1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Testtraject Interactieve TV voor Ziggo panel deelnemers

Discussie in 'Digitale TV - On Demand & Replay' gestart door xahmol, 12 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik wacht de update af en daarna doe ik weer een poging. Ik had graag de test willen doen met de nieuwe Humax maar helaas.
     
  2. Dat is allemaal wel waar, maar het echte probleem (en de ergernissen daarmee) is dat Ziggo niet echt moeite doet om de technische problemen snel en adequaat op te lossen. Dat iTV niet optimaal zou werken, ok. Dat TV-Theek nog niet werkt, prima. Dat de menu's niet naar mijn zin zijn, en dat het wat sneller kan... nou ja... niet erg. Maar als je 17 dagen moet wachten zodat ik iTV uberhaupt kan gaan proberen, dat is naar mijn mening belachelijk. Zowel de helpdesk van Ziggo als van Ruigrok staan met hun handen in hun zakken te kijken hoe wij door het ijs zakken.... We komen je morgen wel redden hoor...:confused::confused::confused:.

    Als je je testpanel al niet kan ondersteunen, hoe moet dat dan gaan als het in de markt gezet wordt???
     
  3. Volgens mij wordt niet de Cisco getest, maar wordt interactieve tv getest!!
    In principe moet de Cisco gewoon naar behoren werken.

    Ik kon ook meedoen aan de test, maar doe niet mee.
    Dit omdat ik totaal geen antwoord kreeg op de mailtjes die ik vooraf naar het hiervoor ingestelde email adres kreeg.
    Dit gaf mij geen goed gevoel.
    nu zie ik toch wel heel veel problemen op dit forum te voorschijn komen.
    Het zal voor Ziggo nog heel veel werk opleveren om het een beetje na behoren te laten werken.
    misschien als interactieve tv volledig gaat werken dat het wel beter gaat.
     
  4. Vraag, hoe kan ik versneld een opname of uitzending gemist afspelen? Enige wat ik kan is per 5 minuten "spoelen".
     
  5. Ook ik verbaas me wat hoe sommige mensen flippen als ze het apparaat alleen al een dag later krijgen.
    Maar er zijn natuurlijk wel mensen die dit apparaat wel gewoon gekocht hebben en niet gratis even te leen hebben. Zoals ik.

    En met niet werkende iTV kan ik leven. Sterker nog: ik zat ook niet eens echt op iTV te wachten.

    Maar een brakke EPG programmeer functie op een PVR is een serieus probleem dat nog steeds niet is opgelost sinds introductie in juli.
     
  6. Extra snelle USB 2.0 uitgang (1 Gb pm) aangebracht ter verbinding met mijn PC zodat ik naar wens elke uitgezonden TS file naar mijn PC kan overpompen. Is dus een compleet digitaal signaal (inclusief Dolby 5.1.audio indien aangeleverd) zodat je altijd moet converteren naar MPEG of VOB file en bij sommige zenders met ondertiteling moet demuxen om het ondertitelingsspoor bij het converteren te behouden.Het converteren is een nadeel het voordeel is echter dat je humax schijf nooit vol loopt je een signaal met hoge resolutie krijgt aangeleverd dat je naar wens zo kan laten of naar lager (mbv DVDtoOne) kan transformeren. Met deze aanpassing is de HuMAX uitermate geschikt voor mensen die regelmatig materiaal willen behouden en naar DVD willen branden. Je hebt een echte digitale kopie.De aanpassing betreft wel een extra print en kan niet door echte leken worden aangebracht.Echte kijkers zullen echter voor de CISCO gaan omdat die voor hun vwb kijken meer mogelijkheden biedt, HD signaal, VOD etc.etc. Ik ben er van overtuigd dat al die kinderziektes van de CISCO zullen worden opgelost en dat ZIGGO er t.z.t. in zal slagen een dusdanige begleiding bij de installatie te geven (oa monteur voor de WCD)dat er praktisch geen problemen meer met de installatie zijn. Dus nog even volhouden en er als kijker van maken wat er van te maken valt.Succes er mee !!
     
  7. Ik ben nu al een paar dagen aan het testen en wil toch ook nog even het volgende kwijt (ook al is het al een paar keer vermeld, maar ik ben er nu zelf voor het eerst tegen aan gelopen)

    De PVR houdt niet altijd (randomly) rekening met de extra opnametijd achteraf en vooraf. Dit is in meerdere topics reed gemeld. En nu heb ik daar in mijn testtraject ook last van.

    Wat ik niet begrijp is dat dit apparaat al ruim een half jaar te koop is, een dat dit probleem nog steeds niet verholpen is. Dit zou voor mij echt een reden zijn om dat ding zo snel mogelijk terug te stuiren na de testperiode. (met de rest van de kleine problemen zou ik eventueel nog wel kunnen leven). Je kan er gewoon niet op aan dat die correcte opnames maakt. En als Ziggo / Cisco dit niet oplossen voordat Ziggo iTV echt gaat promoten, dan komen we ze vanzelf weer tegen bij Kassa of Radar. Ik vindt dit ronduit belachelijk voor een apparaat waar sommige mensen ruim 400 euro voor betaald hebben.:no:

    Maar ik zie ook nog geen antwoorden op de vraag wanneer er een nieuwe firmware beschikbaar komt (en wat eventueel de bugfixes zijn). Ik hoop dat Kitaro of anoniem hier iets meer over kunnen vertellen.
     

  8. :thankyou:

    Er moet toch iets te zeggen zijn over de nieuwe firmware? Al is het "hij komt pas eind 2009". Dan weten we teminste wat we kunnen verwachten.
     
  9. "geen antwoord op de mailtjes"

    Inderdaad dat is echt ZIGGO zwakste punt. Ook ik heb gemaild dat ik van de test afzag met het verzoek een ander panellid dat graag wilde testen maar geen uitnodiging had gekregen er voor in te schakelen. Dat was voor de Kerst.Ik heb tot op heden nog geen antwoord.
    ZIGGO kan in principe alles technisch op de markt zetten maar hun grootste probleem wat er nog steeds is (lees de consumentenbond er maar op na) is dat ze niet in staat zijn een snelle communicatie naar haar abonnees voor elkaar te krijgen. Zelfs binnen dit testcircuit met relatief weinig testers rammelt de communicatie van alle kanten.
     

  10. Er is een nieuwe versie ontwikkeld. De meeste testen zijn afgerond, maar van enkele testen (irdeto) wachten we nog op de defintieve resultaten.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina