1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Hulp gevraagd, traag internet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door wout886, 14 dec 2008.

?
  1. Ja

    12 stem(men)
    66,7%
  2. Nee

    6 stem(men)
    33,3%
  3. Niet meer

    0 stem(men)
    0,0%
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb een ziggo alles-in-één extra pakket. De download zou, volgens het boekje, 20 Mbit/sec moeten zijn bij dit abonnement.

    Sinds enige tijd heb ik last van enorme lage downloadsnelheden. Ik weet helaas niet exact hoelang.

    De resultaten (meer dan 20 pogingen gedaan op verschillende tijdstippen) op speedtest.net zijn varieren tussen de 2000 kb/s en 4000 kb/s (download dus).

    Normaliter heb ik een thuis netwerk m.b.v. een linksys router. Mijn laptop en pc maken gebruik van het draadloze netwerk.

    De volgende stappen ondernomen :

    1. laptop en pc gecontrolleerd op spyware/virussen etc. met verschillende pakketten
    2. laptop rechtstreeks op modem aangesloten zonder tussenkomst router en dus bedraad
    3. modem (motorola) diverse malen gereset
    4. Laatste drivers opgehaald van netwerkkaarten
    5. gecontrolleerd of netwerkkaart niet abusievelijk op 10 mb/s ingesteld stond
    6. kabels vervangen (behalve coax want die heb ik niet op reserve)
    7. Modem door helpdesk op afstand laten resetten
    8. pc in veilige modus met netwerk mogelijkheden opgestart en nogmaals een speedtest gedaan
    9. Zelf ingelogd op het motorola modem. Kon ook niet spannends vinden in de configuratie hiervan

    Ik zie geen andere mogelijkheden meer.

    Ik heb nu een "mannetje" besteld voor de 29ste. Helaas hadden ze dan pas tijd.

    Een modem ophalen of laten toezenden zodat ikzelf kon testen of het daaraan lag KON NIET.

    Heeft iemand een oplossing :?::!:

    Postcodegebied : 1628
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 dec 2008
  2. Draai s'ochtends vroeg om zeg een uurtje of 7 ook eens een test. Dan is het netwerk nog relatief onbelast.

    Doe ook eens een test op http://speed.io en http://speedtest.quicknet.nl/

    Vooral een die quicknet server kan aangeven of je buiten het Ziggo netwerk last hebt van vertraging, of ook op het Ziggo netwerk.

    Daarnaast kan je op google een tooltje genaamd WinMTR zoeken. Daar kan je vertragingen in je netwerk mee zien (soort van). Die gegevens kan je hier ook posten.
     
  3. Bedankt.

    Oja, ik heb zojuist de resetknop achterop het modem eens ingedrukt. Wordt er ietsjes beter van.

    Helaas nog steeds niet de beloofde snelheid.

    Netstat -a levert ook weinig op.

    Test bij .io was :

    [​IMG]

    Ga nu even dat programmaatje downloaden.

    Multikabeltest : ongeveer 0,5 mb p.sec.

    via speedtest.net

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 dec 2008
  4. Ik haal deze avond ook maar 11mbit, ipv 20mbit op speed.io

    Hoe veel haal je met die quicknet server? Zelf net ook even getest, en daar kwam ik ook op ongeveer 1MB/s. Dat is voor mijn doen ook redelijk laag.

    Morgenochtend ook even testen..
     
  5. BTW, hoe log je zelf in op je kabelmodem?
     
  6. 192.168.100.1

    admin - motorola
     
  7. Nu heb ik een vraagje,

    Hoe kom in in mijn Scientific Antanta modem,

    Wanneer ik inlog op het modem kan ik een beknopte instellingenlijst zien, de rest is afgeschermd door de provider!,

    Is hier een reden of password voor?

    Vriendelijke groeten,

    C. la Fleur.
     
  8. Ah, ik zit nu op m'n webstar, alleen is het meeste van mijn router disabled (dus afgezien van de settings kan ik geen log, status of signal te zien krijgen). Oh well, met een beetje pech wordt deze komende vrijdag omgeruild.
     
  9. Je bent dus niet de enige, clafleur :wink:
     
  10. Het lukt wel in de tijdspanne dat de webstar zich aan het aanmelden is. Zoals bv als ie even van de spanning af is geweest.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina