1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Testtraject Interactieve TV voor Ziggo panel deelnemers

Discussie in 'Digitale TV - On Demand & Replay' gestart door xahmol, 12 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Nee totaal niet, alles zat gelijk goed (alleen de "advance" of skip forward nog even op de bijbehorende logitech toets geplakt. Die was wel als code beschikbaar maar vreemd genoeg niet op die toets gedefinieerd). Ik heb voor mijn activiteit "tv kijken" de samsung 360 er uit gegooid en de cisco erin en alles was gelijk ok. Alles bij elkaar 5 minuten werk. :thankyou::thankyou:Harmony:pompom: Tip: als je de "instant replay" oftewel de 10 seconden terug knop zoekt: die zit onder de "prev" toets. Achteraf logisch, maar ik was m even kwijt.

    De aanpassing van de intertoetsvertraging heb ik aangepast omdat de cisco wat traagjes reageert en hier en daar is de originele maar ook de logitech ab ook mede schuldig aan. Met deze aanpassing is het weer iets beter.
     
  2. Problemen

    Ik heb nu ook de Cisco 8455DVB ontvanger omdat ik lid ben van het testpanel. Woon in het 2552 gebiedt.
    Het interactieve gedeelte werkt echter nog steeds niet. Status van het modem wordt niet geactiveert.
    Ook heb ik bij een aantal kanalen geen ondertiteling of maar gedeeltelijk. Terwijl bij mijn oude ontvanger, een samsung, de ondertiteling op alle kanalen goed werkt.
    Ook is het heel vervelend dat als je problemen hebt je nog steeds het algemene 0900 nummer moet draaien en dat er geen speciaal nummer voor tester is.

    Conclusie heb het nu een aantal dagen en het werkt nog steeds niet zoals het moet.
     
  3. de cisco ondersteunt geen teletekst ondertiteling, zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...7&postcount=24

    (ik begin als een kapotte plaat [wie weet nog wat dat is] te klinken, ik blijf dit bericht herhalen )
     
  4. De kapotte plaat begint al met een meegestuurde link die niet werkt :lol:
     
  5. Zou je dat eens uit kunnen leggen. Werkt ondertiteling op sommige kanalen via teletekst? Maar op kanalen waar de ondertiteling wel werkt hoe gaat dat dan?
    Jammer dat de link die u stuurde niet werkte.
     
  6. Grootste probleem waar ik nu tegenaan loop bij de Cisco zijn de bugs in de recorder. Nogal een kritiek probleem; een rammelende recorderfunctie in een PVR... :oyeah:
     
  7. Nogmaals:
    - de Cisco ondersteund WEL ondertitels via het DVB signaal;
    - de Cisco ondersteund NIET ondertitels via teletekst.

    Kortom: alleen zenders die ondertitels in het DVB signaal meesturen geven ondertitels. Zenders die alleen ondertitels via teletekst uitzenden dus niet. En dat is dus het verschil tussen zenders die wel en geen ondertitels geven op de Cisco.
     
  8. Door toeval hier op het forum terecht gekomen.
    Ik was op zoek naar de instellingen van de Cisco ontvanger.
    Niet vreemd want ook wij zitten in het testpanel van de interactive televisie.
    De reden dat ik op zoek ging naar de instellingen is de beeldkwaliteit.
    Zelf gebruiken wij de Samsung HD ontvanger en t.o.v. de geleverde Cisco ontvanger is dat gewoon een stap terug op onze Samsung TV.

    Installatie was geen probleem, de uitleg is duidelijk en met het stappenplan kan het bijna niet mis gaan.
    Gaat het mis dan zou ik zelf eerst de bekabeling raadplegen.
    Ergens op het forum hier staat dat dit niet uit zou maken maar dat is onjuist.
    Bij HD televisie gaat de kwaliteit wel degelijk een rol spelen.
    Storingen van buitenaf krijgen dan meer invloed.
    Koop dus goede kabels want dat schilt al de helft.

    Terug naar de ervaring en de verklaring waarvan ik denk dat de beeldkwaliteit minder is.
    Zelf denk ik dat de kabel vanuit de contactdoos naar de versterker een zwakke schakel is.
    Op dit kabeltje zitten geen filters om storingen van buitenaf tegen te gaan.
    Ook twijfel ik aan de soortelijke weerstand.
    Ik zal dit binnenkort onderzoeken en de kabel vervangen.
    Internet en telefonie werken uitstekend en ook de Tv op de slaapkamer werkt goed.

    Wat nog niet werkt is de TV-theek.
    Ook hier de melding om een 0900 nummer te bellen.
    Ik wacht dit gewoon af of het nog gaat werken.
    Ziggo geeft 14 dagen op voordat alles werkt.
    , dus.....

    De interactive Tv werkt maar is wel rommelig.
    Datums staan door elkaar heen en niet alles werkt.
    Ik heb wel uitgevonden dat na ongeveer een kwartiertje alles te bekijken is.
    Daarmee bedoel ik het aanzetten van de Cisco ontvanger.
    Wil ik gelijk kijken dan krijg ik foutmeldingen.
    Waarschijnlijk moet eerst weer de nodige updates van de server worden opgehaald.

    Betreffende klantenservice wil ik opmerken dat ik geen problemen heb ondervonden.
    Ik heb keurig antwoord ontvangen op mijn opmerking waarom de beeldkwaliteit minder is dan op de Samsung.
    Dit zou de instelling 720 zijn waarop de HDMI moet staan.
    Ja dat is logisch dit antwoord, hoe lager de instelling hoe minder storingsgevoelig.(zoals ik al hierboven schreef.)

    Toch weer even de Samsung aangesloten...
    Ja prachtig beeld , mijn bevestiging dat de Cisco nog niet naar behoren werkt.
    Maar ok de test is net begonnen dus even afwachten....
     

  9. Iemand nog een idee?? net de samsung PVR 850R weer aangesloten en die heeft perfect beeld. zowel analoog als digitaal. Maar het wil maar niet lukken goed digitaal beeld te krijgen met de Cisco. :(
     
  10. Wanneer wordt alles geactiveerd, want ik heb alles wat nu werkt wel zo'n beetje uitgeprobeert. Opnemen, kijken en dingen instellen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina