1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Smtp server problemen via router

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door EmBee, 13 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb sinds het over gaan van @home naar Ziggo in september problemen met E-mail verzenden van alle @home -mail acounts via de Smtp-server mail.home.nl (op mijn Mac werkt de mail probleemloos...)

    Diverse telefoontjes met Helpdesk resulteerden alleen in standaard E-malings met herhaling van de juiste account instellingen en mailservers.
    Ik heb deze instellingen meerdere malen vernieuwd; zonder resultaat.
    Helpdesk heeft me doorgestuurd naar MicroSoft.

    Na enkele weken met Microsoft vanalles te hebben geprobeerd uiteindelijk de router tussen PC en Modem uitgehaald. Probleem lijkt voor Microsoft opgelost maar niet praktisch zonder Router...

    Belkin Helpdesk gebeld; Probleem is bekend, komt alleen bij Ziggo gebruikers voor...

    Modem: Arris TM401B
    Router: Belkin F5D8230-4 (v2000ea), Firmware: 2.01.02

    * Kan dit aan netwerkinstellingen liggen van de netwerkkaart ?
    * Welke instellingen van de routerhebben te maken met smt mail-verkeer ?
    * Hoe kan het dat met mijn Mac wel zonder problemen mail kan worden verstuurd (draadloos) via de router ?

    Wie kan mij verder helpen ?
    Greets
    EmBee
     
  2. Probeer eens smtp.ziggo.nl , die werkt bij mij wel ! Uiteraard ne wel volledig E-mailadres als gebruikersnaam gebruiken.
     
  3. Hallo Menno,

    Bedankt voor je snelle reaktie en tip. Heb dat zojuist opnieuw geprobeerd maar mail blijft weer hangen in postvak uit. Outlook Express geeft foutcode:

    Er is een time-out opgetreden tijdens de communicatie met de server. Account: 'mail.home.nl', Server: 'smtp.ziggo.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC19

    Wat heb jij voor netwerkinstellingen staan bij je netwerk kaart:
    Bij mij (NVidia):

    * Checksum Offload: Enable
    * Flow Control: Enable
    * IEEE802.1P Support: Disable
    * Low Power State Link Speed: Enable
    * Network Address: Not Present
    * Optimize For: CPU
    * Segmentation Offload: Enable
    * Speed/duplex settings: Autonegotiation for 100FD
    * WakeOnLAN From PowerOff: Disable

    Vreemd dat ik ook geen toegang krijg met de browser IE naar de router en wel met de MAC en laptop (draadloos) naar de router...

    ???
    greets
    Mark
     
  4. Ik heb een card on board en ik zou niet weten waar ik de instellingen moet zoeken. Als je een losse netwerkkaart hebt, zou je hem kunnen ontkoppelen en daarna weer aansluiten en installeren. Werk webmail wel ? Ikzelf gebruik Thunderbird ipv OE6. Ik gebruik geen router en heb daar geen ervaringen mee, maar je zou deze kunnen resetten. Werkt de PC wel rechtstreeks op het modem ?
     
  5. Hallo Menno. Bedankt voor je aanvulling. Zonder router ertussen heb ik ook geen probleem.. Alleen kunnen andere gezinsleden dan niet met de noteboek op internet. Je kunt de instellingen van je netwerkkaart vinden bij:

    NB:
    Configuratiescherm, Systeem, tabblad Hardware, Apparaatbeheer, Klik op + bij Netwerkadapters, dubbelklik op de Netwerkcontroller, tabblad geavanceerd....

    Alvast bedankt voor je reaktie
    greets
    Mark
     
  6. Daar krijg ik dus geheel andere tekst !, Dit zal wel afhankleijk zijn van fabricaat en driver-software !
     
  7. Heb je helemaal geen internet verbinding op die microsoft computer?
    Of kun je wel andere dingen doen zoals mail ontvangen en surfen?

    Dit klinkt meer naar een firewall probleem of virusscanner probleem (zoek maar eens op die foutcode in google).

    Voordat ik nog wat meer instellinggegevens vraag graag eerst even antwoord op de eerste vragen bovenaan.
     
  8. Ik heb wel Internet verbinding. Ziggo website aanvankelijk wel daarna niet bereikbaar met IE7. (Met Firefox geen probleem)

    Ik kan wel mail ontvangen met alle mailaccounts; geen mail versturen via mail.home.nl met alle accounts. Ook al andere mailservers geprobeerd zoals smtp.mail.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl

    Webmail en mail versturen met de MAC (met mail.home.nl) werkt weer wel.

    Op Foutcode is door Microsoft uitgebreid gezocht, Firewall en Virusscanner AVG ook uitgeschakeld; zelfs in MSConfig alle Opstart opties uitgezet...

    Draadloos via de router met de Mac lukt het wel, dus daarom vraag ik me af of het aan de instellingen van de Netwerkkaart kan liggen.
     
  9. Probeer eens het volgende

    Ga naar start - uitvoeren en type dan in CMD kies dan ok.

    Er opend nu een Dos scherm. Type achter de prompt>
    telnet mail.home.nl 25

    Gebeurd er dan iets??? Zie je wat op het scherm gebeuren?

    Als er niets gebeurd type dan eens achter de prompt>
    telnet 213.51.146.46 25

    Gebeurd er nu iets in het dos scherm???

    Dit zijn gewoon 2 vragen voor een test om een en ander uit te sluiten.

    Nog iets omdat je de Belkin niet vanuit de PC kunt benaderen..

    Type in het dos venster achter de prompt>
    ipconfig /all en zet de waardes eens hier neer.
     
  10. Ik weet niet of je Vista hebt maar..
    Hier kan je controleren of jouw router aan alle 'eisen' voldoet voor vista :
    http://www.microsoft.com/windows/using/tools/igd/default.mspx

    en hier is eventueel een oplossing te vinden die met jouw probleem te maken kan hebben:
    http://support.microsoft.com/kb/935400

    succes,
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina