1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kan NIE mailen NIE

Discussie in 'Internet - Email' gestart door no-bit, 16 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. blokkade

    Ik heb bovenstaande discussie gelezen en kreeg een hoera-gevoel. Eindelijk (h)erkenning van mijn probleem.Ik kan namelijk sinds kort geen mail meer versturen via outlook. Contact gehad met klantenservice en eigenlijk onbeschoft te woord gestaan. Waar het op neer kwam is dat Ziggo alleen web-mail garandeert en mail-clients alls outlook niet. Dat is dus mijn probleem. Los van het feit dat in de discussie de klantenservice gewoon de hoorn op de haak gooide.

    Doordat ik zelf verder ben gaan zoeken kwam ik uiteindelijk deze discussie tegen. En begon een belletje te rinkelen. :giveup:
    Ik heb namelijk geexperimenteerd met een bewakingscamera die oa beelden via a-mail verstuurde. Soms wel 300 per dag. Ik denk dus dat ik daardoor op de genoemde blokkade-lijst ben terecht gekomen.

    Echter, wanneer ik de klantenservice hierop wijs kom ik geen stap verder. Ze ontkennen het bestaan van deze lijst en willen daar dus niet in verder helpen. Ze blijven verwijzen conform hun script naar firewall, outlook-instellingen en weet ik veel wat.

    HELP. Hoe kom ik verder??!!!! Hoe kom ik van die lijst af! :evil:

    Chiel
     
  2. Hij die het weet mag het schrijven.

    Dat staat er te lezen op de Ziggo website, maar jou probleem is niet dringend dus je gaat niet bellen. Ok ik weet dat je probleem dringend is maar we doen net of het dat niet is OK. Je kunt wel bellen naar die klantenservice maar er is toch niemand aanwezig. :oyeah:

    Besluit je toch te gaan bellen wil je dan voor de periode van 2 maanden dit forum vermijden omdat de kans dan groot is dat je jezelf raar gaat gedragen en reageren, ik kan het weten het overkwam mij nml ook!

    Ok is een beetje flauw maar ik raad je aan via de Ziggo website klikken op klantenservice het Storingsformulier invullen. In tegenstelling tot andere berichten (hier gelezen) kreeg ik uiteindelijk wel netjes antwoord op de gestelde vragen, dat bericht plaatste ik ook hier. Of jij ook op die lijst staat dat weet ik niet maar je kunt met command prompt testen of je de mailserver mag benaderen om mail aan te bieden, kun je wel mail ontvangen ?

    Het cmd is: telnet mail.home.nl 25
    Hierbij is mail.home.nl de mail server en het getal 25 het poortnummer, die poort moet wel open staan in de firewall/router en om zeker te zijn kun je beide modes uitproberen aan/uit, de mail server kan ook b.v. smtp.mail.home.nl zijn.

    Om de blokkade te verwijderen kunt u bellen met de klantenservice, zo stond het in de mail, ik vraag me ook af of de blokkade ook voor een onbepaalde tijd is of wordt deze automatisch gedeblokkeerd na verloop van tijd. Hij die het weet mag het schrijven.

    Suc6 ermee.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2008
  3. kon nie inloggen

    hallo lezers en/of mede slachtoffers:)
    tot voorkort kon ik zomaar ineens niet meer inloggen met Outlook express bij ziggo mare wel mail versturen :rolleyes:. hieronder (no-bit 16dec 2008)las ik hoe je een nieuw account moest aanmaken en wat gebeurt er boven wonder??????? ik kan weer inloggen :pompom::pompom::pompom: dus geen ge:censored::censored: meer en ge:censored:l van ....... ach ik wil het niet meer noemen.
    het probleem was (eenvoudig maar niemand zag dat mijn account nog op emailadres stond zonder de beruchte @ziggo.nl menig keren met de helpdesk doorgelopen en nog veel meer met klutjes het bekende riet in gezonden:evil::evil:. ik gaf het op :giveup:en ging opzoek, door deze site en onderstaande tekts ben ik weer live!!!!!!

    zeg het voort zeg het voort dank u dank u dank u :thankyou::thankyou:
    groet Jopie
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jan 2009
  4. Is het in zo'n geval niet verstandiger om een 'dedicated' adres / server te gebruiken ?
    mail via Gmail of Yahoo kan je ook poppen, en de replies komen dan daarin binnen
    ben je van de ziggocheck's af

    ( maar 1200 mails in één keer ...:giveup: ik zou de mailserver hier ook afstellen ( max 25 )
    de bedrijfsmail heeft gelukkig geen "iedereen" en geen "reply to all"
    dan zou ik helemaal gek worden denk ik ( 300+ users )
     
  5. Zelfde probleem

    Nou, ik zit sinds 2 dagen met EXACT hetzelfde probleem als no-bit.

    Aangezien ik weiger het hierbij te laten zitten heb ik inmiddels al 6x gebeld met de consumenten helpdesk. Soms met vriendelijke en soms met minder vriendelijke dames.

    Helaas, ze WEIGEREN gewoon je door te verbinden naar iemand met verstand van zaken. Te belachelijk voor woorden gewoon. :sad:

    Ten einde raad net de ziggo zakelijke helpdesk gebeld. Daar kreeg ik een vriendelijk persoon aan de lijn, welke vroeg bij consumenten zat, hij wist er ook niet zoveel van, maar wilde mij wel graag proberen te helpen, ook al had ik een consumenten lijn. Hij heeft het aangehoord en had zelfs een document waar in stond dat je het met telnet moest controleren (MY GOD!! Briljant). En toen ik zei dat ik dat allemaal gedaan had, ging hij mijn case wel eens door zetten naar een collega, wel van consumenten, maar die wist er een stuk meer van dan hem, hopelijk kon die mij helpen.

    Nou! Ik ben benieuwd. Ik ga ook eens met abuse mailen. En anders, verander ik inderdaad de mac van mijn router wel, dat ze ***) daar (Excuses voor het taal gebruik, maar ben het echt zat). Ik ben gewoon ongeveer 4 uur bezig om met een stelletje no-no's te praten op een helpdesk, welke echt totaal geen flauw idee hebben waar je het over hebt.

    Ook al leg je 10 keer uit dat je op puur tekst basis met het protocol probeert te verbinden, en dat je router en modem, etc. het probleem niet kan zijn (Zit met RDP op die server).... geen sjoegge, ze snappen je gewoon niet en beginnen vrolijk weer over outlook en dat ik met microsoft met bellen (Alsof dat nut gaat hebben? :giveup:)

    Maar goed, ik wacht eventjes af, en anders blijf ik gewoon bellen. Tot ik gehoor krijg, want dit is gewoon TE belachelijk voor woorden.... echt waar. Daar betaal je dan voor. Het meest atechnische persoon zou zelfs snappen dat het niet bij mij zit als ik het verhaal met telnet en welcome headers, etc. uitleg. Maar nee. Sterker nog, een paar huizen verder ligt ook een ziggo lijn en daar werkt het perfect. Maar dat maakt die helpdesk allemaal niets uit, ik moet gewoon eventjes mijn outlook settings controleren.

    Goed, to be continued. Ik ga gewoon nog eens bellen! :D:evil:

    Mod edit : Doodswens verwijderd.
     
  6. Maar hou je in, ik zeg dit alleen al voor jezelf want je komt er anders niet uit. Dit zijn verschrikkelijke dingen, je kletst gewoon tegen de muur en je komt geen stuk verder. Ik 'moest' ook al eens m'n router er tussenuit halen om de verbinding te testen terwijl ik met een server en ook een domaincontroler draai en er niks maar dan ook niks veranderd is aan de configuratie. Dat gaat dus gewoon niet even simpel. Maar dat kun je ze niet aan hun verstand peuteren. Ik wens je veel geluk en wijsheid toe, hopelijk krijg je één keer de goeie aan de lijn....:oops:
     
  7. Nog 2x gebeld

    Helaas, na nog 2x bellen... gewoon niets maar dan ook niets verder gekomen. Ze weigeren te accepteren dat het probleem bij hun zit en het is schijnbaar ook onmogelijk om iemand te spreken die uberhaupt ook maar iets afweet hoe het technisch in elkaar zit.

    Te trieste bedoeling, maar als het zo moet, dan weet ik wel wat ik met *AL* mijn ziggo abbonomenten ga doen......

    De enigste mazzel die ik nu nog heb, is dat @home/ziggo niet bepaald slim omgaat met mail. Ze blokkeren poort 25 voor inkomende mail... maar niet voor uitgaande mail. Dus dat hun smtp host niet werkt, kan ik via een eigen smtp daemon zo verhelpen zoor zelf smtp server te spelen. Maar officieel, is dat niet helemaal netjes..... Maar euh...dus. :S

    Goed, voor nu :giveup: maar to be continued. Het kan niet zo zijn dat ik gewoon niet meer kan mailen via mijn eigen internet provider. Waar gaat dat over. :S

    p.s. Excuses voor mijn "wrede" opmerking in mijn vorige bericht.
     
  8. Maar als je geblokkeerd staat is daar waarschijnlijk een reden voor, als bijvoorbeeld het versturen van grote hoeveelheden mail.
     
  9. Mjah, zou kunnen

    Het is niet mijn eigen adres, maar bij mijn vader op kantoor. We hebben dit abonnement daar sinds 2003, net als bij mijn ouders thuis. Werkte altijd prima. :)

    Maar sinds 2 dagen niet meer. Wellicht zijn er een paar honderd mailtjes per dag uit gegaan? Dat vind ik niet absurd of iets in die geest zelfs maar. Alleen al de postmaster mailtjes van de spam kan die hoeveelheid makkelijk bereiken.

    Okay, okay, het is een consumenten lijn en zou, sinds ze nu beschikbaar zijn, overgeschakeld moeten worden naar een zakelijke lijn (wat ik nu ook echt wel van plan ben na de ervaring met deze flut helpdesk).

    Maar toch, waarom gebeurt dit.... en nog vele malen erger....waarom, kunnen ze me er NIETS over vertellen....gewoon helemaal niets. Dat vind ik nog het ergste van heel dit verhaal. Gewoon keihard en keihard volhouden dat het aan mijn "outlook settings" ligt. Om wit heet van te worden.

    Laat staan de 8+ uur en 9x bellen aan kosten welke ik hier mee bezig ben geweest, terwijl een second level engineer gewoon eventjes kan kijken, klikken en klaar..... om gewoon in een depressie van te raken. :(

    Ik kan het ook gewoon niet geloven dat ik niet verder kan komen, zoals iemand eerder al omschreef, dat je tegen een muur aan staat te beuken, maar dat deze nog geen milimeter mee geeft door puur koppig te zijn.

    Nou ja, veel meer woorden gaan niet helpen.... Ik zit vast en er lijkt geen uitweg te zijn, ondertussen kan er geen email verstuurd worden, ziggo kan er onmogelijk nog minder om geven.... dus wat zijn mijn opties dan nog?

    Als ik morgen nog niet verder kom, dan bouw ik wel een VPN tunnel naar mijn vaders huis, en route ik al mail via die tunnel via de aansluiting van mijn vader naar de mail server van ziggo.... Maar goed... wat moet je als je dat NIET kan.... :S :S (echt elegant is het ook niet te noemen)
     
  10. Het wachten zat.

    Goed, ik was het wachten ernstig zat, dus heb het heft in eigen handen genomen.

    Voor de mensen die dit nog niet wisten. Als je in je router je mac adres van de netwerk kaart welke aan de internet kant hangt veranderd. Vervolgens het modem en de router 5 minuten uit laat staan en deze weer aan zet, dan krijg je van ziggo een nieuw ip adres toegewezen.

    Aangezien hun blokades maximaal op ip nivo kunnen gebeuren. Hebben ze geen manier ingebouwd waarmee de mail server vervolgens kan weten dat jij het weer bent, maar met een ander ip en voila.

    Deze actie heb ik inmiddels maar uitgevoerd, aangezien je hier toe gedwongen word door de helpdesk, welke weigert je hulp te bieden.

    Maar wonder boven wonder, terwijl er volgens ziggo niets aan de hand is, werkt nu alles weer naar behoren en kan ik weer prima sessies opbouwen naar de mail server van ziggo voor mijn uitgaande mail! :schater: Hierbij is *nogmaals* aangetoond dat het probleem wel degelijk aan hun kant zat. :giveup:

    Echt werkelijk waar, ik kan niet beschrijven in woorden welke hier toegestaan zijn ( ;) ) hoe erg diep triest dit mij raakt. Die helpdesk van ze is gewoon een farce. Geldklopperij en nep. Ze hebben 10 standaard zinnetjes, lukt het daarmee niet, is het probleem aan jou kant. Gaat nergens over en te zot voor woorden, maar helaas, schijnbaar kan en mag dit gewoon. :S

    Als mensen van ziggo dit lezen, jullie zouden je klanten eens beter moeten behandelen. Deze klant (en alle aangekoppelde abonnementen (stuk of 10)) zijn bij deze in het process om naar een andere provider over gezet te worden. Nooit problemen gehad, maar dit is gewoon ON overkomelijk. Ik wens niet op deze manier behandeld te worden, zeker niet als ik er voor betaal. Liegen mag niet ziggo, maar zo voel ik me wel behandeld.

    Zo, dat lucht iig een beetje op. ;)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina