1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Testtraject Interactieve TV voor Ziggo panel deelnemers

Discussie in 'Digitale TV - On Demand & Replay' gestart door xahmol, 12 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Het heeft bij mij in het verleden gewerkt: ik heb al een keer naar een film zitten kijken via VOD, dus alle aansluitpunten zijn volgens mij in orde. Het is vooral de PVR zelf die zuigt, waardoor ik eigenlijk niet aan testen toe kom: tot gisteren leken de services bij mij naar behoren te werken.

    Gisteren kreeg ik echter de hierboven beschreven symptomen, en na herinstallatie van de PVR dus geen OK knop meer.
     
  2. Reken er maar op dat dat wat grootspraak was van Fredje. Ziggo en Ruigrok zullen er absoluut 0 moeite mee hebben dat je met klachten over de test naar eender welke instantie stapt. Bij wederhoor kunnen ze namelijk overduidelijk aangeven dat het een test betreft, en dat er dus kan blijken dat nog niet alles werkt. Bovendien lijkt de test nu ook aan te tonen dat het helpdesk personeel nog begeleiding en training nodig heeft voordat er live gegaan kan worden.

    Ik ben van beroep software engineer en functie tester voor een software bedrijf. Het hoort nou eenmaal bij testen dat er dingen mis gaan. Een succesvolle test is een test die problemen met de kwaiteit naar boven brengt. Als alles werkt, wordt ik achterdochtig.
     
  3. Had ik gister ook (geen OK knop bij herinst. iTV), heb gewoon de PVR gereset (30 sec. stekker eruit). Herinstallatie iTV heeft alleen zin als "iTV status" (-> Menu \ Instellingen \ Info \ Pijltje naar rechts (= 2e pag.) cq. "Provisioning Status" (-> Menu \ Instellingen \ Systeem \ Installeer iTV) GEACTIVEERD aangeeft (tijdens Server/Netwerk storingen gister vaak status: ACTIVEREN BEZIG, PROBEER OPNIEUW of EVEN WACHTEN.
     
  4. nog steeds storing?

    Nadat er eerder werd gesproken over een storing betreffende het Itv, was ik verbaast dat de storing hier (1401) enkel bij de Tvtheek was, en ik Programma gemist "gewoon" nog kon bekijken.
    Nadat er gemeld werd dat er aan de storing gewerkt werd, merk ik vandaag op dat ik nu niets meer kan bekijken van het Itv.
    Geen Tvtheek, en nu ook geen Programma gemist....

    Om nu na iedere storing opnieuw het Itv te moeten instaleren lijkt mij zeer onhandig dus ik wacht het maar "gewoon weer af"

    Dag!
    Visje...
     
  5. Gelukt! :pompom:

    Gisterenmiddag is er een monteur langs geweest die de interactieve tv heeft geïnstalleerd. De gebruiksaanwijzing die bij de installatie erbij zat was niet op mij van toepassing omdat het er bij mij al heel anders uitzag. De monteur gaf ook toe dat ik er zelf ook niet makkelijk uitgekomen was maar als je een beetje technisch onderlegd bent het misschien wel was gelukt.
    Hij vertelde dat hij vorige week ook al 7 mensen geholpen had met hun aansluiting omdat die er niet meer uitkwamen.

    Dit geeft maar weer aan dat iedere situatie uniek is. Ik had nl al een versterker er tussen zitten waardoor de interne kabelmodem niets terug kon sturen en van een 1- of 2 gats wcd was bij mij ook al geen sprake.

    Lang leve de monteuren (vooral die met geduld ;) )
     
  6. Ik heb het hele topic er niet op negelezen, maar was al niet eerder gezegd dat oudere versterkers het uitgaande signaal wegfilteren, en dat je die daarom niet kunt gebruiken? Of wist je gewoon überhaupt niet dat er een versterker in het systeem zat?
     
  7. Deze versterker was aangelegd door een electrobedrijf en kon ik er niet tussenuithalen om daar alle aansluitingen van de tv in uitkwamen in 1 aansluiting (lastig te omschrijven maar de versterker zit er nog steeds) er zat een soort driehoekje voor de hoofdaansluiting waar zowel de modem als de tv aansluiting in gingen. Die driehoek heeft de monteur nu weggehaald en de versterker die in de doos zat zit er ook nog aan. Nogmaals zonder monteur was ik er niet uitgekomen.
     
  8. Wat ik zowel aan Ruigrok als aan Ziggo heb gemeld is dat ik het helemaal niet erg vind als er dingen niet goed functioneren of iets dergelijks. Wat me wel mateloos stoort is dat een overduidelijk technisch/hardware probleem niet wordt opgelost. Een monteur die zegt 'Als het probleem terugkomt, zeg maar tegen de helpdesk dat ik gisteren geweest ben, want dan wordt het een 'spoedgeval'. En dan de helpdesk bellen en vervolgens weer anderhalve week moeten wachten tot er weer iets gedaan wordt.

    Op 10 Januari heb ik aangegeven dat ik het vermoeden heb dat de breedbandversterker defect is. Op 27 januari komt de monteur, vervangt de WCD, kijkt 5 minuten en is weer eens weg. Op 28 Januari is het probleem weer terug... En toen kon er op 4 februari weer iemand komen, maar omdat ik 's avonds geholpen wil worden zou dat ongetwijfeld pas rond de 10e geweest zijn. Dus zijn we een maand verder, zonder oplossing.

    Het echte probleem is dat de veroorzaker van het probleem, nl. de breedbandversterker, nog steeds niet vervangen is. De monteur had er geen een bij zich... dus wat hij kwam doen was mij een raadsel.

    Als er een duidelijke technische hardwarematig probleem is, dan moet Ziggo dat als de wiedeweerga verhelpen. Dan was er geen probleem, en had ik lekker iTV kunnen testen.

    Ik heb op 28 januari een mail gestuurd naar Ziggo/Ruigrok met de mededeling dat de bal in hun hoek ligt, en dat als zij willen dat ik iTV test, dat ze dan eens voor een keer het initiatief moeten nemen. Tot op heden heb ik niets mogen vernemen van Ziggo.

    Resumerend: Ik krijg een kapot apparaat, en dat mag ik testen. Je wordt domweg niet adequaat geholpen!

    Positief: Ik kan tot op heden wel al het andere testen, opnemen met de Cisco en zo.. Ik denk dat ik hem wel wil houden, want de beeldkwaliteit blijft prima, en ook als je opneemt blijft dat zo, in tegenstelling tot mijn HDD-recorder. En ook nog steeds alle zenders inclusief Film1, Sport1, EredivisieLive, HD kanalen... Is dat bij jullie ook, of heb ik eens een keertje mazzel?
     
  9. Dat alle zenders werken zou iets van de eerste 6 weken moeten zijn, als je ITV op je nieuwe kaart hebt laten activeren. Ik heb het op m'n oude kaart staan, dus ik heb alleen alles uit het pluspakket (omdat ik daar al een abonnement op had), maar bijvoorbeeld geen Film1.

    Ik dacht dat de HD kanalen óók geactiveerd zouden worden op mijn oude kaart, maar vooralsnog werkte dat gisteren alleen bij Eurosport HD.

    Nog een opmerking over de Cisco: het lijkt er op dat, als je zowel een HDMI kabel als een scart kabel aansluit, er op dat moment alleen signaal naar de SCART gestuurt wordt. Da's wel jammer, want ik heb wel HDMI op m'n projector (HD Ready), maar niet op m'n TV. Om van de één naar de ander te switchen zou ik dus steeds kabels moeten pluggen.
     
  10. dan zou het wel eens binnenkort afgelopen kunnen zijn met de pret... nou ja pret... alleen de HD kanalen zou ik jammer vinden. Film1 en de rest kijk ik echt nooit... ik heb toevallig vorige week een film gekeken van Film1 (dus zeg nooit nooit...:) )
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina