1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kabel door brievenbus in plaats van onder de grond

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Richipichi, 13 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaart het eens aan in Groningen, afdeling televisie misschien?
    Tenminste bij die instantie die je het analoge signaal levert.
    (hier was/is dat @home vanuit groningen)
    Of natuurlijk de aannemer zelf. Of de monteur?
     
  2. Enige optie lijkt me om via de helpdesk te bellen en te vragen wanneer er een aannemer komt of welke aannemer er komt, en dan bij die aannemer bellen wanneer ze komen. Op dit forum kunnen wij geen aannemer voor je regelen :wink:. Mailen naar de helpdesk lijkt me niet handig omdat er meestal een vertraging van minstens 1 week optreedt wegens de achterstand van de mails die er volgens mij nog steeds is.
     
  3. Bedankt, dat is wel een goed idee. Vorige keer heb ik ruim een half uur in de wacht gehangen voordat ik iemand aan de lijn kreeg maar misschien is dat het inderdaad wel waard. Morgen maar gelijk weer proberen!

    En even voor de duidelijkheid: met de kabel vanaf de wijkkast (die bij ons vlak buiten de tuin staat ) naar de meterkast in huis, is tijdens de verbouwing niks gebeurd.
    Alleen vanaf de meterkast is de kabel naar de woon- en slaapkamers doorgetrokken. (binnen dus)
    De monteur heeft alles nagekeken en heeft geconstateerd dat er met die aansluiting en splitsing niks mis is.
    Ook heeft hij de kabel van de meterkast naar de wijkkast doorgemeten en die is wel beschadigd, alleen heeft niemand daar dus aangezeten en is dat dus waarschijnlijk gewoon slijtage van de kabel of heeft er een mol aan de kabel geknabbeld ofzo.
    Door het doortrekken van de kabel is dit alleen maar aan het licht gekomen.
    Wat wel vervelend is, is dat de monteur zegt dat het ongeveer 2 weken zou gaan duren om de noodvoorziening weer onder de grond te krijgen en dat wij nu al 6 weken verder zijn zonder ook maar iets gehoord te hebben van Ziggo of een aannemer dus...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 dec 2008
  4. Gisteren heb ik een mail gestuurd naar de directie, met hulp van een mede forum-member. Gelukkig kan ik melden dat ik vandaag een telefoontje kreeg en dat ze er onmiddelijk werk van gaan maken omdat zij ook vinden dat dit geen manier van doen is. Met daarbij hun welgemeende excuses!! :applause:
     
  5. Opgelost

    Gelukkig, het is opgelost.
    Gisteren (maandag 19 januari) kwam de aannemer van Ziggo ,s ochtends om 08.00 uur bij ons aan de deur om de kabel de grond in te stoppen.
    Hij heeft dit op een zeer nette manier gedaan en alles is keurig achtergelaten.
    Ons kabelprobleempje heeft bij Ziggo wel wat teweeg gebracht nl.
    1. Wij hebben een vergoeding gekregen van Ziggo (restitutie abonnementsgeld van januari)
    2.Uiteraard hebben wij de welgemeende excuses mogen ontvangen.
    3. Omdat wij op een gegeven moment direct contact hadden met de directie van Ziggo, zijn wij goed op de hoogte gehouden van de te volgen stappen e.d. ook kregen wij direct antwoord op eventuele vragen.
    4. Intern zijn er bij Ziggo wat procedures veranderd zodat de communicatie tussen de diverse afdelingen soepeler gaat verlopen.
    Dit houdt in dat als er meer van dergelijke problemen zijn, deze niet worden behandeld bij de afdeling "groot onderhoud",maar dat ze dan naar een afdeling worden gestuurd die ze met spoed kan oplossen.

    Wij weten nu ook wat er met onze kabel aan de hand was.
    Een kabel gaat volgens de aannemer gemiddeld zo'n 30 jaar mee.
    Onze kabel ligt er al iets langer en hij was in de loop der jaren wat poreus geworden.
    Hierdoor was er water in de kabel gekomen en moest hij dus vervangen worden.

    En nu alles op een correcte manier is opgelost wil ik graag "dossier brievenbus" voorgoed sluiten en iedereen bedanken voor zijn/haar reacties.:thankyou:

    Bedankt:applause:
     
  6. Gefeliciteerd! En veel plezier er mee.

    Trouwens, grappig dat zo'n kabel 30 jaar mee gaat, althans de verwachting.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina