1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Modem vraag: Uncorrectable errors ?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Tim van den ban, 15 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Uncorrectable errors: Wat zijn het en moet de waarde -0- zijn ? Ik las ergens van wel, ik heb er zo'n 35000+ in de laatste twee dagen volgens het modem (Motorola)

    Verder dtaat er dat er 1 MAC adress in het modem zou moeten staan. Ik heb er twee. Een op static (maar ik heb kabel ?) en een op dynamic. Er staat een PC op het modem nu, als ik mijn router er weer tussen zet zijn dat er 2 + 1 wifi. Router is vervangen recentelijk en een van de PC's ook. Maar ik heb nergens ooit iets static in gezet ?

    Modem specialisten ergens ?

    En dan: Heeft iemand uberhaupt een lijstje met wat waardes ongeveer moeten zijn ? En welke firmware ik zou moeten hebben ? Want volgens mij heb ik na 20 resets (doet ie bijna elke avond standaard uit zichzelf ?) nog steeds versie 1.0.
     
  2. Als er 2 MAC adressen in het modem staan betekent dit dat er onlangs meerdere apparaten zijn aangesloten, om dit lijstje te wissen moet het modem van de spanning gehaald worden en vervolgens weer aanzetten. Het modem heeft overigens ook een eigen MAC.
    Firmware versies zijn geen zaken waar de gebruiker zelf aan moet zitten, dan loop je zelfs het risico om het recht op garantie te laten vervallen.

    Wat betreft die uncorrectables.
    35000 valt op zich nog wel mee. Het hangt ook af van de correctables. Het gaat hier simpel gezegd om foutieve nulletjes en eentjes die door de standaard algorithms in het digitale signaal worden afgevangen en gerepareerd.

    Als jouw modem zichzelf elke avond reset en de uncorrectables blijven oplopen zou ik contact opnemen met de helpdesk want hun kunnen aan de hand van de history van het modem zien of het modem instabiel is of dat het aan ruis in het signaal ligt.
     
  3. Ik heb er niet eerder acht op geslagen want ik zit in het "Hoofddorp - Haarlemmermeer - IJmuiden" probleem dus om me heen zijn heel veel mensen met problemen. Ik dacht misschien dat het iets kon helpen voor de Ziggo mensen om onze problemen sneller te kunnen localiseren, dus vandaar mijn vraag.

    En omdat ik zag dat anderen gingen kijken bij hun modem, dacht ik ik kijk ook even. Het was 35k op 600k correctables geloof ik.

    ik kom niet aan de instellingen. Wat ik alleen vreemd vind van het ene MAC adress is dat het static is ? Ik heb geen static adres, ik heb kabel. Er is een reparateur bij me geweest maar je zou verwachten als die mijn connectie fatsoenlijk wil gebruiken dat hij ook het dynamische stukje zou checken en niet statisch in gaat loggen. Dat zegt namelijk niets over MIJN connectie maar over die van hem lijkt me... de stroom is er vandaag weer afgeweest dus ik check vanavond.

    Enfin, als het niet erg is dat die dingen er zitten dan zal het wel. Ik wacht verder, nog twee dagen..... en iets over de firmware ? Kom ik ook niet aan maar ik begreep dat die automatisch geupdate zou moeten zijn. Stroom is er langer dan 8 uur afgeweest afgelopen week.
     
  4. Die 2 mac-adressen heb ik ook en ik heb ook maar 1 router aangesloten gehad en ik heb geen verbindingsproblemen, dus dat is geen probleem. (static/dynamic heeft niets met ip-adres te maken, misschien met het feit dat je een zelfgekozen mac-adres in een router hebt zitten)
     
  5. Klopt, 1 MAC adres is van het modem zelf, 2e MAC adres is op zijn beurt van een medium zoals pc router e.d.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina