1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Opname niet goed na fix dec 2008

Discussie in 'Digitale TV - Irdeto ontvangers' gestart door klm25123, 15 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Opnames niet goed na fix dec 2008

    Zoals de siemens gebruikers inmiddels weten, is een paar dagen geleden, de storing waardoor we niet meer op konden nemen, verholpen. (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14142&page=16)

    Omdat wij de siemens zeer intensief gebruiken (wij kijken niets live), blijkt nu dat de storing nog niet helemaal over is!

    Op alle boxen (we hebben er 3) hebben we sinds de fix:
    Weliswaar gelukte opnames, maar na enige tijd stopt het beeld (en geluid) of wordt zwart voor ongeveer 15 seconden, waarna het afspelen gewoon verder gaat. (soms is het geluid daarna niet meer synchroon met het beeld)
    Dat gebeurd regelmatig.
    De eerste keer soms pas na 30 min, maar daarna dan frequenter. (5 min)
    We missen dus steeds stukjes v.d. opname.
    Dat was voor alle problemen nooit zo en alle boxen hebben er last van.
    Voorzover nu gemerkt, niet op film1 opnames.

    Aan de opnames op de hdd zelf is niets te zien, geen codering, geen "rare files".

    Van "ER" van afgelopen zaterdag, hebben we het file terug gezocht, waar de opname stopte, dan blijkt het file op een bepaald moment van de ene in de andere scene te springen (blokjes ertussen) en loopt daarna gewoon verder.

    Tot nu toe op alle gebruikte zenders, behalve film1, ondervonden.


    Zijn wij de enigen ? (of alleen weer de eersten)


    Hopelijk willen Kitaro1, TVDigitaal, of Anoniem, hier nog even naar kijken?
    (de storing is nu wel veel lastiger)
     
  2. geen probleem met de cisco
     
  3. Ik heb hetzelfde probleem, echter uitsluitend aan het begin van de opname, de eerste minuten, daarna is de opname prima. Hier en daar af en toe een miniem drop-out-tje maar dat kan te wijten zijn aan de defragmentatie status van de harddisk.

    Ed
     
  4. Tsja moeilijk te zeggen of je dan dezelfde problemen hebt.
    Voor alle ellende met niet meer op kunnen nemen (3 dec), hadden we dit nooit.
    Verder zijn onze HDD's geformatteerd in ext3 en zou fragmentatie niet mogen gebeuren.
    (Film1 is tot nu tot wel goed ?!)
     
  5. beeld even zwart

    Ik heb precies hetzelfde probleem als klm25123:
    af en toe valt het beeld op zwart (publieke kanalen) en even daarna loopt het wel weer door, maar ik heb inderdaad ook wel eens dat het geluid niet meer synchroon loopt. Dat lijkt dan weer verholpen te zijn als je het afspelen stopt en vervolgens weer hervat.
    Voor de aanpassing van Ziggo had ik dit probleem nooit. Ik neem regelmatig 2 zenders tegelijk op en kijk bijna nooit meer live (behalve BBC, waar toch geen reclame is)
    edit: heb ook mijn HDD's als ext3 geformateerd, maar dta zou toch niet het probleem mogen zijn.
     
  6. ..met een dubbele slag om de arm.: ik bemerkte gisteren ook wat lipsync problemen bij mijn opname van Saving Private Ryan van afgelopen zaterdag.
    Maar zwarte beelden heb ik niet gezien.
    Kon echter niet verder kijken omdat de Siemens een volgende opname starten waardoor het terugkijken ging schokken (as usual).
     
  7. De opnames zijn echt waardeloos zo, gisteren misten we zoveel,(ER) dat we eigenlijk niet meer wisten waar het nu nog over ging.
    Uit armoede voorlopig maar weer naar de ouderwetse dvd recorder (geen pan op een 47" scherm).
    Uiteindelijk zal het wel een Holux worden, alhoewel ook dan nooit zeker is te stellen dat die het altijd (goed) blijft doen op de het ziggo netwerk.
    Op de film1 opnames nog niet van deze effecten gezien, hopelijk blijft dat zo, dan blijven we daar de films opnemen, dan kunnen de series op de holux ?!

    Maar goed eerst nog maar even afwachten of het trio achter de ziggo schermen er nog iets aan kan doen. (moeilijk te reproduceren, deze fout lijkt mij)

    Sterkte allemaal maar weer! :giveup:
     
  8. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Naar aanleiding van deze berichten ben ik ook wat aan het testen met mijn Siemens PVR. Ik heb hier wat programma's via timeshift bekeken en diverse opnames met ProjectX gecontroleerd op onregelmatigheden maar alles lijkt hier 'normaal' te functioneren?

    Wel zijn er momenteel veel storingsmeldingen op het DTV netwerk van Ziggo, misschien dat daar ook de oorzaak gezocht moet worden?
    Hier valt bijvoorbeeld ook het Eurosport HD signaal op onregelmatige tijden even weg.. :?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 dec 2008
  9. De problemen zouden inderdaad ook van "normale netwerk problemen" kunnen komen.
    Wel toevallig dan, want in de voorgaande jaren nog nooit langdurig zwart beeld (> 10sec) gezien.
    Tevens vreemd dat film1 wel goed blijft (dat was ook al zo tijdens de siemens problemen na 11 dec )
    p.s. voor onze locatie worden geen storingen gemeld op de ziggo site.

    In de files waar het zwarte beeld tijdens kijken optrad, zie je op de pc geen zwart beeld, maar wel een plotselinge verspringing naar een hele andere scene (je mist dan > 10 sec verhaal).
    De siemens reageert hier tijdens afspelen blijkbaar op met een zwart beeld van meerdere seconden ( >10)

    We keep on trying! :?
     
  10. Ik denk ook dat de huidige problemen veel met Ziggo netwerkproblemen te maken heeft, de laatste maand valt DTV zeer frequent voor korte of langeretijd >10sec uit (zwartbeeld). Ik zie dat ook regelmatig met de gewone ontvangst. Het lijkt er op dat de Siemens op een of andere manier dan niet goed meer in sync kan komen. Deze verschijnselen zijn in ongeveer in dezelfde periode als de "niet kunnen opnemen problemen" begonnen/toegenomen.
    Voorwat betreft de te kortkomingen van de Siemens zelf, kan ik zeggen dat ik daar goed mee kan leven.
    Ik zie echter wel dat er vaak perioden van onstabiliteit zijn die dan langzaam stabiliseren en overgaan in soms maanden van uitstekend functioneren. Dan ineens is het weer volledig mis, enz.:x Er wordt duidelijk teveel aan het netwerk "gewerkt" (understatement) en te weinig getest voor een implementatie.
    Of; de Ziggo test omgeving is geen afspiegeling van de werklijke klanten situatie:censored:.
    Wij hebben nu ca. jaar alles in 1 maar overwegen weer een andere telefoon en TV (sataliet) leverancier (het wachten is nog even op de Dreambox 8000).
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina