1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Inzicht in portering proces?

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door ron_kersic, 22 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Ik ben 1,5 maand geleden verhuist en voor mijn Alles-in-1 pakket ook portering van mijn oude KPN nummer van mijn oude adres aangevraagd. Ik kon i.d.d. al snel bellen met mijn oude nummer maar er nog steeds niet mee gebeld worden.

    Probleem is: de nieuwe bewoners van mijn oude huis kunnen zelf geen nieuw nummer aanvragen omdat volgens KPN het oude abonnement nog niet is afgesloten. KPN zegt op Ziggo te worden en Ziggo zegt op KPN te wachten :wink: Is er een manier om te achterhalen waar de bottleneck zit en hoe lang het nog duren gaat? Ik wil de nieuwe bewoners van mijn oude huis i.i.g. een datum aan kunnen geven...

    \Ron
     
  2. Laat me raden:

    Je hebt je bij Ziggo aangemeld op het nieuwe adres en hierbij gevraagd het telefoonnummer van het oude adres over te nemen. Dat gaat niet werken.

    Eén van de zaken waar KPN op controleert voordat ze een porteringsaanvraag goedkeuren, is het adres. Dit is in jouw geval verschillend, dus wordt de aanvraag door KPN afgekeurd.

    Makkelijkste oplossing maar waarschijnlijk niet interessant: Een nieuw nummer nemen bij Ziggo en de oude bij KPN opzeggen.

    Iets minder interessant maar de beste oplossing: De KPN aansluiting verhuizen en vervolgens een nieuwe portering aanvragen.

    Op zich mogelijk, maar totaal niet interessant: Ziggo aansluiting naar je oude adres laten zetten, nummer over laten nemen en weer verhuizen.

    Conclusie: Tenzij je met een nieuw nummer verder wilt, zul je eerst je KPN aansluiting moeten verhuizen naar je nieuwe adres.
     
  3. Dat is precies wat ik dacht toen ik de aanvraag indiende. Maar ik kreeg er geen opmerking over dus dan zal het wel goed wezen :)

    KPN meeverhuizen is geen optie omdat KPN hier nog geen telefonie kan leveren. En Ziggo op het oude adres is ook al geen optie omdat daar Caiway zit (en de nieuwe bewoners er waarschijnlijk ook geen trek in hebben).

    Blijft dus over: KPN opzeggen en een nieuw Ziggo nummer aanvragen. Beetje vervelend maar dan weet ik wel waar ik aan toe ben.

    Bedankt voor de feedback!

    \Ron
     
  4. Misschien is het een idee om je nummer de porteren naar Bugetphone en dat later dan weer te porteren naar Ziggo. Misschien wat omslachtig maar wie weet kan je zo je nummer behouden.
     
  5. Wel, de wonderen zijn de wereld niet uit want ik kom er zojuist achter dat mijn oude KPN nummer weldegelijk geporteerd is! Als een kind zo blij :lol:

    \Ron
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina