1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Testtraject Interactieve TV voor Ziggo panel deelnemers

Discussie in 'Digitale TV - On Demand & Replay' gestart door xahmol, 12 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. ervaringen Itv

    Bij deze mijn ervaringen met de Cisco.

    De eerste dag dat ik de Cisco had meteen alles geïnstalleerd en meteen goed beeld, alleen Itv werkte hier toen nog niet. Vanaf dat Itv hier beschikbaar was werkte het wel alleen de films liepen wel eens vast. Vanaf vorige week dinsdag deed Itv het niet meer. Contact gehad met Kitaro en die heeft alles nagekeken. Gemaild met Ruigrok duurde erg lang voor ik een keer antwoord kreeg en daar kon ik ook nog eens niets mee. Daarna geklaagd via site van Ziggo en wat schetst mijn verbazing Ziggo belde mij! hoefde dus niet een half uur in de wacht, helaas werkte Itv nog steeds niet. Vanavond heb ik eerst maar eens de wcd omgezet heb nu het eengatsmodel er opgezet, en nu werkt alles wel. Dacht eerst dat het niet nodig was deze te plaatsen, maar dus moet het toch wel.

    Over de inhoud van Itv ben ik nog niet zo te spreken wel erg beperkt. Mijn schoonouders hebben UPC en daar heb je al 100 afleveringen van Noddy en dat vinden kinderen toch écht leuk, voor kleine is Bassie en Adriaan echt niet zo interessant. Op zich ben ik wel van plan de Cisco te houden als ik daar een goed aanbod voor krijg want die bevalt erg goed, zelfs mijn vrouw vind hem handig. Alleen Itv zal ik denk ik niet houden.

    Groet uit Woudenberg
     
  2. Vandaag nog eens tv-theek en programma gemist getest en opeens werkt het wel, zonder tegenbericht van de helpdesk maar ja.
     
  3. Ik begrijp inmiddels uit deze draad http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=15235&highlight=sport dat die spookkanalen door meerdere Cisco bezitters zijn opgemerkt. En dat de Extra kanalen 407 en 408 door Sport1 zelf zijn opgeheven. (Is verder niet door Ziggo gecommuniceerd) Blijft de vraag: hebben nog meer mensen sinds begin februari last van (vaker/meer) mislukte/verdwenen EPG/opnames=
     
  4. Ik neem regelmatig programma's op via EPG-scherm. Gisteravond nog. Gelijk even gekeken in de opnamelijst. Opname staat er gewoon in.
     
  5. Gisteren ging alles weer goed. Maar ik maak van niet te missen opnamen toch een backup op een andere recorder
     
  6. Nou, ook ik ben weer de boot in gegaan met opnames. Het beeld was heel erg schokkerig en compleet uit sync. Bovendien vind ik het echt een tekortkoming dat de Cisco wel twee tuners aan boord heeft, maar niet twee programma's tegelijk op kan nemen. Bij de Humax heb je tenminste nog de keuze of je een tweede opanme wil maken, of de tweede tuner wil gebruiken om een tweede programma op te nemen (met de trade-off dat je in dat geval alleen maar programma's kunt bekijken die je al eerder hebt opgenomen, of die toevallig in dezelfde stream zitten als één van de twee programma's die je opneemt).

    Verder zijn de ondertitels die er zijn waarlijk dramatisch. Ze lopen volledig uit sync, zowel live als bij opnames. Daardoor dacht ik dat het in het signaal al fout zit, maar de Humax geeft geen problemen, daar loopt de ondertiteling netjes synchroon.

    Dus met het zoeken (zie eerdere posts) het opnemen, en de ondertiteling alletwee een grote teleurstelling - en de belangrijkste functies die een PVR voor mij moet hebben - wil ik liever de humax weer gewoon als eerste apparaat hebben. Dat ik daarmee dan niet de interactieve functies kan testen heeft Ziggo dan aan Cisco te danken.

    Edit: oh ja, nog iets. De Cisco geeft er bij de BBC de voorkeur aan om het "narration" geluidsspoor te gebruiken in plaats van het normale. Bij een film je hoor dan dus een stem die niet in de film meespeelt de scenes beschrijven zodat blinden er ook nog wat aan hebben (denk ik). Heel handig als optie, heel onhandig als default. Mijn vermoeden is dat het komt doordat ik als voorkeurstaal Nederlands heb gekozen. Het standaard spoor van de BBC is uiteraard Engels, en het lijkt er op dat de Cisco er dan maar voor kiest om een alternatief spoor te pakken. Heel handig. :x
     
  7. @Qinx: Herken het out of sync zijn van opnames en ondertitels absoluut niet. Nog nooit last van gehad.

    Wel dat ik vaak het einde mis omdat de Cisco weigert om de 30 minuten uitloop die ik heb ingesteld in acht te nemen bij veel (maar gek genoeg niet alle) terugkerende opnames, maar wat hij opneemt is perfect bij mij. Incl ondertitels.
     
  8. Ja, dat missen van de uitloop hadden we gisteren ook last van, maar ik kan niet de volle 100% zekerheid zeggen dat dat door de cisco kwam, of dat de BBC (teveel) uitliep. Dus ik geef em het voordeel van de twijfel.

    De ondertitels lopen meestal een minuutje in sync, dan blijft er een ondertitel hangen, en krijg je vanaf dan soms opeens *alle* ondertitels die tot dan toe hadden moeten komen heel snel achter elkaar, of helemaal niets meer. Of om de zoveel minuten opeens een regel of twee die wel in sync zijn.
     
  9. Ben vrijdag teruggekomen van 2 weken USA. Ik was er zeker van dat ik oa Prison Break (RTL5) had ingesteld met een uitloop van 30 min, wekelijkse opname (ik wist niet dat op 27 Jan de voorlopig laatste aflevering was). Nu was de opname precies de lengte zoals in het EPG stond (ook de week erna met dus een ander programma), dus geen uitloop. Tja... En dan mis je dus het eind, want in het bijzonder "de comercielen" lopen vaak uit :cry:

    Dus ik kan dit probleem wel onderschrijven. Overigens deed dit probleem zich niet alleen voor met bovenstaand programma, maar met meerdere (wekelijkse opname) programma's.

    Righard
     
  10. Mijn bevindingen met de recorder:

    Beeld is prima te noemen, erg scherp beeld. Hij neemt redelijk naar wens op, alleen ik zou het fijner vinden als het apparaat een programma volledig opneemt en je niet het einde mist als je deze niet inprogrammeert? Bij een oude video-recorder werkt het toch ook??

    Verder vinden we het apparaat erg traag. Als je zapt, duurt het lang voordat hij naar de volgende zender gaat. Als je al aan het zappen bent, dan gaat het wel sneller.

    Interactieve televisie en Video On Demand werkt helaas nog niet bij ons, ondanks dat ik vorige week een mail heb ontvangen dat alles moet werken. Ik heb gisteren de oude en de nieuwe smartcard gebruikt en op beide kaarten interactieve televisie opnieuw geïnstalleerd.

    We krijgen al heel lang dat we wel op 'Speel' kunnen drukken en alle programma's kunnen zien, maar dan de melding dat we 0900-nummer moeten bellen.

    Zojuist maar ruigrok weer eens gemaild. Ben benieuwd wanneer ze reageren, want op mijn mail van 3 weken geleden heb ik ook nog geen antwoord.

    We gebruiken nu thuis vooral de nieuwe card omdat we dan weer tijdelijk de extra zenders hebben. Het opnemen vanaf Film1 gaat erg goed :)

    Inmiddels zijn we wel zo gewend aan een digitale harddisk recorder dat we niet meer zonder willen. Het zal dan ook liggen aan het aanbod van Ziggo of we deze behouden of dat we een andere gaan aanschaffen of dat mijn vriend er een gaat bouwen (weer een leuk project weer voor hem :wink:). Ik zou Live-pause niet meer kunnen missen, dat vind ik echt een uitkomst! :thankyou:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina