1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Radio zender verspringt automatisch!

Discussie in 'Samsung DCB-H360R (HDTV)' gestart door jongetje, 19 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hebben meer mensen last van dat als je digitale radio aan hetl uisteren bent dat de ontvanger opeens naar een ander kanaal springt? Super vervelend!
     
  2. radiozender verspringt

    Ik ben erg blij met deze melding!
    Ik ben al een aantal dagen met de Ziggo storingsdienst in contact over dit probleem. Zij zeggen echter nog geen andere meldingen te hebben gehad dus zoeken ze het in een lokaal probleem (decoder en/of bekabeling bij mij thuis). Dus graag melden bij Ziggo!!!
    Willen andere lezers ook eens kijken of ze het probleem hebben en het melden bij Ziggo?
    Bij mij gaat het om de extra muziekzenders Music Choice en XLnt (0750-0789). Ik luister zelf vaak naar XLnt Lite (0785) en die verspringt telkens na een paar minuten luisteren naar een zender uit de 08xx serie. Ik krijg dan de foutmelding E37. Als ik weer terug ga naar 0785 dan staat daar de melding "Not Completed" en na een paar seconden heb ik weer geluid. Daarna springt ie toch weer terug naar 08xx en zo kan ik aan de gang blijven.
    De andere, reguliere, radiozenders geven geen problemen.
    Ik heb de Samsung 360 HD decoder die via mijn Denon AVR-2809 receiver met een HDMI kabel is verbonden met de TV (Philips PFL42/9732)
    Alles al geprobeerd, stroom eraf, zenders opnieuw binnengehaald, HDMI kabel vervangen. Niets helpt.
    Moet toch iets bij Ziggo zijn, lijkt mij (of bij de leveranciers van die muziekpakketten).

    Dus als je dit probleem ook hebt, graag melden bij Ziggo!!!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 dec 2008
  3. Dit lijkt inderdaad op mijn probleem, is bij mij ook zo in de 7XX serie en gaat dan ook naar een 8xx zender, heb ik opeen klassieke muziek.

    Hopelijk leest Ziggo hier ook.
     
  4. Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met de regionale tv zender TV Rijnmond.

    Het kanaal verdwijnt uit de favorietenlijst en als ik hem weer wil toevoegen staat hij er eerst tussen als "Not Completed". Is gisteren 2 keer gebuerd in een kwartier...
     
  5. schijnt alleen een probleem te zijn in het casema-gebied.
     
  6. Radiozenders verspringen automatisch

    Probleem lijkt opgelost. Ik heb de afgelopen middag ongestoord maar 0785 kunnen luisteren. Blijkbaar zijn er meerdere klachten bij Ziggo binnengekomen en hebben ze toch iets kunnen vinden.
    Het had vermoedelijk wel met de Samsung 360 te maken, bij familie met een Humax decoder was het probleem er niet.
    Lijkt mij een zoveelste bewijs voor de gevoeligheid waarmee dit apparaat het binnenkomend signaal verwerkt. Het schijnt dat er vanuit Ziggo specifieke signalen naar een type decoder kunnen worden gestuurd.
    De Ziggo TD vertelde mij tenminste dat er de afgelopen dagen met de 360 problemen waren met het TV signaal en dat er enkele modificaties waren uitgevoerd. Mogelijk met als gevolg dat er nu bij het radiosignaal iets misging.
     
  7. door de storingen van van vorige week met het tv signaal is ziggo overgeschekeld naar een andere multiplexer. Hierna waren de problemen wat betreft de beeldstoringen op de 360 voorbij.

    waarschijnlijk zijn daar vervolgens weer de storingen op ontstaan op de ontvangers in het casemagebied. mbt de radiozenders. Het mag duidelijk zijn dat ze aansturing van de samsung HD decoders de afgelopen twee weken niet helemaal vlekkenloos is verlopen.

    kan niet be-amen of het radio-probleem nu is opgelost, want in het @home gebied was deze storing op deze ontvanger niet aanwezig.
     
  8. Radiozenders verspringen

    Zucht.... blijdschap is van korte duur. Nu verspringen ze niet meer maar valt het geluid constant weg of komt hakkelend door.
    Belde net mijn schoonzus elders in Zoetermeer die ook een 360 heeft. Zij heeft nergens last van. Ligt het dan toch aan mijn decoder of zou er een wijkprobleem zijn?
    Heb echter weinig zin om huis aan huis de buurt door te gaan. Ga daarom na de feestdagen maar eens met het apparaat naar de leverancier terug. Helaas is ie wel net 3 weken uit de garantie!
     
  9. Valt gelukkig toch mee, zojuist op de Ziggo site gezien dat er een groepsstoringsmelding voor de 360 was die om 14u52 zou zijn opgelost. Uiteraard even gecheckt en inderdaad alles doet het weer.
    Wat mij opviel was de begindatum van die storing: 17 december. Ik begrijp het dan niet dat de Ziggo medewerkers die ik aan de telefoon heb gekregen geen verband hebben gelegd tussen mijn klachten en deze al bestaande storing. Maar ja, het zou natuurlijk ook mogelijk zijn dat een aanvankelijk veronderstelde oplossing niet de juiste bleek te zijn en dat men verder is gaan zoeken.
     
  10. Even getest en bij mij is het nu ook opgelost, kan weer ongestoord naar één zender luisteren.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina