercenter pakket twv 99 euro, dit powercenter is een stopcontactdoos waarbij ook de kabel wordt binnenkomt in Cable in en direct weer naar Cable out power center is een beveiliging tegen bijvoorbeeld bliksem inslag waarbij niet direct je elektische apparatuur naar de mallemoer is.
    Mijn kabel is 8 meter lang. maar ik heb de kabel ook al rechtstreeks op de wandcontactdoos en de tv aangesloten dus alle randapparatuur er tussen uitgehaald.
    De reden waarom ik op dit forum ben gegaan is dat ik graag wil weten of er iemand is die mij verder kan helpen, Ik ben nu alleen nog maar van het kastje naar de muur gestuurd. lotgenoten die er ook niet meer uitkomen wil ik ook graag melden dat ze niet alleen zijn met het probleem.
    Hoe kan het dat ik overdag perfect beeld heb en in de avonduren schokkerige beeld, en haperingen in het geluid. de kabel is hetzelfde?

    groet
    Teddy
     
  5. Ook hier in twenterand (overijssel) problemen met ontvangst van digitaal signaal (humax 9000 PVR).
    Ned1, 2, 3, Sbs6, RTL4, 5, 7 etc geven allemaal strepen en blokken.
    Discovery channel geeft weer GOED beeld (enkel dat het beeld heel soms voor 1 sec stilstaat).
     
  6. Net nog even gecheck en de BER is voor die zenders > 0
    Maar er is niks verandert qua bekabelingen, sinds 2 dagen zo :(
     
  7. Toch zou een slecht contact in je connectors nu ineens de oorzaak kunnen zijn. Ook als je niets wijzigt kan iets ineens geen goed contact meer maken.

    Overigens kan dat ook 'buiten' gebeuren in de wijk-kast in de straat. Daarom adviseren we meestal op dit forum om je ontvanger via een zo kort mogelijk kabeltje aan te sluiten op het AOP (de aansluitdoos waar de kabel je huis binnenkomt en waar je dus een stekker in kunt doen) Is het dan wel zonder storing dan zit het probleem 'binnen'. Is het daar net zo slecht, dan zit het probleem buiten je huis (en moet ziggo dit oplossen) of is je ontvanger defect (wat je zou kunnen testen door hem even bij iemand anders aan te sluiten en kijken of het probleem meegaat)
     
  8. Twenterand? Da's best een groot gebied, begint dat niet net ten noorden van Almelo? Hier in Hengelo (20 km naar het zuiden) ziet alles er iig goed uit.

    Gert.
     
  9. Ook in dit gebied 4711 storingen ?

    Ook hier heb ik op Discovery Channel last van haperingen, het beeld blijft soms even stilstaan (heel kort) en gaat daarna weer gewoon verder. Ik heb de digitale ontvangers gecontroleerd op sterkte van het signaal maar dat is gewoon goed. Ook de ontvanger die in de woonkamer staat heeft hetzelfde. Toch iets niet helemaal lekker bij ziggo ?! Gelukkig is er altijd nog analoog.
     
  10. Hier vanavond ook tijdens een aantal programma's op discovery. Kwaliteit op 100%, en de BER blijft keurig 0.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina