1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Webstar epx 2203 constant resetten

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Ronald J, 22 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Heb sinds ongeveer 3 maanden constant problemen met internet en telefoon-vebindingen.
    Ik moet ongeveer 1 x per uur Kabelmodem Webstar epx 2203 hard resetten (stroom onderbreken) om weer, voor korte tijd, te kunnen bellen of internetten.
    Ziggo gebeld, maar daar is men nog niet echt gemotiveerd gebleken om probleem op te lossen...
    Kent iemand dit probleem en kan iemand mij op weg helpen?
    Er is in verschillende discussies wel gesproken over dit probleem maar conclusies heb ik nog niet kunnen vinden...
    > maak geen gebruik van een router, wel utp-kabel.
    > werk met een iMac, windows info is niet relevant, al denk ik dat het probleem specifiek in het modem zit
    > modem valt ook uit als computer uit staat (dus geen telefoonverbinding meer)

    Is m'n modem aan vervanging toe?
    Ben benieuwd naar gelijksoortige ervaringen, Ronald J
     
  2. Ronald, gelukkig, ook ik vind nu iemand die een probleem ondervind met telefonie. Voorheen had ik Multikabel en nu, sinds ik eind november naar vh. @Home regio verhuisd ben, Ommen, ondervind ik heel veel problemen met telefoneren. Kan niet bellen om de diverse tijden of kan niet goed gebeld worden. Mensen die mij bellen, paar seconden en ik krijg een compleet dode lijn. Nu heb ik vandaag ook weer eens voor de zoveelste keer problemen gehad. Mij wordt verteld, resetten, kabel eruit en weer opnieuw alles erin doen. Geloof er helemaal niets meer van dat dit zo moet. Ook ik twijfel of deze modem wel goed is. Hoe nu verder, voor jou, mij en meerderen? Zie reactie(s) ook graag weer of voor meer vragen en info.
     
  3. Alles-in-een extra klanten zullen voor 1 september 2009 een DOCSIS 3.0 modem krijgen om de nieuwe internetsnelheden te kunnen halen. Misschien dat daarmee je probleem wordt opgelost.

    Misschien kun je de HD vragen het leveren van dat nieuwe modem te bespoedigen.

    pvd
     
  4. Wat zijn je problemen precies? Kun je nog wel internetten?

    pvd
     
  5. Ja gelukkig :pompom:kan ik nog wel internetten. TV en internet werkt allemaal goed.

    Helaas :evil:heb ik ook een bericht ontvangen van familie waar de digitale tv niet goed werkt. Mijn pa en ma hebben geen :sad:goede internet. Dan weer wel dan weer niet. Zij zijn onlangs overgegaan op Ziggo per eind april.
    Ask for more details!!
    Moeten wij ook anders vragen om een andere modem, wat je ook als advies bij Ronald gaf? Eerder denken wij door al deze problemen aan overstappen naar een andere provider waar ze je niet laten zwemmen en goede informatie geven. Ik vind dit echt 10 keer niet:?s zo.
     

  6. Aangezien je nog internet hebt denk ik dat er bij jou andere problemen spelen. In het verleden, toen ziggo nog maar net bestond, zijn er veel problemen met de telefonie geweest. Misschien heb jij nu last van deze problemen. Zie ook hier: http://ziggo-gebruikers.nl/cms/the-news/65-telefonie-problemen-bij-ziggo.html

    Je kan het formulier invullen. Dat heeft velen geholpen.

    Met betrekking tot de digitale TV: Wat is de BER-waarde? Die krijg je (bij samsung-decoders) door 3 x op i te drukken. Deze moet 0 zijn. Als deze niet 0 is, dan kun je onderstaand testje uitvoeren:
    - Sluit de decoder met een korte, goed afgeschermde COAX-kabel direct op het AOP aan (waarschijnlijk in de meterkast, of woonkamer. Dit is waar de groene kabel binnenkomt, ook wel hoofdaansluiting genoemd)
    - Als de BER nu wel 0 is, dan is er een probleem met de huisinstallatie. Deze kun je oplossen door kabels en splitters van goede kwalitei te gebruiken. Misschien is er ook een versterker nodig. Zie http://www.kabelkeur.nl/storing-oplossen/digitaal/blokkerig-beeld/
    - Is de BER nu nog steeds groter dan 0 dan kun je de helpdesk bellen. Zeg dan dat je dit testje hebt uitgevoerd.

    Succes

    pvd
     
  7. als je de helpdesk belt voor zulke problemen,
    moet je meteen beginnen dat je dat al gedaan hebt zonder resultaat.
    dit is namelijk hun standaard opening zin dus zorg dat je ze voor bent.

    storingen op digitale TV kan van alles wezen vaak is het toch de huis installatie,
    • slechte kabels (ook nieuwe kabels van de bouwmarkt etc vallen onder die cat. ook al hebben sommige mensen er geen last van)
    • slechte of verkeerd geplaatste versterkers (zoals versterkers plaatsen op het einde van de verlengkabel en niet bij het begin van de AOP)
    • slechte stekkers met die plastice kapjes.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina