1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Testtraject Interactieve TV voor Ziggo panel deelnemers

Discussie in 'Digitale TV - On Demand & Replay' gestart door xahmol, 12 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Heb je wel na het insteken van een andere kaart Interactieve TV opnieuw geïnstalleerd? Dit is namelijk wel nodig (en erg omslachtig).
     
  2. Als je de melding krijgt, dat het op de achtergrond opnieuw geprobeerd wordt dan gaat het fout met het activeren van het interne kabelmodem. Dit staat los van de activatie van de smartcard. Doorgaans staat de Cisco dan niet helemaal goed aangesloten.
     
  3. :confused:
    heb de cisco volgens het boekje aangesloten, dus ook de hoofdaansluiting veranderd..internet en telefoon aangesloten op de breedband..maar helaas....blijft vast lopen bij het activeren van de interne kabelmodem, kan niet eens mijn acount gegevens invoeren.,..
    iemand nog een idee?

    Dag!
    Visje...
     
  4. Visje,

    bij mij lukte dit eerst ook maar niet.. ook in bussum trouwens. Heb dit weekend de hoofdaansluiting opnieuw aangesloten (niet helemaal netjes, die oude vastgestucte groene kabel brak steeds af, heb nu een f-connector erop gedraait en die zonder eengatsdoos in de versterker gestopt. Niet zoals het hoort maar het werkte.

    Algoed, wat bij mij de doorslag gaf was de cisco rechtstreeks op de een-na-laatste poort van de versterker ( < 10m geloof ik) aangesloten. Beide tuners geven dan 100% signaal, toen deed ie het activeren eindelijk wel.

    Probeer dus je cisco met bijgeleverde F-connector naar "normaal" verloopje rechstreeks op een hoger versterkte poort te doen... Hoop dat dit helpt.

    Succes!
     
  5. Het is > 10 m :wink:

    Pas wel op dat je niet teveel versterkt
    Ik heb zelf de cisco op uitgang 2 aangesloten en heb 2 keer 100% signaal, ondanks dat de afstand ca 15m is. Ik gebruik overigens hirschmann bekabeling
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2009
  6. Ik heb de versterker nog in de doos zitten en 15 meter kabel vanaf het aop zitten (wel betere kwaliteit kabel en metalen en f-pluggen) en kwaliteit 100%, ber 0 en signaal tussen de 70 en 100%. Alles werkt hier prima. Moraal van het verhaal: zorg voor goede kabels en pluggen en gebruik niet meer versterking dan nodig. Een versterker compenseert niet voor een rotte plastic plug van 2 kwartjes die vol dvb instraling staat op te vangen.
     
  7. pff...
    nou, voor ik weer het een en ander ga veranderen bij die aansluiting wacht ik eerst rustig het mailtje van de helpdesk af...
    thx in elk geval voor je/jullie advies...
    was al blij dat na het veranderen het allemaal (lees tv, internet en telefoon) weer goed deed!

    Dag!
    Visje...
     
  8. Even voor de duidelijkheid; Er zijn testers bij wie iTV nooit heeft gewerkt. Daarbij is het zaak de aansluitingen goed na te lopen. De antennekabel van de Cisco moet rechtstreeks van de versterker komen, dus in geen geval via een ander apparaat, anders gaat het fout. Signaalsterkte is dan 100%. Maar omgekeerd is dat (100%)geen garantie dat alles goed is aangesloten; aansluiting moet zo rechtstreeks mogelijk zijn i.v.m. retour.

    Dan de grote groep testers waarbij een deel van iTv (Programma Gemist) wél heeft gewerkt in het begin op de zowel de oude(opgegeven) als de nieuwe smardcard. Bij in ieder geval een aantal van hen ( waaronder ikzelf) doet zich onlangs een mysteriueze afsluiting van iTv voor, juist op het moment dat Ruigrok een mailtje dat alles zou moeten werken stuurt en Ziggo een rekening voor de nieuwe diensten. (Zoals bekend moeten we die rekening negeren) Voor die mensen geldt: de iTv moet opnieuw worden geïnstalleerd op de oude smardcard waarvan het nummer bij de start is doorgegeven aan Ruigrok. Dan doet (bij mij althans) alles het. Nadeel is wel dat ik niet én de extra kanalen én iTv heb. Zodra je op de nieuwe smardcard met die extra kanalen iTv probeert op te roepen doet de Cisco een nieuwe installatie die alleen maar oplevert dat iTv niet meer werkt. Ook op de oude smardcard niet meer. Tenzij je daarop iTv opnieuw installeert. Conclusie: installeer en gebruik VOD en iTv alleen op de OUDE opgegeven smartcard!
    Overigens: wel slordig /vervelend van Ziggo dat iTv op de nieuwe smardcard nu is uitgeschakeld
     
  9. Heel vervelend om verwarring te veroorzaken, maar bij mij is het precies andersom. Alleen met de nieuwe kaart krijg ik beeld en niet het 0900-nummer in een popup. Het advies van Ruigrok ("probeer allebei de kaarten") lijkt dus toch het beste... Of zou het zo zijn dat een kaart die nog in z'n 6 weken demo-tijd zit ook automatisch ITV toestaat?
     
  10. Dat laatste lijkt me sterk in ieder geval, aangezien iedereen nog in zijn 6 weken proeftijd zit volgens mij :)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina