1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kan NIE mailen NIE

Discussie in 'Internet - Email' gestart door no-bit, 16 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ziggo welke andere.

    Hallo "Kan NIE mailen NIE" geïnteresseerde,

    Van onprettige ervaringen leren wij mensen doorgaans het beste, ik heb er ook iets van geleerd en mogelijk hebben andere er later ook iets aan in de toekomst.

    Ik kan al weer een bleetje tieppen na de acute aanval van verstandsverbijstering, ook het aanstelleritus syndroom is alweer wat aan het afzwakken, nadat mijn zus met mij heeft gesproken kan ik ook weer een beetje browsen.

    Ziggo is gewoon goed en over de snelheden had ik zelden te klagen op een enkele keer na. Dat klagen ging destijds via een systeem dat ook nog werkte, we konden lang geleden zelfs in de nachtelijke uren nog bellen naar de helpdesk voor het melden van storingen. In het begin waren we de betalende BETA testers van @home, nee we werden niet betaald maar we moesten ervoor betalen. Toen gingen de telefoon gesprekken nog over zaken als hoe lang de coax kabel was van muuraansluiting tot modem. We waren toen snel klaar als je melde dat die 53 cm was en gingen we snel naar stap 2 van 3.

    Het komt allemaal goed moeten we maar denken, als het werkt, en dat komt vanzelf dan werkt het bij Ziggo (voorheen o.a. @home) super. Is er een probleem dan is mijn advies het volgende. Ga nooit als eerste in de straat bellen naar de help-desk. Informeer eerst in de buurt of het bij de andere Ziggo gebruikers ook minder loopt, verzin een smoesje zodat je die ander naar Ziggo laat bellen.

    Wil je bespaard blijven van verstandsverbijstering en/of het aanstelleritus syndroom vermijd altijd enig contact met Ziggo voor de periode van 2 maanden en praat er met andere ook niet over. Opstappen heeft uiteraard geen nut omdat alle ISP's het beleid van elkaar afkijken, alleen de prijs is dan nog het verschil.

    Er is voor mij nog hoop als ik zie dat een moderator mijn posting terecht aanpast, ik paste mijn naam ook aan naar No-Bit en had dat ook met de andere naam moeten doen. Spreekt voor zich dat Mijnheer Kweetniet niet echt bij Ziggo werkt, ik bedoel hij werkt er wel maar hij leest niet goed.

    Nu weet ik ook dat de moderator een medewerker van Ziggo is en wellicht gaat het REF:77214980461 nummer nog ooit ergens voor gebruikt worden.

    Elders in dit forum maakte iemand al melding van hetgeen ik ook zag in het programma de wereld draait door:

    De helpdeskmedewerker vroeg mijn telefoonnummer mochten ze nog vragen hebben, het was beter geweest als ik ook het speciaale nummer had zoals dat ook aan Marc-Marie Huijbrechts werd gegeven.

    :giveup:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 dec 2008
  2. Geen enkele moderator of admin van dit forum werkt bij Ziggo, wat wil je hiermee precies zeggen ?
     
  3. Jij hebt informatie die wij niet hebben? Een moderator die tevens medewerker bij Ziggo is?

    Dat je post aangepast is was wegens het gebruik van namen, dit staat in de forumregels aangegeven, als het goed is heb je de forumregels gelezen voordat je ging posten, dus zo raar is het niet dat je post aangepast word als je aan de forumregels voorbij gaat toch?
     
  4. Er staat toch duidelijk "Geen namen van medewerkers" anders zou er gestaan hebben geen namen van Ziggo werknemers. Mogelijk ging ik er door zijn reactie vanuit dat hij een Ziggo medewerker was, daar is toch niet zoveel mis mee hoop ik.

    Dus daarover hoeft de discussie niet te beginnen en gaat dan redelijk offtopic. De moderator edit wel erg snel want in de regels staat: Namen bevat van personen, bijvoorbeeld uit geciteerde brieven en email's, tenzij de genoemde personen hier in verband met privacy regels toestemming voor hebben gegeven.

    De moderator gaat er vanuit dat er geen toestemming voor gegeven is, wie zegt dat de geplaatste naam echt is. Ik had de naam ook al aangepast kunnen hebben tenzij je weet dat het om je medewerker gaat.

    Toch schreef ik dat de moderator mijn posting terecht heeft aangepast, ik paste mijn naam ook aan naar No-Bit en had dat ook met de andere naam moeten doen. Bij mijn weten werkt Mijnheer Kweetnie of Paulus de Boskabauter niet bij Ziggo, ik schreef al eerder dat voor mij vast staat dat de helpdeskmedewerkers daar wel werken.

    Ik ben ook een vrijwillige beheerder van meerdere forums en websites, hebben jullie enig idee hoelang ik er voor nodig heb een account te deblokkeren ?

    Nou dat is dan duidelijk, mogelijk werken andere bezoekers van dit forum wel bij Ziggo en kunnen ze iets met het eerder geplaatste REF nummer.

    Is je naam Marc-Marie Huijbrechts dan zijn je problemen zo opgelost, vandaag (19 dec-2008) melde Marc op TV dat hij de melding in "de wereld draait door" veel eerder had moeten doen, alles werkt nu bij hem zoals het moet. Mocht ik op enige wijze iemand gekwetst hebben dan was dat beslist niet mijn bedoeling, ik bedoel met deze opmerking ook de moderators.

    Helaas is mijn naam No-Bit.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 dec 2008
  5. In de meeste gevallen dat een antwoord van de helpdesk gequote wordt en er een naam onder staat is dat de naam van de medewerker. In jouw post stond oorspronkelijk ook een "echt klinkende" naam zie ik in de berichthistorie. Ik neem aan dat mod-1 daarom de naam wijzigde en de opmerking erbij zette. Wij kennen ook niet alle namen bij Ziggo :wink:.

    Dat is niet zo schokkend hoor, je bent niet de enige die het doet, maar volgens de forumregels doen we dat niet. Iemand die dat vergeet wordt meestal geholpen door het even weg te editen door een moderator die er meestal dan een kleine opmerking bijzet waarom dit gebeurde.

    Maar even terug naar het topic:
    Heb je al geprobeerd met een email naar abuse@ziggo.nl met al je gegevens erbij en de uitleg hoe het gekomen is ? Die afdeling zou je weer moeten kunnen activeren. Dat gaat misschien sneller dan een helpdesker die het niet snapt.

    Als je een block op je ip-adres hebt en je niet erg vast aan je ip zit, en je een router hebt, zou je kunnen proberen om het MAC-adres van één van je computers te clonen naar je router (zodat je zeker weet dat je niet het MAC van iemand anders hebt) en daarna je modem en je router te resetten. Je krijgt dan een ander ip-adres en kunt vermoedelijk weer mail versturen. (tenzij je niet op ip-adres geblocked bent maar in je modem de smtp poort uitgeschakeld is, maar dat weet ik niet)
     
  6. De blokkade gebeurt inderdaad op basis van IP. We hebben hier eerder iemand een dergelijk probleem opgelost zien krijgen doordat deze een ander MAC instelde op zijn router.

    Mocht je geen router hebben, en het MAC van je PC gaan veranderen (kan niet bij alle netwerkkaarten, als het kan, kan het bij de eigenschappen van de netwerkkaart), verander dan alleen wat in de eerste twee cijfers/letters van het MAC adres. De kans dan is het kleinst dat je conflicten krijgt.
     
  7. Abuse-Team is al langer op de hoogte van deze kwestie, ik verstuurde net weer een berichtje met alle in en outs, ze vertikken het gewoon en zullen er best wel een reden voor hebben. Vertellen ze mij dat ik het moet zien als straf dan rest mij alleen nog het clonen van een MAC adres uiteraard, maar ik zie dat niet als juiste weg en oplossing. Stel het geblokte IP wordt dan later weer weg gegeven aan jou buurman die er niets van snapt, dan zit jij ermee omdat jij mag komen helpen. Die kan dan ook niet mailen via de smtp.mail.nl poort 119 of mail.home.nl poort 25, de server wil immers niets van het geblokte IP nummer weten.

    Let wel ik verstuurde geen spam en dat blijkt wel uit de ontvangers die de mail allemaal wenste. Poort 25 of 119 is niet geblokt in het modem omdat ik nog wel kan mailen via andere servers op poort 25 of 119, ook de Gmail server werkt prima. Ik schreef al eerder dat ik niet alleen vast zit aan het Ziggo gatje, kan zelfs wireless internetten via meerdere buren in de straat. Het gaat me om principe, stel dat eerder genoemde Marc mijn oude IP krijgt! Dan komt Ziggo weer op TV :applause:

    Zoals je weet is ook een dynamisch IP-adres wat lastig als je beheerder bent van websites en forums omdat ook andere beheerders aan het IP dingen kunnen aflezen. Soms kan alleen een enkel IP als beheerder inloggen en moet ik weer wat configs aanpassen, kan ik dan niet meer inloggen omdat mijn IP is aangepast dat zal een andere beheerder dit moeten doen. Ik vind dat dat IP nummer van de lijst af moet en het liefst gisteren.

    Groeten No-Bit.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 dec 2008
  8. Ik ben het helemaal met je eens, je moet zeker gedeblokkeerd worden.

    De hoeveelheid mail die jij in een keer probeert te versturen via een (particulier) ziggo lijntje is toch wat vreemd. Ik snap hoe en waarom je het wilt vesturen, maar voor dergelijke bulk e-mails is het denk ik toch heel verstandig om een andere weg te gaan kiezen om dit mee te gaan versturen. Ik kan me heel goed voorstellen dat dergelijke hoeveelheden als spam worden gezien en worden geblokt. Een particulier internetabonnement/lijntje is niet het geschikte medium om dergelijke hoeveelheden email mee te versturen.
     
  9. Ik ben het doorgaans ook met mijzelf eens :grin:

    Het gaat helemaal goed komen en ik schrijf met voorkennis want ik weet wat er aan het einde van deze posting komt te staan. Ik vind de hoeveelheid mail helemaal niet veel voor een Ziggo aansluiting, dat kan die server makkelijk hebben en al zeker als je bandbreedte download: 15 Mbit/s en upload: 1.5 Mbit/s is. Ik heb dus een Internet Z3 aansluiting en kost me slechts € 47,95 per maand, maar voor de nieuwe abbo's is het nog goedkoper.

    Die krijgen 2 maanden gratis en als wij 12x 47,95 tellen komen we op € 570,00 per jaar. De nieuwe abbo's betalen dan slechts 10x 475,00 per jaar en is dan € 39,50 per maand. Da kost NIE duur.

    Het verstuurde mailtje is slechts 8KB x 50 Bcc maakt het 400KB en daar lacht een mail.home.nl server om. Verstuur je veel mailtje dan ga ik dat over een bepaalde tijd doen en niet alles achter elkaar, daarmee verdien je dan een bonus en geen blokkade. Ik vind Ziggo meer als een particulier internetabonnement/lijntje maar uiteraard mogen we van mening verschillen.

    Kreeg vandaag wel een mailtje van Ziggo retour waar ik iets mee kan.
    Er staat ook een nieuwe naam onder de mail en die heeft het allemaal wel goed gelezen/begrepen, nu ben ik zo sportief om aan te nemen dat ze het bij Ziggo inderdaad heel druk hebben. Ik heb dus begrip en geduld nu ik weet waar ik aan toe ben.

    :applause:
     
  10. Ik denk ook niet dat deze quota ingegeven worden door capaciteit. Het zijn criteria in het kader van spam bestrijding, zoals je ook ondervonden hebt. Ik meen dat daar ook een statistische analyse aan ten grondslag ligt.

    Aan de andere kant moet je ook bedenken dat een provider daar erg voorzichtig mee is. Je staat zo op een blacklist. Denk maar even aan de ellende bij @Home een paar maanden terug.

    Zodra klanten gaan vragen om de criteria op te rekken zit je meteen met het probleem "waar leg je dan de grens?"

    Ik zou ook best voor een verruiming willen pleiten, maar durf niet te zeggen waarop je het dan moet instellen. Ook hier weer moeten de goeien onder de kwaaien lijden. Tot nog toe behelp ik me maar met de boel op te delen in kleinere batches.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina