1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Testtraject Interactieve TV voor Ziggo panel deelnemers

Discussie in 'Digitale TV - On Demand & Replay' gestart door xahmol, 12 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ber kán ook lager zijn=zelfde probleem
     
  2. Dat klopt, blijft even hangen. Beeld staat stil, maar geluid gaat verder. Maar wanneer je kijkt naar een programma en je ziet een hapering is het meestal al te laat om naar de signaal gegevens te gaan kijken. Want er wordt immers geen log bijgehouden in het apparaat.

    Signaal is 100% bij mij, dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Ik gebruik goedgekeurde kabels. Dus daar zou het ook niet aan liggen. Misschien een scooter die voorbij de wijkkast rijd, want een scooter geeft ook omgevingsstoring.

    Dus voor mij is het een ? waarom die haperingen zich voordoen.
     
  3. Heb ook last van die happeringen het is mischien maar net 1 seconde het lijkt op een soort freeze. Wel vervelend als dat op een avond 8 keer gebeurd. kwaliteit 100% signaal 100% Ber 0.

    Gemeld bij ruigrok ze zouden ziggo contact laten opnemen met mij wacht al een week zijn niet echt snel bij ziggo, maar effe opnieuw een mailtje sturen.
     
  4. In dit geval is het signaal dus niet het probleem, maar een probleem in de Cisco. Deze mist af en toe een of meer frames en dat zie je als een hapering op je tv terug. Mogelijk heeft dit te maken met het bufferen voor de timeshift, maar ook wanneer de timeshift functie uit staat gebeurt het is geconstateerd door andere forumleden. In ieder geval is het een probleem wat ik ook exact zo heb en velen met ons.
     
  5. Vaag is alleen wel dat niet iedereen het dan heeft. Heb het zelf iig nog nooit gemerkt. Kennelijk verschilt het dan van decoder tot decoder?
     
  6. wie het weet..mag het zeggen!!

    :giveup:
    echt waar! ik snap er werkelijk niets meer van!

    Gisteren blij een berichtje geplaatst dat het eindelijk gelukt is met het aktiveren van Itv.......meteen begonnen met het bekijken van oa de Tv-theek, (inderdaad is het aanbod nog erg mager) maar toen ik vanmiddag verder wilde gaan kijken met Braveheart, bleek het tot mijn grote schrik niet meer te werken!!!??? :evil:

    Ik ga er toch nu echt van uit dat het met de aansluiting goed zit, en dat de " fout" toch echt bij Ziggo zit.....
    Toch maar wachten op het telefoontje van de TD van Ziggo...:?

    Dag!
    Visje...
     
  7. Zoals beloofd even een tussenstand van mijn ervaring.
    We zijn aan deze kant nu een klein weekje aan het testen
    Over het algemeen werkt het redelijk goed.
    Het is alleen jammer dat er nog regelmatig server errors verschijnen bij het aanroepen van de catalogus.

    De TV theek is niet echt bijzonder.
    Hier zal ik zeker geen lid van worden voor € 9,95.
    Wil je films kijken dan kun je beter voor filmnet kiezen.
    Kost iets meer maar in verhouding met de TV-theek wel betere films.
    Zelf zouden wij hier niet voor de filmkanalen kiezen.

    Uitzending gemist is erg handig.
    Maar ook hier in verhouding weer met de extra kosten de vraag of het de moeite waard is.
    Ik heb begrepen dat de nieuwe humax ontvanger op het internet aangesloten kan worden en dan kun je de uitzendingen zelf gratis ophalen op je TV.
    Kijk maar op http://www.uitzendinggemist.nl/

    Toch nog over de ontvanger zelf nog wat.
    Ik lees dat er nieuwe software onderweg is.
    Ik blijf het zeer hinderlijk vinden dat ik geen favorietenlijst kan maken waarbij ik zelf de volgorde van de zenders kan bepalen.
    Met de recentie die ik heb gelezen over de nieuwe Humax ontvanger is voor mij duidelijk dat ik deze ontvanger op dit moment eerder zal kiezen dan de Cisco.
    Dat is dan het fijne van deze proef, behalve de interactieve dienst testen kun je mooi deze Cisco ontvanger testen.

    Ok, tot zover.
    wordt vervolgt zullen we maar schrijven
     
  8. Jij hebt nog het oude goede model :wink::mrgreen::oyeah:

    De Humax heeft dan wel een netwerkaansluiting en FTP mogelijkheden, daarmee kan hij nog niet "het internet op". Uitzendinggemist.nl gaat dus niet werken.... Los daarvan is uitzendinggemist.nl nauwelijks een alternatief te noemen. De streams die je daar kunt bekijken hebben een bandbreedte van minder dan een kwart van de streams die Ziggo doorgeeft. Het beeld is dan ook dramatisch op een normale tv. Wel gaat de internet variant veel verder terug.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 feb 2009
  9. Waar heb je die informatie vandaan. Op de humax-site staat alleen dat je via de netwerkpoort met ftp bestanden kunt uitwisselen.

    :censored: MrDroopy was me net voor
     
  10. EPG-storing?

    Ik heb hier steeds geroepen dat ik i.t.t. tot veel andere Cisco-bezitters geen problemen heb (gehad) met EPG-opnamen.. Daar is eergisteren dus een eind aan gekomen.
    Opnamen (ook gewone met de hand gestarte, maar die lopen kennelijk ook via EPG als je aangeeft tot het programma-einde te willen opnemen) worden ogenschijnlijk uitgevoerd, maar verschijnen niet in de 'Opgenomen' folder. Wel in de 'Geplande' folder (ook dus als de opname al lang achter de rug is) met een rode knop met rood kruis er door, i.p.v. de rode 'R'. Sommige zijn daarna compleet 'verdwenen' anderen kwamen met een verkeerde totaal tijd (1 minuut, terwijl de opname 63 minuten duurt) en/of met datzelfde rood bolletje met kruisje in de 'Opgenomen' folder. Met het plannen van een tijdopname kan zoals eerder hier verteld, dit worden voorkomen, maar dan verdwijnt 75% van het gebruiksgemak.

    Ik heb van alles gedaan, fabrieksinstellingen, alleen de kanalen opnieuw instellen, timeshift uitschakelen, maar niets helpt.

    Ik kwam er wel gauw achter dat tegelijk met de klachten er iets raars verscheen in de zenderindeling. De twee laatste kanalen van Sport1 Extra zijn verdwenen van kanaal 407 en 408 en zitten nu 'onder' Nederland 1 (kanaal 001) op de kanalen 15003 en 15004. Ik heb -nieuwsgierig geworden- een herinstallatie op het Testnetwerk gedaan (Freq. 0500) maar ook daar kreeg ik de 2 Sportzenders op kanalen 15003 etc. Bovendien zat daarboven (dus onder Ned.1 )het verwijderde Al-Jazeera arabisch met de Ziggomededeling dat het kanaal niet meer wordt doorgegeven, en wel op kanaal 20014! Ik ben er bijna van overtuigd dat deze storing de EPG door de war gooit en de opnamen verkloot.

    Vraag heeft nog iemand dit opgemerkt. Ik zit in Breda. (oud-Casema)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 feb 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina