1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen service, geen signaal, geen TV

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door mwnpiets, 13 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadat ik in november had gelezen dat Ziggo de beste digitale beeldkwaliteit heeft, heb ik toen besloten over te stappen van KPN naar Ziggo. Het Z1-pakket besteld via internet, af te leveren op mijn werk. Wat denk je? Wordt afgeleverd op mijn thuisadres. Toch even blij: uitpakken en TV-kijken. Dacht ik... Geen beeld. Ziggo gebeld. Na 17 minuten wachten een vriendelijke dame aan de lijn. Klopt, want bij u moet nog een signaal geleverd gaan worden: dat hebt u destijds opgezegd toen u vertrok bij @Home. Klopt inderdaad, want ik heb geen enkel signaal meer, dus ook geen analoog signaal. Dus Ziggo levert eerst mooie doosjes aan het verkeerde adres en pas (veel) later een signaal? Klopt. Maar dat kan wel eens een maand duren. Ik heb al velen malen gebeld met de klantenservice, maar die kunnen mij niks vertellen: niets over de procedure, niets over de levertijden, eigenlijk kunnen ze je niks vertellen. Ik heb ook al vele malen een formulier ingevuld. Buiten een automatisch antwoord krijg je gewoon geen reactie. Ik noem dat onbeschoft. Tot op heden kan ik dus geen TV-kijken via Ziggo. Ik vermoed dat ik wel eens tot in het nieuwe jaar kan wachten vóór zoiets eenvoudigs is geregeld?
     
  2. Naar mijn weten is het pakket helemaal niet op het verkeerde adres afgeleverd. Pakketten worden altijd op aansluit locatie afgeleverd.

    om digitaal te kunnen kijken heb je inderdaad eerst analoog signaal nodig, dit zal geschakeld moeten worden op de eindversterker in de straat. Als je aangeeft bij de helpdesk dat je geen signaal heb sturen ze iemand naar deze EV toe om dit alsnog te schakelen zodat je signaal krijgt.

    Dan is het wel zo dat eerst alles goed moet staan in de systemen bij Ziggo anders kunnen ze alsnog niemand hiervoor aansturen.

    Succes ermee!
     
  3. Nonsens: je kunt bij aanschaf via internet het afleveradres aangeven. Dat heb ik gedaan. In plaats van aflevering op mijn zakelijke adres is het pakket toch op mijn privéadres afgeleverd, ondanks het feit dat ik afwijkend afleveradres had aangegeven. Dat is niet goed, maar niet echt het probleem. Het probleem is dat er kennelijk vele weken nodig zijn om mij een signaal te leveren en dat er werkelijk niemand bij Ziggo daar iets zinnigs over kan zeggen. Daarenboven wordt er niet gereageerd op reactieformulieren. Dat laatste vind ik ronduit onfatsoenlijk. Waarom wordt een klant niet eerst voorzien van een signaal en pas dan van een decoder? En waarom zou Ziggo de planning hiervan niet kenbaar maken aan de klant? Dat lijkt mij toch niet zo moeilijk? In algemene zin zou ik blij zijn als ik als klant zou worden behandeld.
     
  4. Vandaag 2x telefonisch contact gehad met Ziggo. Naar aanleiding van een reactie via email van de klantenservice dat "alles het zou moeten doen". Niet dus. Het was overigens een reactie op mijn klacht van 29/11. Bij het eerste contact werd ik verzocht mijn smartcardnummer door te geven. Er zou dan "een piepje" worden gestuurd en dan zou het toch echt werken. Niet dus. Bij het tweede contact werd mij aangeboden een monteur langs te sturen. Dát noem ik nog eens een pragmatisch voorstel. Chapeau! De monteur komt morgenmiddag, zo is afgesproken. :pompom: Mocht de monteur echt komen en het probleem oplossen, dan krijgt Ziggo van mij alsnog een warme douche! Eerst zien, dan geloven...
     
  5. Warme douche? Dan mag ziggo wel een ijsbreker meenemen om bij jouw een 'warme douche' te komen halen... Want niet elk forumlid hier geeft ziggo een warme doche :wink:

    Gert.
     
  6. De monteur van Ziggo is zojuist daadwerkelijk geweest :pompom:. En ja hoor, ik had gelijk: het signaal kon niet geleverd worden omdat dat in de schakelkast bij ons in de straat was onderbroken. De monteur had dat in 1 minuut gefixed :applause:. Ik heb nu perfect beeld (beter dan KPN). Wat is nu de conclusie? Ziggo wil wel, maar heeft haar admininstratie, logistiek én klantenservice niet op orde. Dat leidt tot veel ergernis. Heel veel ergernis. Ik mag hopen dat met de komst van de nieuwe manager klantenservice een en ander drastisch gaat verbeteren. Hoe het ook zij: ik heb na bijna een maand bellen en formulieren invullen eindelijk beeld. Zoals afgesproken: alsnog een warme douche voor Ziggo.:)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 dec 2008
  7. nou nou nou ..... om nu meteen met warm water te gooien is wat overdreven :wink:

    Nu maar hopen dat het blijft werken, en zeker NOOIT gaan verhuizen :oyeah:
     
  8. Goed om te horen. Het is zo dat Ziggo in de meeste gebieden (behalve 90% van het oude Multikabel gebied) terplaatse moeten komen om de zaken te schakelen. Als ze dit nou eens kunnen regelen vanaf afstand dan zijn er heel veel mensen blij binnen 5 seconden :)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina