1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

nieuwsbrief geblokkeerd

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door werk12, 22 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. hi,

    wij versturen sinds enkele jaren een nieuwsbrief. ook aan home gebruikers.
    geen enkel probleem. sinds we echter met ziggo te maken hebben worden de nieuwsbrieven voor home (en w.s. ziggo) gebruikers geblokkeerd.
    ongeveer 500 trouwe lezers van deze nieuwsbrief ontvangen deze niet meer.
    zowel als functionele webmaster van deze nieuwsbrief en als ziggo gebruiker wordt ik door de helpdesk met een kluitje het riet in gestuurd.
    1 onze mailservers werken correct of
    2 uw firewall staat te hoog ingesteld.
    beide beweringen kunnen waar zijn, maar het probleem wordt er niet mee opgelost. in tussen hebben wij al een aantal berichten gestuurd naar zowel ziggo thuis als zakelijk.
    geen of de standaard reactie, een keer hebben we een "techneut" aan de lijn gehad, die met de hand op het hart verklaarde dat er geen problemen met de mail was. mijn, onze laatste hoop is gevestigd op dit forum .
    herkent iemand dit probleem, weet iemand een oplossing of waar binnen ziggo kunnen we een aanspreekpunt vinden?
    Als we geen oplossing kunnen vinden dan zal ik helaas genoodzaakt zijn om op onze website te melden dat home en ziggo gebruikers geen nieuwsbrief kunnen ontvangen. geen reklame, maar belangrijker geen service!
     
  2. Soms meer dan 50 per keer ? Neus maar eens verder op dit forum !
     
  3. aantallen

    ja,
    per keer verstuur ik ongeveer 500 stuks naar home/ziggo gebruikers.
    ik heb een aantal artikelen gelezen op dit forum, maar kan hier tussen nog geen oplossing vinden.
    ik verstuur ook een mededelingenblad naar collega's, dit zijn er 44 stuks die 26 keer per jaar dit ontvangen. ook deze gebruikers via home (en dat zijn er maar een paar) worden geblokkeerd. ik heb zelf het gevoel dat we door de rules in het ziggo/spamfilter op de blacklist zijn gezet.
    Als wij verzoeken krijgen van instellingen/bedrijven dat zij niet bereikbaar zijn dan plaatsen wij, na check, het adres op de white list. zoiets moet toch ook bij ziggo zijn in te stellen?
     
  4. Knip die mailing maar in stukken van maximaal 50 ontvangers. Ziggo vindt het niet normaal dat je mail stuurt aan meer dan 50 ontvangers per bericht. Persoonlijk vind ik dat niet normaal van Ziggo, maar daar schieten we niets mee op...

    Het kan zijn dat je door die batch van 500 ontvangers geblokkeerd bent geraakt, maar dat is snel genoeg te controleren. Als je nog wel een 'losse' e-mail kunt uitsturen, is er wat dat betreft in elk geval niets aan de hand.
    En ja, het spamfilter van Ziggo doet soms rare dingen. Daarvan kan je genoeg voorbeelden vinden op dit forum (vandaag weer een in deze thread: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=138110 ).
     
  5. Sja dat kan natuurlijk niet, weet je wel waar je mee bezig bent. Kom kom dat gaat zomaar niet, denk je nu echt dat je met je Ziggo abbotje ook zoveel kunt mailen.

    Wees blij dat je geen IP ban kreeg net als ik want ik heb nog nooit gehoord van een limit die erop zou staan, na alle probleempjes over en weer kom je er achter dat de reclame Ziggo Alles-in-1 Extra: goedkoop bellen én onbeperkt internet niet zo onbeperkt is als ik dacht. In het woordje onbeperkt zit ook beperkt en dat moet je vertalen naar FUP ofwel Fair Use Policy (FUP).

    Een mail met 50 Bcc wordt gezien als een mail dus je kunt er genoeg verzenden mits je het maar goed aanpakt. Wel jammer dat je een keer totaal op je bek moet gaan om dat te weten. Lees maar waarom ik op mijn bek ging.

    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=15166

    Verder vind ik @home nu Ziggo toppie hoor ik heb er bijzonder goede ervaringen mee op een paar kleinigheden na dan. Oja en de helpdesk, die moet je met rust laten want anders komt het niet goed met je.
    Suc6 ermee.
     
  6. versturen nieuwsbrief

    hoi

    het zijn toch nog steeds bekende reacties, m.n. over
    -onbereikbaarheid
    -gebrek aan kennis bij helpdesk
    -standaard reacties
    -geen maatwerk
    -grote mond over dat het bij ziggo klopt en dat je de fout bij je zelf moet zoeken.

    het vreemde is dat wij geen ziggo mail gebruiken, maar slechts op verzoek van ziggo gebruikers hen onze nieuwsbrief willen sturen.
    onze nieuwsbrief applicatie staat nu 4 dagen per uur xx aantal mailtjes te versturen om ook de ziggo gebruikers te kunnen voorzien van de nieuwsbrief.

    moedeloos en anti ziggo ben ik er van aan het worden
     
  7. Wat betreft storingen is dat ook in je eigen belang. Vaak ligt het probleem in de eigen aansluitingen/instellingen en ben je nog het meest geholpen door dat eerst uit te sluiten.

    Er zijn vrij weinig providers waar je ongelimiteerd mail kunt versturen naar oneindig veel adressen. Niet alleen om de service betrouwbaar te maken door de server niet overbelast te laten raken, maar ook om spam tegen te gaan en te voorkomen dat klanten automatisch worden geblacklist. Dit is dus ook weer je eigen voordeel. Wanneer een beperking wel of niet redelijk is heeft iedereen een andere mening over.

    Toepassingen waarbij regelmatig grote aantallen mails worden verstuurd zijn bijna altijd zakelijk, daar zijn de zakelijke abonnementen voor.

    Als het heel belangrijk is om met een particulier geregeld ongelimiteerd mail te versturen kun je daar beter een eigen mailserver met eigen domein voor opzetten, iets wat minder ingewikkeld is dan het lijkt (en wat bovendien nog veel meer voordelen geeft).
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina