1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

WiFi Internet radio valt weg

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door Klever, 20 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal,

    Ik heb een WiFi internet radio (Revo Blik) en die speelt lekker internet-radio muziek af. Werkt op zich prima maar...

    Elk uur zo´n beetje moet ie opnieuw verbinding zoeken. Soms komt er de melding ´Netwerkfout, check poort 5000 van de firewall´ in het schermpje.
    Uit/Aan zetten van de radio lost t op maar heb liever continu muziek.

    Dit staat in de manual van de WiFi radio :
    Check that your networks firewall is not blocking any outgoing ports.
    As a minimum, Blik WiFi needs access to UDP and TCP ports 80, 554, 1755, 5000 and 7070.


    Mijn router is een Linksys WRT54GL.
    Iemand enig idee of het een kwestie van instellen is? Zoja, hoe?
    Heb niet zoveel kaas gegeten van poorten en netwerken..

    Alvast bedankt!


    Martijn
     
  2. Ik heb dezelfde problemen met de Revo Blik Internet radio gehad en uiteindelijk teruggebracht en omgeruild voor een Noxon2.. hoewel dit apparaat er niet uitziet (zoals de meeste (behalve Squeezebox) internet radio's), blijft deze gewoon spelen als hij een hele dag en nacht aan blijft staan. Geen problemen meer gehad met wegvallende zenders of wegvallende verbindingen. Deze Revo Blik was een drama. Als het nog mogelijk is zou ik hem terugbrengen/omruilen.
     
  3. Sorry voor de verlate reactie.

    Ook hier is het probleem reeds opgelost door een andere internet radio. Heb nu een Roku Soundbridge genomen en die werkt 24/7 probleemloos. Design ervan is ook top.

    Revo is retour leverancier gegaan en vervangen door een nieuwe. Die is overigens wel goed maar staat momenteel toch te koop.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina