1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Testtraject Interactieve TV voor Ziggo panel deelnemers

Discussie in 'Digitale TV - On Demand & Replay' gestart door xahmol, 12 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Bedankt voor de tip! Ik heb de officiele reactie van Ziggo maar niet afgewacht (het is stil sinds woensdag) en de Hirschmann WCD zelf aangeschaft en geïnstalleerd. Het werkt inderdaad perfect!
     
  2. Is je analoge beeld wel goed (zowel in de woonkamer als boven?). Zo niet, dan zal ik als eerste het AbonneeOvernamePunt controleren, wellicht heb je de aansluiting niet helemaal goed gedaan?

    De versterker moet je zo dicht mogelijk bij het AbonneeOvernamePunt plaatsen, dit werkt echt het beste. Ik heb de Cisco, met ongeveer 15a20m tussen de meterkast en de woonkamer, op de vierde aansluiting van de versterker geplaatst.

    Hoe is de kabel van het AbonneeOvernamePunt (de meterkast?) naar de woonkamer? Is deze ook van een goede kwaliteit (Hirschmann oid)? Zo niet, dan kan daar ook het knelpunt zitten. Ik heb zelf in het verleden ook problemen gehad. Deze waren pas opgelost nadat ik alle kabels opnieuw getrokken had en alle splitters vervangen had. Een rot klus, maar het was bij mij de oplossing.
     
  3. Als ik dit zo allemaal lees dan in storingsvrije iTV niet weggelegd voor de gewone man... Ik voorzie een hele berg problemen voor Ziggo als ze dit daadwerkelijk in de markt gaan zetten. Of ze moeten een fraai pakket met kabels en connectors in de doos doen.. In het verleden heeft casema wel een goede kabel en connectors for internet-gebruikers aangeboden die van een betere kwaliteit waren dan het gamma-assortiment.. Het kan dus wel.
     

  4. Ja overal is het analoge signaal goed via de Cisco. Overal is het digitale beeld ook goed met de Samsung PVR 850R, alleen met de Cisco krijg ik het in de woonkamer maar niet voor elkaar. En als er even goed beeld is, dan maar voor een aantal minuten en dan weer blokken.

    Overal nu kwaliteit kabels en stekkers. Hoop dat Ziggo ook nog wat aanwijzigen heeft. Is die Cisco dan echt zo gevoelig voor het inkomende signaal?? als dat zo is, dan heeft Tyco gelijk dat het een lastige uitrol kan worden.
     
  5. Pluim voor je perfecte weergave met foto's op het forum en respect voor de gevonden oplossingen. Niets ergerlijkers als blijvende ontvangststoringen. Hopelijk kunnen velen hier meer van leren als de vaak stekelige opmerkingen die ik van enkelen aantref.
    Hoewel geen tester (was wel kandidaat maar heb me naderhand teruggetrokken)heb ik gezien de bevindingen van de meeste testers wel begrepen dat de CISCO ondanks zijn strakke beeld nogal wat tekortkomingen heeft en dat het zeker nu niet verstandig is hem te houden dan wel aan te schaffen.Blijf wel werken met mijn aangepaste HUMAX IPVR9200C (2x) die wel teletekst en ondertiteling weergeeft.
     
  6. bij werk tv theek al die mee doe met test

    bij wie werk de tv theek al zo ja

    of weet iemand waar neer dat gaat gebeuren.
     
  7. The story continious

    Ik ben nog weer verder gaat testen om zoveel zaken uit te sluiten waardoor ik dat blokkerige beeld krijg. Mijn bevindingen tot zover:

    Spanning van de Cisco af voor circa 1 uur. Dan de stekker er weer in (ook de CAI er weer in, want zonder stroom op de Cisco is er ook geen analoog beeld mogelijk). Dan de Cisco aanzetten. Hij begint te laden en gaat automatisch in de standby stand. Met de afstandsbediening zet ik de Cisco dan aan en heb echt perfect digitaal beeld.

    Dan na 16 minuten begint het beeld al af en toe te trillen maar na 20 minuten is het ineens weer helemaal blokkerig. Als ik de Cisco daarna weer voor een uur uitzet, dan kan ik bovenstaande herhalen. Goed beeld tot ca. 16 minuten na spanning erop en na 20 minuten blokkerig beeld.

    Ligt het probleem niet aan de CISCO dan????
     
  8. Dat zou heel goed kunnen. Klinkt alsof het apparaat zodra het opwarmt problemen krijgt. Kabelproblemen zouden direct na aanzetten al zichtbaar moeten zijn.
     
  9. Ik denk volgende week en dan krijg je waarschijnlijk wel persoonlijk een bericht over. Ik kreeg overigens onderstaand antwoord, nadat ik een vraag had gesteld over welke content er beschikbaar komt:

    ------------------------------
    Wat betreft de interactieve diensten. Als de activatie een feit is, dan werkt de tv-theek (nu krijg je daar nog een melding dat je moet bellen; dat is niet nodig trouwens),
    ook bevat het programma gemist gedeelte dan véél meer (is i.d.d. heel karig nu - dat komt omdat het nog niet geactiveerd is). Verder verschijnen er diverse HD-kanalen.
    -----------------------------------------

     
  10. stitch_duck

    stitch_duck Forum Member

    Berichten:
    338
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Locatie:
    015 Ziggo (Casema)
    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Heeft iemand ook dit "probleem" bij programma gemist van de Publieke omroep van vrijdag 16 januari dat sommige programma's geblokkeerd zijn?(Pauw & Witteman, 't vrije Schaep en bijvoorbeeld de Mega Mike & Thomas show) (bellen voor abonnement) en andere programma's weer niet. (Eerlijk Heerlijk Heertje en TV Show bijvoorbeeld)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina