1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kan NIE mailen NIE

Discussie in 'Internet - Email' gestart door no-bit, 16 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. kleine reactie op je probleem quindor, enkele weken geleden heb ik dit zelfde truukje ook toegepast voor een klant van ziggo. deze was dus ook geblokkeerd , waarom? omdat hij een virus in zn pc had, en ook op zn tweede pc (huisnetwerkje...) verstuurde dus ca.1000 mails p/dag.

    er zit idd een max. aan het te verzenden emailtjes danwel om deze reden.
    lastig om opte lossen, truukjes zijn er altijd, maar of dat blijft werken bij je? zelf al eens goed gescand met meerdere virusscanners op al je pc's?

    berrie.
     
  2. Akkoord

    Snap ik inderdaad. Maar de "pc" welke er aan hangt, is een mail server. En het bedrijfje dat daar gebruik van maakt heeft via hun exchange server een mailing verstuurd naar zijn klanten, een paar honderd mensen inderdaad.

    Nooit problemen mee gehad sinds 2003, tot nu spontaan.

    Het frustrerende is dan ook, dat je geen melding, bericht, niets krijgt. En zelfs als je het ze uitlegt (tot 10x toe gebeld, 10Hr mee bezig geweest ongeveer) zo gewoon je niet snappen, weigeren te snappen of niet mogen snappen.

    De exchange server en de clients die er achter hangen, hebben allemaal Symantec Endpoint Protection erop staan, en soms scan ik apart met nog wat tools. Dus verwacht daar geen problemen mee, maar ook, toen de mails in de queue van de exchange server bleven staan, bekeken hoe en wat en er zat geen virus mail tussen.

    Vandaar mijn reactie, dat je gewoon tot onmacht gedoemd word. Een normale thuis gebruiker, die zit gewoon muur en muur vast en dat vind ik onvergeefbaar.

    Ik hamer niet zomaar. Ik heb de 10nde keer dat ik belde dan ook besteed aan het uitleggen van de ziggo desk wat het probleem was, hoe ze het moesten testen en dat het on-ontstotelijk aan de kant van ziggo ligt. En wellicht inderdaad waarom het gebeurt is. Ze gaan dit bekijken en proberen in de procedure op te nemen. Heel mooi. Daar was ik zeer blij mee.

    Wie mijn 10Hr onzin tijd gaat vergoeden weet ik helaas niet. Maar ik wilde het 'netjes' oplossen inplaats van lomp zoals nu. :cool:

    Als je gaat zeggen, dan moet je een zakelijk lijn nemen. Volledig met je eens, sinds dat inderdaad mogelijk is, ben ik aan het bekijken om dit over te schakelen, maar wellicht niet meer bij ziggo.... die heeft hun kans toch wel ernstig verspild (en ik neem in het totaal ongeveer 10 lijnen bij ze af).
     
  3. Zoals je zelf ook zegt, zakelijke lijn nemen.

    Als je een bedrijfje met hun exchange omgeving op deze manier laat draaien gaat er ergens iets mis, hetzij vanuit het bedrijf, hetzij vanuit jou persoon als hun IT-er (verkeerd advies). Verkeerde vorm van geld besparen op verkeerde onderdelen/zaken, zo zie ik het althans.

    Hier kan je Ziggo ook niet verantwoordelijk voor houden. Het is strikt genomen niet eens toegestaan om een particuliere Ziggo lijn op deze wijze zakelijk te gebruiken.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina