1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Iedereen is benadeeld

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Jack-2007, 13 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Iedereen is benadeeld,

    Bijna niemand haalt de beloofde snelheid, bijna niemand zit zonder storingen en zo kunnen we door gaan.
    Een kennis van mij is zo stom geweest zich aan te melden bij ziggo, zit al weken te wachten op een decoder en de rest van de rommel. Maar ondertussen wordt het wel van zijn rekening afgeschreven.

    De helpdesk flikkert de telefoon er op (heb ik ook meegemaakt) of is totaal niet te bereiken.

    Ziggo zou toch de problemen aanpakken ? mischien moeten ze eens echte ict'ers aannemen in plaats van schoolverlatertjes. Want daar zit het grootste deel van de problemen. Ze nemen goedkope beginnende broekpoepertjes aan die maar wat knutselen.

    Ziggo, wordt volwassen en los die problemen nu eens op !

    Ik ben voornemens een landelijke actie op te gaan zetten waarbij een zo groot mogelijke groep eens flinke klappen uit gaat delen !
     
  2. Jouw voornemen om een actiegroep te starten is wel een idee.
    Maar bedenk dat niet alleen Ziggo met problemen kampt.
    Ben van ellende overgestapt van Orange naar Ziggo.
    De ene provider is net zo slecht als de andere.
    Ben in feite van regen in drup geraakt.
    Na eerst verschillende keren te moeten bellen om mijn modem geactiveerd te krijgen, niet herkend worden in systeem, telefoonnummer opeens aan iemand anders gegeven en snelheid niet goed ( in totaal ong 40 keer helpdesk gebeld), is er alleen nog iets niet in orde met factuur.
    Maar Orange/Online was al precies zo dus.
    Ik denk dan ook dat je met een actiegroep niets bereikt.
    Bij Ziggo is het onmogelijk nu om nog winst te maken lijkt me met deze problemen, dus moeten ze het hebben van de telefoontjes naar de helpdesk.
    Ze plannen bij alle providers zo slecht dat het wel mis moet gaan!!!!
     
  3. Ik ben Ziggo ook schijt zat, maar tja, een paar jaar terug ook ruzie gehad met Planet Internet. In plaatst van een ongevraagde dienst niet door laten gaan, hebben ze op een gegeven moment ons hele abonnement gecanceld.
     
  4. Sterke woorden, zo'n actiegroep, maar je vangt denk ik meer vliegen met stroop dan azijn. Overigens bestaat er al een actiegroep, die ook contact heeft met Ziggo: Het MGV (zie de voorpagina van dit forum):wink: Ik denk dat lid worden van MGV meer zin heeft dan een actiegroep op richten. Hoe groter hun ledenbestand is, des te meer invloed ze hebben als ze bij Ziggo aan tafel zitten.

    @gamelover:
    Maakt Ziggo zo'n enorm verlies? Volgens wikipedia hebben ze 3.3 miljoen kabel abbonee's (dus nog zonder internet en telefonie) en dat maal 12 maanden, maal 15 euro per maand abonneegeld is al 594 miljoen wat ze per jaar binnen halen. Tel daar nog eens extra zenders, Internet en telefonie bij op en dan heb je een hoop centen.

    Ah, gevonden: Een EBITDA van 579 miljoen in 2007. Iets waar investeerders erg gevoelig voor zijn, want EBITDA (earnings before income tax, debt and ammortisation) geeft aan dat de inkomsten goed zijn, nog voordat je je schulden, belasting en ontwaarding hebt meegeteld.
    Met andere woorden: Ze hebben vorig jaar wel verlies gemaakt (vanwege de samenvoeging), maar die inkomsten hebben een stijgende lijn.

    Anyway, als ze het moeten hebben van de telefoontjes naar de helpdesk, kunnen ze denk ik beter een sekslijn beginnen. :wink: Overigens zijn de kosten al tijden het lokale kostentarief, dus dat valt ze denk ik ook redelijk vies tegen. Nee, Ziggo heeft een aardige stok achter de deur met het feit dat bijna heel Nederland voorzien is van kabel. Ze roepen altijd dat kabelmaatschappijen geen monopolie positie hebben, maar zeg nou zelf: het is niet alsof je het kabeltje wat je huis in komt van een ander bedrijf kan afnemen... Dat zou een mooie zijn, he? Dan zou de helpdesk binnen de kortste keren een stuk verbeterd zijn :)
     
  5. Sterk stukje tekst Akos.
    Ging idd uit van de kennisgevingen over Ziggo tijdens fusie over verlies.
    Toch denk ik dat het de winst(verwachting) nog enorm drukt als je honderden (of meer) hd medewerkers extern moet inhuren, en nog hopen schadevergoedingen moet betalen.
    En idd, lokaal tarief zal geen vetpot zijn, maar als je voor elk telefoontje de klant een kwartier in de wacht laat staan gemiddeld?
    Ikzelf heb in 5 mnd tijd al ong 40 x gebeld, in het midden gelaten of dat nu allemaal nodig was of omdat ik gewoon volhoudend ben.
     
  6. Tja, EBITDA. Das natuurlijk een term die alleen bedrijven gebruiken die liever iets positiefs te melden hebben na voor de rest slechte cijfers.

    Door analisten en accountants worden maatstaven als EBITDA ook wel smalend Earnings Before Bad Stuff Happens genoemd.

    Maar linksom of rechtsom: het blijft een verlies.

    Een positieve trend in EBIDTA en ARPU (Average Revenue per Unit, en units zijn wij als klant) beloofd natuurlijk wel beterschap, maar zolang er geen inkomsten genoeg zijn om rente, afschrijving en belasting te betalen heb je natuurlijk op de lange termijn wel een probleem als je eigenlijk ook je netwerk moet vernieuwen. Investeringen in je netwerk veroorzaken nml weer nieuwe afschrijvingen en interest.

    Oh, en bedrijven met een positieve EBIDTA kunnen prima failliet gaan hoor.... Vraag maar aan de investeerders tijdens de dot com hype.

    Of beter nog: de investeerders in UPC. UPC was beursgenoteerd, is failliet gegaan technisch en alleen gered doordat de oprichter van UPC tegen een compleet afzetter bod alle obligatie en aandeelhouders heeft afgekocht (die accepteerden onder het mom van liever een fractie dan niets).
     
  7. Als je iets wilt doorbreken zal je bij Ziggo op een gevoelige plek moeten drukken en dat is niet de helpdesk medewerkers. Een klanten vereniging kan al een hoop, mits Ziggo daar voor open staat, nu kan ik dat niet beoordelen...maar zie wel dat dit forum niet erg hoog op de lijst van het Ziggo management staat. Behalve een enkele goede medewerker (:thankyou:) van ziggo daar gelaten zie/hoor/lees je van Ziggo nooit iets.
    Alleen in de Media ( kassa e.d. ) hoor je zaken uit monde van Ziggo, hier zit dan ook de zere plek van Ziggo. Als wederom in de media negativiteit komt ( moet natuurlijk wel kloppen ) zal er zeker maximale aandacht komen van de investeerders en Ziggo.
     
  8. 579 miljoen

    en vergeet ff niet dat je dat mag aftrekken van belasting dus de staat betaalt dit of wij dus zo'n 250 miljoen

    peter :mrgreen:
     
  9. Iedereen is benadeeld is wel heel kort door de bocht en generaliserend. Ik haal bv keurig mijn snelheid op elk moment van de dag.
     
  10. Aan deze kant ook geen problemen met Ziggo. Haal de snelheid die ik halen moet en verder stabiele verbindingen. Misschien moeilijk te accepteren maar er zijn ook mensen die tevreden zijn met Ziggo.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina