1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kan NIE mailen NIE

Discussie in 'Internet - Email' gestart door no-bit, 16 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo oppertobbers,

    Je maakt het mee bij @home nu @Ziggo ofzo, ik meld een van die deskundige helpdeskers dat ik geen mail meer kan aanbieden bij de mail server mail.home.nl maar ontvangen via die server op poort 110 was geen probleem.

    Wat was het geval, ik stuurde een kleine 1200 mailtje naar mijn kennissen echter was ik nog niet klaar toen ik door de slimme (domme) X-Ziggo bot mijn MAC/IP op de zwarte blocklijst geplaatst werd. Nergens in de voorwaarden ooit kunnen lezen dat ik maar X aantal mailtjes zou mogen verzenden, het staat er ook niet in.

    Mooie melding van MISbruik@casema.nl gehad dat er de laatste dagen klachten zijn die er op wijzen dat mijn aansluiting wordt misbruikt om grote hoeveelheden commerciele e-mail (spam) of virussen te versturen.
    Nu lijkt het mij dat het pas om spam gaat als de ontvanger het ook als spam ziet, dit mag niet bepaald worden door een stukje software.

    Om de blokkade te verwijderen kon ik bellen met de klantenservice zo melde het bericht. Ik had al gebeld en moest de helpdeskmedewerker uitleggen dat ik met "telnet mail.home.nl 25" kon testen of de mail server ook met mij wilde kletsen, telnet mail.home.nl 110 was uiteraard geen probleem. Dit werkte ook niet vanaf een andere computer op hetzelfde netwerk maar het zou toch aan mijn computer kunnen liggen. Ik moest maar weer uitleggen dat ik wel kon telnetten met b.v. mail.xs4all.nl op poort 25 alleen werden mijn mailtjes niet meer aangenomen op de @home mailserver.

    Nu kan ik al dagen niet meer MAILEN NIE, uiteraard wel via andere servers als die van @home en heb na 4x bellen (totaal ruim 2 uur) er schoon genoeg van. Als het probleem niet wordt opgelost binnen 24 uur dan ga ik naar een andere provider, toegegeven verder werkte @home altijd perfect maar als je de helpdesk moet gaan bellen dan houd je er een zeer teleurgestelde stemming en dag van over.

    Als ik maar x mailtjes mag versturen dan hoor ik dat vooraf te weten, nu betaal ik al voor de diensten van @home en uiteraard gebruik je die ook, doe je meer als de X-ziggo bot wil zien dan kan je NIE meer MAILEN NIE. Bellen naar die helpdeskers kost a; tijd en b; geld, en wordt alleen maar duurder omdat de helpdeskers niet weten wat smtp, telnet en meer van dat termen betekenen. De @home gebruikers leggen eigenlijk de helpdeskers uit hoe het werkt, ik werkte mijn probleem geheel uit en nu weet @home ook dat ik geblocked ben door de afdeling abuse, slechts een keer klikken "blokkade opheffen" klik OK zou voldoende moeten zijn. Moet ik nu wederom gaan bellen om die persoon te gaan uitleggen hoe dat moet !

    :no:
     
  2. Hi!

    Dat valt onder fair use, 1200 mails per dag, voor een consument, dat valt daar ruim buiten.

    Bye,
    Raymond.
     
  3. Men kan de software zodanig instellen dat men na b.v. 100 mailtjes met max 25 Bcc niets meer mag versturen, dat lijkt me fair. Men kan ook instellen dat iemand een melding krijgt met een tijdelijke block als je boven het begrip "fair use" uitgaat, dat lijkt me ook fair. Direct blokkeren is alles behalve "fair use" tov een klant die je al vele jaren (meer als 10) hebt.

    Dan is het gedrag van @ziggo @home meer unfair, hoe gaan de andere providers hiermee om? Weet iedereen waar men aan toe is met het "fair use" begrip, want dat is nogal variabel vind ik.

    :giveup:
     
  4. Hi!

    Andere providers hadden je ook afgesloten. Jij hebt 2500 'vrienden' ? Dat je zoveel mails verstuurd? Whats the catch.

    De limit is in een aantal andere threads op het forum vermeld en publiekelijk. Die limits zijn voor een groot aantal andere ISPs van toepassing.

    Kun je me eens uitleggen wat je gemailed hebt nu waardoor je geblokkeerd bent?

    Bye,
    Raymond.
     
  5. Ik vind het ook niet zo verwonderlijk hoor, 1.200 mailtjes ineens versturen en dan geblokkeerd worden...Misschien moet je eerst aantonen dat er geen sprake is van 'spam' of iets anders kwalijks voordat je weer kunt mailen.
     
  6. Hatsiekiedee daar ist ie weer,

    Wat antwoorden op de gestelde vragen en uiteraard een betere uitleg. Ik ben een van de mede-beheerders van een website en die heeft ruim 2000 leden, het gaat om een clubje dat de leden gratis registreerd en er is beslist geen spraken van commerciële opzet. De mails die verstuurd worden zijn zeer beperkt, slechts 2x per jaar en dan naar de gehele groep. Inhoud van het mailje was o.a. wat nieuwsbrief info, prettige feestdagen en de beste wensen voor het nieuwe jaar.

    De ontvangers van de email hebben allemaal een email adres achter gelaten en zijn op de hoogte dat er slechts enkele mailtjes per jaar verzonden worden. Om het spammen juist tegen te gaan verstuur ik de mailtjes via een provider @home/@ziggo die je kunt vertrouwen, de mail-adressen houd ik zo goed mogelijk beschermt. Het mailtje zoals beschreven wil een iedereen wel ontvangen en is daarom alles behalve spam, de ontvanger bepaald of het wel of niet om spam gaat en niet alle software monitor programma's die overal draaien. Als voorbeeld melde Kaspersky dat het mailtje van het Abuseteam ook spam was "[!! SPAM] Ziggo [REF:77214980xxx]", nou sorry Kaspersky maar dat maak ik zelf wel uit.

    Om de mailtjes te verzenden vond ik een auto mailer waarvan ik nu vind dat deze ook niet goed werkt, de software moet nml Bcc-en en niet alle mailtjes een voor een gaan verzenden. Een mailtje met 50 Bcc wordt gezien als een mail zo vertelde de helpdesk medewerker mij, kan ik 100 mailtjes per dag sturen (ja) dat is 100 x 50 en dan zijn alle mailtje met gemak weg. Om de server niet te belasten gebruikte ik de automailer zodat alles met interval weg gaat. Dat de limit in een aantal andere threads op het forum publiekelijk vermeld is zegt niets over mijn voorwaarden die bij mijn abbo horen. Ik vind het ook onnodig om aan te geven hoeveel vrienden ik heb en @home heeft daar ook nooit om gevraagd, uiteraard begrijp ik dat er controlle moet zijn maar @home/@ziggo neemt de slechte gewoontes van dit regel landje iets te snel over. Regels regels regels, om dan met FUP te gaan gooien "fair use" is ronduit onzin want de kop van @ziggo is heel duidelijk "Ziggo Alles-in-1 Basis: goedkoop bellen én onbeperkt internet".

    Nee ik kraak @home/@ziggo niet af want ik blijf het een goede provider vinden, alleen de acties die ondernomen worden zoals het mij overkomt zijn te snel met het BIJL op tafel, dat is alles behalve fair te noemen. Ik heb nu al meerdere keren moeten bellen om de blokkade die mijn inziens niet terecht is op te heffen, dit zal ook zo snel mogelijk gebeuren werd me verteld. Het begrip "zo snel mogelijk" past perfect bij "fair use" mag ik wel stellen.

    En betreffende het aantonen zoals ronvm schreef "Misschien moet je eerst aantonen dat er geen sprake is van 'spam' of iets anders kwalijks voordat je weer kunt mailen." :censored:

    Ik moet helemaal niks aantonen, bedenk je wel dat je met je geld overal terecht kunt. Als overstappen net zo makkelijk was als het nemen van groene stroom dan zou @ziggo wel een toontje lager zingen vrees ik. Oplossing is heel simpel, stel een quota in dat een ieder max (x) mailtje mag aanbieden op smpt poort 25 en de rest kan dan morgen weer.

    If (x) > 500 mail-accept is (0), dat kan zelfs een kind lezen.

    Jongens alvast fijne feestdagen en de beste wensen want zoals jullie weten ik kan NIE MAILEN NIE. :no:
     
  7. Mijn gedachte gaat nu uit naar mijn visclub, ik hoop dat hun het beter geregeld hebben.
     
  8. Ik ben blij dat ik in het verleden altijd G-Mail gebruikte hiervoor. Oh wacht, dat gebruik ik nog steeds. Ik raak mijn quicknet mail adres niet aan, daar komen alleen de rekeningsoverzichten op binnen :frons:

    Ik kan me frustratie voorstellen, aan de andere kant is 1200 mailtjes erg veel en dat zo'n bot het oppakt als spam is niet zo vreemd. Een vriend van me heeft ooit eens zijn account gehacked gehad waarna het porno begon te spammen. Hij wist van niets (al vraag ik me achteraf wel af of zijn ex ook zo onschuldig was). Kan je nog een boete opleveren van flink wat euri ook. Dat zelfs HD niet zomaar even de boel deblokkeerd kan ik me zelfs voorstellen, al zou dat na een nette uitleg uiteraard wel gewoon moeten gebeuren (met voldoende bewijs). Of er zou een andere oplossing bespreekbaar moeten zijn waardoor je die 1200 mailtjes wel kan sturen zonder weer dezelfde problemen te krijgen. Suc6 ermee....
     
  9. Hatsiekiedee daar ist ie weer,

    De oplossing zou zijn als ik weer wel kan MAILEN, uiteraard zit ik gelukkig niet alleen voor het Ziggo gatje gevangen. Wel belachelijk dat je na herhaaldelijke mailtjes en telefoontjes de blokkade er nog steeds op staat. Moet ik gaan bespreken of ik, pak hem beet 2400 mailtjes per jaar mag verzenden zonder op de blacklist te komen met mijn IP nummer. Naast die 2400 mailtjes per jaar (eenmalig) stuur ik er misschien +- 10 per week en dat x 52 maakt het totaal ongeveer 3000 per jaar.

    Als dat voor Ziggo teveel is (mijn IP staat immers op die anti fair use lijst) dan houd het voor mijn op. Ziggo kent ook zijn minpunten en een daarvan is het mailen en de medewerkers van die dienst. De kenners in dit forum stellen wat vragen om Ziggo er wat sterker uit te laten komen echter gaat het voor mijn verhaal niet op. De blokkade opheffen is voor een beetje beheerder iets van niks.

    De helpdesk medewerkers melden mij al twee keer dat de blokkade zo spoedig mogelijk eraf zal zijn, dat begrip zo spoedig mogelijk duurt bij de Ziggo medewerker van de afdeling mail nu al meerdere dagen, maar als ik onderwerpen in dit forum lees dan krijg ik meer en meer de indruk dat ik moet schrijven (de blokkade staat er slechts enkele dagen op waar zeur ik over).
    Ik moet daar juist :pompom: om zijn en niet :schater:

    Ik kan nog steeds via de mailservers van @home (Ziggo) NIE MAILEN NIE.

    Ik groet jullie.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2008
  10. Wij versturen ook regelmatig een nieuwsbriefje aan ongeveer 500 adressen. Tot enige jaren geleden kon dat in één keer. Daarna kwam ik er achter, na diverse foutmeldingen en veel gezoek, dat de mail maar naar maximaal 100 adressen per keer verstuurd kan worden. Dus de verzendlijst opgesplitst in 5 sublijsten. Dat ging een tijdje goed, totdat ik weer foutmeldingen kreeg. Nu blijkt plotseling 50 adressen het maximum aantal te zijn... Dus weer een opsplitsing in uiteindelijk 10 subverzendlijsten :shock:
    Het werkt, maar handig is anders...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina