1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

blokbeeld 5467

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door jv52, 16 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Heey liefhebbers.
    sinds maandag 15 dec is digitale ontvangst waardeloos (postcode 5467 Veghel), veel blokken op alle zenders. Analoog is niets mis mee. Maar daarvoor heb ik mijn tv niet gekocht.
    op ziggo site geen melding van problemen. Nu een dag later nog steed hetzelfde. HDMI kabel en -scart is verder prima op orde. Ook aan/uitzetten decoder, smartcard eruit en erin helpt allemaal geen zier.

    't is wat.:x
     
  2. dit lijkt op een signaalprobleem [signaal aan de zwakke kant ] als het lukt je onvanger rechtstreeks aansluiten op de eerste aansluiting van ziggo zonder splitters ed. alle stekkers en coaxkabels goed controleren is het dan nog zo zal je toch de helpdesk moeten bellen en moet er een ziggo monteur komen succes
     
  3. Bij mij, 5172, ook sinds gisteravond blokjes in beeld en af en toe en raar geluidje.
    Vanavond 19:40 uur onder ONM bijna het gehele beeld vol met roze blokjes :?.
    Ontvanger van de stroom enkele minuten, haalt niets uit, blijven blokjes komen.
    Ik heb sinds 2 maanden Digitale TV en nog nooit een blokje gezien!
    Ben benieuwd . . .
     
  4. update storing

    Hmm, moest vanavond ff naar een afspraak en heb om 18.45 gewoon de stekker eruit (decoder en tv) getrokken.
    kwam tegen 20.00 thuis en er weer stroom op gezet.
    digitaal via HDMI gekozen et voilá ...opgelost.:pompom: Blokken weg. vreemd :roll:. ik snap er dus niks van.
    misschien dat mijn samsung decoder zo wazig is..
    Hij doet het weer. enne signaal is gewoon zoals het was, amper een meter van de binnenkomst van de kabel, dus dat kan het nooit geweest zijn.

    hopen dat het zo blijft.
    grtn
     
  5. mensen het ligt niet aan jullie decoders..... ook hier (9400) problemen sinds gisteren, signaal is gelijk aan wat het was, en de BER waarden blijven netjes op 00000, storing varieert van af en toe wat blokjes tot aan het hele scherm vol met blokkenparade, er komt in het ergste geval een roze achtig scherm door de blokken heen.......


    Als je de decoder reboot is het weer effe goed, om vervolgens langzamerhand weer minder te worden....... het zal een beetje vreemd zijn als ineeens alle decoders van samsung op de zelfde dag tegelijk stuk zullen gaan, erg onwaarschijnlijk, dus dit ligt bij ziggo mensen,
    mensen die sinds afgelopen weekend hier ook ineens last van hebben (en daarvoor nooit last van storingen gehad hebben)

    Post het dan..................
     
  6. Blokken

    Hallo forumlezers,
    Ook ik had gisterenavond last van blokken. Op advies van Ziggo alles gerest. Daarna goed beeld met uitzondering van NET 5 en Eurosport HD.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 dec 2008
  7. Update storing

    Om 15:58 uur weer alles aangezet.
    Digitale ontvangst komt in beeld: meer blokken als beeld meteen na het opstarten, op alle zenders waar ik naartoe zap, even later E-37 gevolgd door E-48 gevolgd door E-52, daarna stilte . . . . :x :?:
    Heb de stekker gelost en na een paar minuten er weer in.
    Alles als vanouds, zo lijkt het.

    Mijn jongste dochter is nu aan het kijken/monitoren of alles zonder blokjes blijft draaien . . . ben benieuwd.

    Ik houdt jullie op de hoogte :wink:
     


  8. ziggo moet aan de bak, want rebooten kan, maar het reslutaat is van korte duur.......
     
  9. Ziggo geeft storing aan

    Net gelezen op de Ziggo-site Storingen, in postcodegebied 6431 Groepsstoring
    sinds woensdag 17 december 12.51 uur
    Op dit moment zijn er problemen met de Samsung H360R digitale ontvanger. Indien de decoder een foutmelding geeft haal dan de stroom voor 1 minuut van de digitale ontvanger af. Daarna zet u de decoder weer aan. Wanneer de storing niet is verholpen na deze procedure, adviseren wij u telefonisch contact op te nemen met Ziggo.
    Onze excuses voor het ongemak.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 dec 2008
  10. Toen die melding er op kwam te staan had ik inderdaad ook problemen.
    Twee dagen daarna was alles weer in orde, maar het kan natuurlijk zijn dat er mensen zijn die nog problemen hebben of dat in een ander gebied krijgen.
    Vernam in een andere post dat sinds men een andere Multiplexer (:?:) had aangesloten er een boel mensen geen problemen meer ondervonden, waaronder ik.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina