1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Testtraject Interactieve TV voor Ziggo panel deelnemers

Discussie in 'Digitale TV - On Demand & Replay' gestart door xahmol, 12 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Blokvorming krijg je als de kwaliteit in het signaal te laag is.
    Door de breedband versterker in de meterkast te plaatsen versterk je het signaal over lange lengte naar de Cisco versterker toe.
    Maar ook stoorpulse krijgen meer ruimte naarmate de afstand groter wordt.
    Haal de versterker weg uit de meterkast en plaats die bij je aansluitdoos in de kamer.
    Want ik lees dat je ook nog eens je aansluitdoos achter de versterker hebt geplaats.
    Allemaal zaken die de fout verklaren.
    Signaalsterkte zegt niets over de kwaliteit want ook fouten signalen worden gemeten.
    Kortsamengevat:
    Breedbandversterker uit meterkast, deze plaatsen in de kamer achter de aansluitdoos (1 gast)
    Vandaaruit je Tv en andere toestellen aansluiten.
    Dan zal het zeker werken
     
  2. Ook hier een (nieuw op dit forum) deelnemer aan de test interactieve televisie. Door een misser van TPG pas gisteren het pakket kunnen ophalen.

    Heb vandaag alleen de installatie in de meterkast aanpast, ging probleemloos.

    Echter, in de ruimte (woonkamer) waar de ontvanger komt te staan zit nu nog een tweegats WCD. Volgens de handleiding moet ik deze vervangen door een eengats WCD, maar deze zit niet bij het pakket.

    Is dit juist of heeft men vergeten deze in de doos te stoppen??
     
  3. Bij mij zat de WCD voor de woonkamer ook niet in de doos. Ik heb in de woonkamer echter een Hirschmann WCD zitten, type: EDC01. Deze is retourgeschikt tot 75Mhz en werkt prima. De meegeleverde versterker is retourgeschikt tot 65Mhz, een veilige marge lijk mij dus.
     
  4. De meterkast lijkt mij toch echt de juiste plek, zie ook de handleiding bijvoorbeeld: http://www.bigcats.nl/ziggo/target25.html

    Ik zal het eerder zoeken in het controleren van alle aansluitingen. Wellicht is één van de kabels niet helemaal goed aangesloten? Is de kabel van de meterkast naar de woonkamer van een goede kwaliteit?
     
  5. Volgens mij heb je dat dan ergens op het forum verkeerd gelezen. Enige wat ik op het forum heb zien staan dan de bekabeling tot aan je decoder WEL uitmaakt (want analoge COAX), een HDMI kabel VANAF decoder maakt daarentegen weinig uit. Een SCART kabel maakt overigens wel weer uit, want ook analoog.

    En wat de beeldsettings van de Cisco betreft: bij mij is het beeld als een plaatje. Dit is nu net het enige van de Cisco waar ik wel echt tevreden over ben. Geen idee dus wat jij met de settings uitgehaald hebt.
     
  6. Zou het signaal niet goed genoeg zijn als de Samsung echt perfect beeld heeft en als de Cisco aangesloten zit het analoge beeld ook perfect is? Alleen het digitale beeld is slecht.
    Die Ziggo een-gats-doos heb ik in de woonkamer geplaatst en heb de hoofddoos gewoon de oude gelaten in de meterkast. Moet dat ding ook niet vervangen worden?
     
  7. :oops: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=111467&postcount=24, maar ik kan net zo goed de tekst herhalen:

    De Cisco ondersteunt (nog) geen teletekst-ondertiteling en Discovery Science e.d. heeft alleen teletekst-ondertiteling en geen DVB-ondertiteling
     
  8. In de link staat hetzelfde als Xahmol hierboven verteld
     
  9. Ik weet niet of het het signaal verbetert (want het probleem met oude dozen is niet het inkomende signaal), maar voor deze Ziggo proef moet je in je meterkast ook een "bi-directionele" aansluiting hebben. Heb je daar een twee-gats doos, is de kans aanwezig dat ie het uitgaande signaal tegenhoudt. Als het verder geen probleem is om te doen, zou ik zo'n doos ook gewoon vervangen.
     
  10. Bij mij heb ik na enig puzzelen op allebei de cards iTv aan de praat gekregen. Gaat als volgt: Installeer iTv op de oude smartcard (heb je al gedaan) Doe de nieuwe smardcard er in en je hebt in het menu nog steeds alle elementen van Uitzending Gemist en TV-theek. Alleen die doen het ogenschijnlijk niet. Probeer het toch (ik kreeg toen een fel wit scherm) en heb geduld. Na enkele minuten verschijnt ook voor de nieuwe smartcard het authorisatiescherm en voilà: installeren maar!

    Nog een tip voor de mensen die geen authorisatiepagina voor iTv te zien krijgen (Provisioning Error) Check/ dubbelcheck dat een goede antennekabel de Cisco en de breedbandversterker rechtstreek verbindt. Ik had die lopen via een andere digitale ontvanger. En dan werkt iTv dus niet!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina