1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Iedereen is benadeeld

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Jack-2007, 13 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat webformulier probleem ken ik. Zo heb ik al een aantal keren gezegd dat ik gecompenseerd wil worden voor de talloze telefoontjes naar de "help"desk en de maanden dat mijn telefoonverbinding niet of nauwelijks werkte.

    Nu paar weken later nog steeds niets van gehoord...

     
  2. Dat open staan van Ziggo is nogal betrekkelijk. Het wordt weliswaar met de mond beleden, maar we zien daar erg weinig van terug. Net zoals in Radar zijn het toch min of meer politiek correcte antwoorden. Meer bedoeld om Radar tevreden te stellen. Ons inziens zou de klant tevreden moeten worden gesteld. Radar gaat daar ook nooit verder op door.
    Aan de andere kant zie je dat ook het management binnen Ziggo zichzelf min of meer tevreden stelt met de uitkomsten van de statistieken. Met zo'n dikke 3 miljoen klanten waar je misschien wel zo'n 10 miljoen diensten aan levert en bv. met 10.000 klachten behaal je toch een fraaie 1 promille als "score". En dan moeten die klachten wel als zodanig tot het ticketing systeem zijn doorgedrongen.
     
  3. zelf ook nu aantal maal een webform in gevult, dit omdat ik nog een (niet urgent) probleemje heb met ziggo. Echter geen reactie, ga straks nogmaals een proging doen en gelijk verwijzen naar de algemene voorwaarde van Ziggo.

    Klantenservice
    de klantenservice van Ziggo, onder meer beschikbaar voor het indienen van een Aanvraag en voor de beantwoording van vragen en ondersteuning bij de oplossing van problemen bij het gebruik van de Diensten. De Klantenservice is online te bezoeken via de Website, telefonisch of schriftelijk te bereiken via het op de Website vermelde telefoonnummer en postadres en te bezoeken op het op de Website vermelde bezoekadres;
    artikel 15 – Klantenservice
    De Klant kan Ziggo bereiken via de Klantenservice. De openingstijden en contactgegevens van de Klantenservice zijn te vinden op Ziggo Teletekst en de Website. De Klantenservice geeft ondersteuning bij de installatie en het gebruik van de Diensten en eventuele door Ziggo aan de Klant ter beschikking gestelde apparatuur. De Klantenservice biedt geen ondersteuning voor apparatuur die niet door Ziggo ter beschikking is gesteld.

    Aangezien we beide met deze voorwaarde akkoord zijn mag ik hier nu ook een beroep op doen toch?
     
  4. @ hutspot

    Welke cijfers ? lees dit forum maar eens goed door en kijk eens op andere forums. Doe maar eens wat google en daar heb je de bron. Ik vind het overigens een beetje een bijdehand opmerking alsof je wilt zeggen dat er eigenlijk niets aan de hand is. Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat je een medewerker van Ziggo bent op deze manier !

    Overtrokken, nee zeg ik resoluut. Er zijn grote problemen waar kennelijk niets mee gedaan wordt. Als dat wel gebeurd dan heeft Ziggo er kennelijk geen boodschap aan dat te publiceren op hun "er zijn bijna geen storingen" site.

    Noord Holland zit vol met klachten. En inderdaad, het frustrerende is dat er niet naar je geluisterd wordt of met een kluitje in het riet wordt gestuurd.
    Helaas is er geen goed alternatief, anders was ik allang al overgestapt. Maar toch ben ik aan het kijken voor ADSL, dan maar 8 mbit, maar deze is dan wel stabieler dan de bende die ik nu heb.

    Het punt waar het hier werkelijk om gaat is dat Ziggo het verdomd om klantvriendelijk te zijn en je problemen daadwerkelijk goed te registreren, je loopt elke keer tegen een muur op als je weer zo'n slecht opgeleid medewerkertje krijgt van een helpdesk die maar wat in de ruimte lult.

    Daarom zeg ik, ik ga liever weg bij Ziggo en zoek een minder groot abbo, dan dat ik zo'n bedrijf nog langer ga spekken.
     

  5. ziggo was er anders als de kippen bij toen ook Marc Marie Huybrechts begon te klagen over ziggo,in de wereld draait door.
    hij kon direct bellen naar "een speciaal nummer"
    ziggo is dus wel degenlijk heel gevoelig voor NOG meer negatieve reclame.

    een modem reset vragen ze mij niet meer,maar dat is omdat ik nu zeg "stuur daar maar een monteur voor"
    want die modem is niet van mij,en wettelijk gezien mag ik geen technische handelingen verrichten aan een apparaat van een bedrijf,als particulier zijnde.
    want als ik iets stuk maak kan ik het betalen of ben ik mijn borg kwijt.
    doe het zelf installatie?! ja daar heb ik voor getekend,en voor het risico "tijdens" die installatie dus ook,maar voor technische handelingen in geval van storingen dus niet...

    dus ook al ligt het aan de modem,dan gaat het praatje "als de storing bij u zit moet u de monteurs kosten betalen" dus ook niet op.
    die modem is namelijk niet van mij.

    en dan blijkt een modem reset ineens helemaal niet nodig te zijn...
    en als er een monteur komt wil ik dat die zijn bevindingen ook voor mij op officieel ziggo papier zet,en een handtekening plaatst.

    nog een tip: als je zelf naar ziggo belt mag je het gesprek gerust opnemen,thuis mag je opnemen wat je wilt,dat is namelijk in je eigen privacy.

    NB:
    dit is dus een constructieve bijdrage gericht aan de ontevreden gebruikers. :idea:
     
  6. Hier geen problemen....

    lokaal tarief betekend dat Ziggo er echt niets aan wint, ook niet als je in de wacht staat. Zelfs al zouden ze van die 2 cent 1 hele cent opstrijken is dat 15 cent in dat kwartier dat je wacht...

    Als je kijkt wat een helpdeskmedewerker gemiddeld kost, uurloon bruto 10-12 euro, doe daar de extra werkgevers bijdragen bij en alle benodigde verzekeringen, zit je al op minimaal 17 euro per uur. Voeg dan de benodigde werkplekken toe...en alle andere mensen die zich hier voor inzetten....dan is het plaatje alweer heel wat anders...
     
  7. ""dat Ziggo het verdomd om klantvriendelijk te zijn""

    Ben ik niet met je eens. Het is alleen een soort van Windows onder de klantenservices. Simpel te gebruiken, voor iedereen toegankelijk, tot het ingewikkelder wordt. Maar ook die zogenaamde onopgeleide helpdeskmedewerkers/sters doen hun best mits je vriendelijk naar ze blijft (en dat is soms best lastig).

    Ik ga niet in herhalingen vallen want ik heb mijn mening al lang ergens anders gepost. Ik heb geen probleem met het feit dat er iets mis gaat, ik heb alleen een probleem met de snelheid waarmee datgene dat mis gaat wordt opgelost.

    En financieel gaat het Ziggo echt niet slecht. Die helpdesk verdienen ze niets aan. Ik heb erg gelachen om jullie hele "EBITDA" verhaal. Daar hangt de wereld van aan elkaar, live with it. Waarom denk je dat er uberhaupt kredietcrisis is ?
     
  8. Het staat toch goed omschreven in artikel 15? De klant kan Ziggo bereiken, er staat geen garantie ;)
     
  9. Ik begrijp de frustratie wel van mensen.

    Zelf heb ik gelukkig op dit moment geen problemen met internetsnelheid, werkt telefonie eigenlijk gewoon altijd en heb ik ook met digitale TV nu geen problemen meer.

    Alleen de facturatie klopt nog steeds voor geen meter (er wordt echt veel te weinig geïncasseerd) en het akkefietje met het twee weken niet kunnen opnemen met de Cisco en Siemens PVR toont maar weer eens aan dat bij Ziggo op dit moment echt alleen uitslaande branden worden geblusd maar geen structurele oplossingen komen.

    Weet ook uit ervaring dat het mailformulier op Ziggo.nl compleet nutteloos is: je krijgt twee maanden later een antwoord wat niet op je vraag slaat en waarop je niet kan replyen.
    Bellen kost altijd minimaal 15 minuten wachttijd en soms een verbroken verbinding en het oplossend vermogen van de helpdesk is nihil.

    Kortom: als alles werkt wees gelukkig en verander vooral niets in je pakket. Heb je een storing of wil je pakketwijzigingen: fingers crossed en veel sterkte als het fout gaat.

    Heb dezelfde ervaring jaren bij UPC gehad, maar daar gaat het nu stukken beter. Dat biedt hoop dat ook Ziggo hieruit kan komen, maar UPC heeft het 2-3 jaar gekost. Dus ook bij Ziggo zal het niet snel gaan vrees ik.
     
  10. Je hebt gelijk, het kan.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina