1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Haperingen in zenders

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door sanderdam, 24 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Het beeld staat echt een momentje stil, geen last van blokken.

    Ik ben niet de enige met dit probleem, een man bij ons in de straat heeft precies dezelfde problemen.

    Heb de stekker er al eens uitgehad om opnieuw op te starten, ben ook al eens naar de fabrieksinstellingen gegaan.

    Een software update heb ik echter nog niet gedaan, heb die net aangezet. Nadat die klaar zal ik kijken ofdat mijn problemen nog bestaan.

    Bedankt zover voor je hulp!

    Groet, Sander.
     
  2. Heb nu de gehele avond tv zitten kijken.

    Maar nog steeds last van de haperingen, en erg storend.
    Ook had ik iemand op visite, die ook vond dat er wel erg veel haperingen bij ons was.

    Zou het misschien van buitenaf kunnen zijn?

    Groeten, Sander.
     
  3. storing

    Hoi, ja het is knap irritant die storingen en haperingen.
    Heb je een digitale ontvanger en een LCD scherm van 104 cm en dan zit je naar die beelden te kijken of je een grijsgedraaide huurvideo ziet van de videotheek.
    Ik heb eergisteren een stevige mail gestuurd naar Ziggo maar heb nog niets gehoord.
    Greetzzz, Geert Uijen.
     
  4. reactie op Geert

    Heb het zelfde probleem, nieuwe TV wel van Loewe met Alpha Crypt,
    maar ik heb contact gehad met de levernacier de elektronica zaak in het centrum van Rosmalen, maar zij geven aan dat er heel veel klachten komen over slechte beeld vorming voor al in de avond uren en met name het gebied tussen de spoorlijn van rosmalen t/m berlicum, zondag ook gesproken met een kennis die in het zelfde gebied woont en ook last heeft de medewerker van de elektrozaak heeft het zelfde probleem maar dan met een Sony tv met alpha crypt. Ik heb alles geprobeerd signaal sterkte gecontroleerd, versterker tussen gezet, nieuwe wandcontacdoos geplaatst, rechtstreeks vanuit de wcd naar tv, maar niet helpt telefonische oplossingen van ziggo komen ook niet.
    helaas zijn we overgeleverd aan de leeuwen van Ziggo.

    Teddy
     
  5. storing

    Hoi, nee ik heb ook nog niks gehoord van onze vrienden van Ziggo.
    De T.V. stoort regelmatig en het is gewoon zonde om met een goede installatie naar zo,n amateurbeeld te kijken. En je kunt wel gelijk hebben dat er in dit gebied juist veel storing voorkomt maar hiervoor hebben we ongeveer 7 jaar geen last gehad met @ Home van Essent.
    Het gedonder is echt pas begonnen na de overname door Ziggo.
    Maar ja als er dit jaar niet snel een oplossing komt ga ik dus wel naar een andere provider, en als ze lastig doen met opzegtermijnen en zo dan zet ik gewoon m,n rechtsbijstand er achteraan.
    Ze verkopen gewoon een produkt wat niet deugt en dus blijven ze in gebreke en hoef ik daar niet voor te betalen.
    Groetjes, Geert.
     
  6. Wat heb je zelf thuis al gecontroleerd of nog helemaal niets en ga je ervan uit dat het bij Ziggo ligt?
    Je geeft aan dat je een hoogwaardige installatie thuis hebt, maar dat die ook al 7jaar zonder storingen draait, er is dus een kans dat het een en ander mogelijk destijds hoge kwaliteit was, maar nu verouderd is, en tevens misschien aan vervanging toe. Vandaar de vraag wat je al gecontroleerd hebt.

    Je hebt duidelijk qua apparatuur een voorkeur voor goed merken (waar je misschien teveel voor het merk betaald, maar dat is een andere discussie) van goede kwaliteit. Maar uit wat voor componenten is je binnenshuis installatie opgebouwd. Een kwaliteits tv kan geen goed beeld geven als de bekabeling en gerelateerde componenten van een minder of slechte kwaliteit zijn.
     
  7. storing

    Hoi, oke ik snap nu dat het verwarrend is maar ik heb 7 jaar storingsvrij op een wat oudere installatie gedraaid.
    Ik heb 2 maanden geleden een nieuwe 104 cm LCD t.v. gekocht van Samsung, daar een nieuwe digitale ontvanger bij gekocht met een 160 GB harddisk erin, alles opnieuw bekabeld met een goede coaxkabel en een superdikke scartkabel.Ook bij Ziggo het alles in 1 pakket aangeschaft met daarin dus digitale t.v.
    Ik denk dus dat het daar allemaal niet aan kan liggen.
    En het is ook wel erg toevallig dat bij de overname door Ziggo pas problemen zijn ontstaan.
    Daarbij komt ook dat ik nu wel wat flauw wordt van de trage of helemaal geen reactie die je krijgt van Ziggo.
    Dit moet toch anders kunnen?
    Alvast dank voor je reactie.
    Met vriendelijke groet:
    Geert Uijen.
     
  8. voor deze tv had ik ook al een loewe, en een digitale ontvanger van Ziggo nl de humax echter zonder problemen. Ik heb volledig nieuwe kabels gekocht, alle kabels die ik heb gekocht zijn gekocht in de betere elektronica zaak, met mijn vorige Loewe had ik geen problemen, Ik wilde nu over op geïntegreerde HD decoder, nu blijkt dat Ziggo geen ondersteuning biedt aan de Mascom alpa crypter, mijn vraag is waarui bestaat ondersteuning? Ziggo moet een signaal doorgeven, en waarom lukt dat overdag wel prima zonder hapering en in de avonduren lijkt het erop dat dit signaal niet voldoet aan de snelheid van de decoder.

    Ik heb alle mogelijkheden al geprobeerd om het sgnaal te verbeteren door versterkers te plaatsen oa een van Hirschmann 6db extra maar het biedt geen verbetering.
    nogmaals wat is ondersteuning, en ik hoor gewoon veel klachten in mijn postcode gebied.
    wie de oplossing heeft kan zich melden via dit medium.
    ik heb geen trek meer in discussies wat ik wel of niet geprobeerd heb, en of ik wel de juiste zaken met elkaar gecombineerd heb. Bellen met Ziggo haalt ook niets uit want het is telkens het zelfde vragen script dat men doorloopt. maar oplossingen ho maar.
    Ziggo zou er goed aan doen het signaal niet anders te coderen dan volgens de regels Irdeto.

    met groet
    Teddy
     
  9. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Inderdaad, Ziggo moet gewoon stoppen met het klooien aan het standaard DVB signaal.

    Momenteel zorgt Ziggo er ook weer voor dat de Siemens PVR decoders (Ziggo gecertificeerd!) vastlopen! :evil:

    Siemens Gigaset M750 C IR (PVR): Error E102-29 -> i34-9

    Zo is er altijd wel weer wat met het signaal! :no::no:
     
  10. Wat je nodig hebt om een goed signaal aan het eind van de kabel te krijgen is een combinatie van verschillende factoren in de binnenshuis installatie. Of je bv een versterker nodig hebt, en zo ja met welke versterkingsfactor vloeit hier weer uit voort. Zomaar wat proberen kan het probleem zelfs erger maken dan de bestaande situatie. Ook de plaats waar bv een versterker word aangesloten is erg belangrijk en bepalend.

    Of je bv een versterker nodig hebt is afhankelijk van de mate van signaaldemping in de binnenshuis installatie. Dit word onder andere bepaald door bv kabellengte, het aantal aansluitingen en evt splitters ed. Dit totaal plaatje geeft een bepaalde hoeveelheid demping. Wanneer dit niet te hoog is heb je geen versterker nodig, wanneer dit wat hoger komt te liggen kan een versterker nodig zijn om dit signaalverlies te compenseren.

    Zou je kunnen aangeven wat voor kabels je gebruikt hebt, hoeveel aansluitingen je hebt in je huis en hoe lang de bekabeling naar de aansluitpunten is? Dan kunnen we hier wellicht wat zinnigs over zeggen.

    Als je niet wilt discuseren, waarom post je het dan op een forum? Een forum is er toch juist voor om te discuseren? En het wel of niet juist combineren van zaken kan juist een hele belangrijke factor zijn in het geheel.

    Voor zover mijn kennis reikt codeert Ziggo het signaal volgens de Irdeto regels.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina