1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Blokvorming

Discussie in 'Samsung DCB-H360R (HDTV)' gestart door Heisa, 14 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds enkele dagen heb ik het vervelende voorval dat ik plotseling terwijl ik naar de tv zit te kijken blokken in het beeld krijg op alle zenders. Zet ik de ontvanger dan even uit zodat hij kan rebooten dan zijn de blokken weg. Iemand een idee wat dit kan zijn?
     
  2. ik heb hetzelfde probleem en ik dacht :cry: ooh de Samsung is weer stuk... maar valt weer alles mee:applause:

    het probleem ontstaat meestal op de RTL zenders... misschien een fout in het verzenden van het signaal...

    graag enige tips:thankyou:
     
  3. Hier hetzelfde verhaal, vorige week een keer en gisteravond. En inderdaad even aan en uit zetten geeft soelaas.

    Wellicht ligt het aan waar je zit. Ik zit in Houten.
     
  4. ik had het probleem gisteren middag en rond de klok van 19:00... maar het zal wel iets te maken hebben met Ziggo en het signaal.

    Ziggo?? graag een reactie
     
  5. geen problemen hier met deze decoder.......
     
  6. Lijkt dus alleen in West te spelen...
     
  7. Bij ons in Leidschenveen ( Den Haag ) heb ik ook dit probleem ook meegemaakt. Het gebeurde terwijl ik naar rtl 4 zat te kijken. Er onstond ineens blokvorming, wat steeds erger werdt. Dit bleef ook bestaan toen ik naar andere zenders zapte. Het uit en weer aanzetten van de decoder verhielp inderdaad het probleem. Tot zover is dit bij mij maar 1 keer voorgekomen.
     
  8. In Leusden hadden wij het zaterdag.
    Decoder uit en daarna deed hij het weer.
    Het komt vaker voor, ligt volgens mij aan de waardeloze decoder.
    Of via de uit knop of een tijdje op stand by zetten en dat is het weer goed.

    Verder heeft deze decoder de volgende problemen;

    Als het beeld steeds slechter en na enkele minuten aangeeft signaal code E48, de stekker eruit en 30 sec. later er weer in.
    En ja hoor alles werkt weer.

    De decoder is nu bijna een half jaar oud, maar het lijkt erop dat hij steeds meer rare dingen gaat doen.

    Ook het traag reageren gaat steeds sneller.

    Ik hoop dat de HUMAX HD PVR er snel is en deze decoder de kast in kan (voor noodgevallen).

    Het volgende had ik al in een andere reactie gezet;

    Ik vind het geen dijk van een ontvanger.
    Ik moet de resolutie aanpassen als ik van HD naar SD gaat of omgekeert.
    Anders heb ik geen geluid.
    Als ik hem altijd in 576P laat staan, heb ik wel altijd geluid, bij het wisselen van een zender.
    Laatst had ik ineens radio zenders in mijn favorieten. Kon zelfs niets meer in de favorieten aanpassen. Pas nadat ik de lijst had leeggemaakt en alles er opnieuw ingezet, werkte het weer als voorheen.
    Ik heb de nieuwe versie RSA.
    Dat E19 bij aanzetten is inderdaad irritant.
    Ook het regelmatig moeten resetten, omdat hij anders zo traag als een slak is bij zappen of zenders intikken.

    Ik hoop dat de PVR HD van Humax er snel is.
    Daar wacht ik nu op.
     
  9. Samsung DCB-H360R

    Ik heb 2 van deze beroerde apparaten en allebei vol met maandagochtend ziekten (???). Als je het apparaat uitschakelt (netspanning weghalen en niet de hoofdschakelaar gebruiken) is hij weer even bij kennis. Dus het apparaat wordt gereset! Het lijkt mij dat het dan NIET aan een slecht binnekomend signaal kan liggen. Ook valt regelmatig het geluid weg, bij zappen komt het weer terug. De oerdomme meldingen van Geen abonnement en dergelijke, weet ik te onderdrukken door teletekst in te schakelen, de zender wordt dan WEL weergegeven. Wat nog vreemder is dat bij één van de ontvangers History Channel niet wordt doorgegeven. Weer de melding Zit niet in uw pakket, nee dat denk ik ook niet en Discovery HD en Sport wel. Ziggo heeft al eens mijn abo of kaart gereset maar zonder succes. De kabel zou niet goed zijn (HD-kwaliteit) en daar stoort één kanaal zicht aan ???
    Ga thans maar een derde (Humax) ontvanger kopen voor het derde toestel en kan dan eens gaan uitwisselen of in reparatie geven van die Samsung's.
     
  10. Nee helaas, ik heb dit probleem de afgelopen dagen ook met enige regelmaat (Sittard) :evil:. Aan/uit via schakelaar op de achterkant verhelpt het probleem. Ik heb het met Net5 en Nickelodeon Jr gehad.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina