1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Verandering ip-adres

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door bassie78, 16 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Denk ik niet. Alle IP-adressen van providers die geen eigen mailserver toestaan, zullen in ieder geval voorkomen in de pbl van Spamhaus. Dat is normaal.

    Overigens heb ik geen hoge pet op van die 'dienst' onder bovengenoemde url. Ze zijn te dom om onderscheid te maken tussen de verschillende lijsten van Spamhaus en beweren ijskoud dat mijn adres in de sbl-xbl staat (moet de pbl zijn). Ik ben misschien te kritisch, maar een dergelijke stommiteit is voor mij voldoende reden om hun algehele betrouwbaarheid in twijfel te trekken.
     
  2. Om nog iets te verduidelijken: Niet speciaal van providers die geen mailserver toestaan, maar als je een ip-adres hebt wat in een zogenaamde lijst met 'dynamische ip-adressen' staat. Daar staat dus inderdaad heel veel van de normale isp-nummers in.

    Echter dat is alleen van toepassing als je zelf een mailserver draait die uitgaande mails direct bij andere mailservers aflevert. Als je dat via de smtp server van je eigen provider doet kan dat weer wel.
     
  3. map24 maakt ook gebruik van die foute database
    want die start altijd boven Assen
     
  4. Volgens mij hanteert Ziggo, net als iedere ISP, dynamic IP adressen.

    Dit wil zeggen dat IP adressen nooit vast aan 1 PC of router worden toegekend.
    Zodra de zogeheten 'lease' van het IP adres verlopen is kan het zijn dat er een ander IP toegekend wordt.

    Mensen die hun PC rechtstreeks op het modem hebben aangesloten, de PC regelmatig wat langer uitgeschakeld hebben en hun IP wel eens controleren, zullen dit herkennen.

    Zolang je PC of router aanstaat en verbinding heeft wordt de lease in de regel verlengd en blijft het IP gelijk.

    Indien je echter gemigreerd wordt n.a.v. het samenvoegen van Casema, @Home en Multikabel, kan het zijn dat je modem en PC of router korte tijd offline zijn geweest en daarom een ander IP adres toegekend wordt...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina