1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Haperingen in zenders

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door sanderdam, 24 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Goedendag,

    ik heb haperingen in heel veel zenders in postcode gebied: 4754 AG

    Haperingen zijn al waargenomen in de volgende zenders:
    - Nederland 1
    - Nederland 2
    - Nederland 3
    - RTL4
    - RTL5
    - SBS6
    - Comedy Central Family

    En nog vele anderen.

    Iemand met een oplossing of een mensen met dezelfde problemen?
     
  2. storing

    Hallo, ja ik heb precies hetzelfde.
    Ik zit in postcodegebied 5244 GK in Rosmalen.
    Vorige maand een nieuwe HD TV gekocht van Samsung, 2 dagen geleden een nieuwe digitale ontvanger met harddisk gekocht van Samsung.
    Veel zenders vertonen haperingen tot zelfs complete stilstand, geluid loopt vaak niet synchroon.
    Wat me verder opvalt is dat vaak de uitzendingen van films of andere programma,s zo vaak haperen dat je er echt ziek van wordt met al die goede apparatuur in huis en als er dan een reclameblok komt zit je dat vaak storingvrij te kijken:evil::evil::evil:.
    Vroeger met @home nooit moeite mee gehad.
    Twee weken geleden zou Ziggo langskomen in Rosmalen. Vier dagen zouden ze met teams de mensen thuis bezoeken en oplossingen aandragen. Welnu gebeld voor een afspraak,op het laatst wilde de telefoniste weten waar het om ging dan konden ze er alvast rekening mee houden. Ik zei dat het ging om storingen op de tv en ze zei"ooh, dat dacht ik al".
    Maar op het moment van de afspraak niemand never gezien:x:x:x

    Wie heeft er nog meer kwalijke ervaringen met Ziggo:?::?::?:

    Dit loopt al zo lang de overname van kracht is, dit zou toch niet moeten mogen???
    Dit is toch gewoon in gebreke blijven bij levering van produkten???

    Wat valt hier tegen te doen?????

    Alvast dank en met vriendelijke groet:

    Geert Uijen.
     
  3. Storingen???

    Heden morgen om 8.15 alle kabels losgemaakt en de ontvanger (humax pvr 9200C rechtstreekst op de de splitter aangesloten. Signaal 76% en kwaliteit 92%. Beeld goed. Één uur later weer storing: blokjes tot volledige strepen in beeld. Het betreft dan voornamelijk de NL-zenders. Discovery, BBC zijn haarscherp.
    Het lijkt of de kabel onvoldoende capaciteit heeft???: hoe later op de ochtend, als meer mensen de tv aan hebben, hoe slechter het beeld.

    Postcode: 5258 BD Berlicum
     
  4. 1½ week geleden hier ook gehad. Anderen die totaal niet in de buurt woonden (Zwolle en Veghel) hadden hier ook last van.
    Nadat iemand van Ziggo melde dat er ergens in het traject een 'Multiplexer' vervangen was was het hier weer als vanouds glashelder.
    Succes :!:
     
  5. Hier zit toch al een probleem. Als je zelfs rechtstreeks geen 100% signaalkwaliteit behaalt is er OF een probleem met het binnenkomende signaal, OF een probleem in je binnenhuis installatie. Hoe lang is de coax vanaf het AOP tot aan de ontvanger?
     
  6. Ik heb juist een hele tijd haperingen gehad in het extra pakket van muziekzenders, VH1 enzo. Nu al een week of 3 geen enkel signaal meer op die zenders.
    Gisteren begonnen ook opeens die haperingen op Nickelodeon. Het lijkt wel steeds in één bundeltje van zenders te zitten. Nickelodeon op 19 doet t niet, maar tot en met ongeveer zender nr.25 doet t dan ook niet.
    Ik zit in postcode gebied 9502 Stadskanaal.
     
  7. Mijn signaalkwaliteit is wel 100%, en de BER is 0.
    Signaalsterkte zit rond de 40%.

    Kan een versterker die je kan kopen bij de bouwmarkt de sterkte verhogen?

    Groet, Sander.
     
  8. Bouwmarkt-versterkers zijn over het algemeen niet aan te raden. Als je echt een versterker nodig hebt kun je beter een Hirschmann versterker nemen, die vervormen/verstoren ook niet als het inkomende signaalniveau al redelijk hoog is.

    Maar als je BER nul is hoef je geen versterker aan te sluiten.
    Een signaalsterkte van 40% is prima, dit getal zegt namelijk hiet zoveel. Het is een niet-gekalibreerd getal wat alleen iets zegt over de verhouding tussen de verschillende zenders die je zelf ontvangt.
    Ik heb op sommige zenders minder dan 10% en toch een kwaliteit van 100% en BER van nul.
     
  9. Oke, dat is duidelijk!

    Enige ideeën wat de oplossing kan zijn op mijn probleem?
     
  10. Nee, wat bedoel je precies met haperingen ?
    Staat het beeld even stil, of zie je blokken in het beeld ?
    Ben je de enige die dat heeft of hebben je buren het ook ?

    Heb je de laatste versie van de software al op je ontvanger staan ? Als dat niet zo is, kun je via het menu de optie 'software update' vinden. Indien je al de nieuwste versie hebt, dan kun je niet kiezen om de software te updaten. Kun je dat wel kiezen, dan moet je dit even doen.

    Er zijn wat standaard zaken die je misschien al geprobeerd hebt :
    1 - haal de netstekker van je Humax ir-fox even uit het stopcontact zodat de ontvanger reset.
    2 - Als dat niet helpt, probeer dan de ontvanger (via menu) terug te zetten naar fabrieksinstellingen, als dat klaar is moet je opnieuw de zenders laten zoeken.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina