1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Testtraject Interactieve TV voor Ziggo panel deelnemers

Discussie in 'Digitale TV - On Demand & Replay' gestart door xahmol, 12 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. tijdlang op moeten wachten bij de eerste installatie, daarna een grote oranje box met "provisioning error". Na opnieuw starten vanuit het menu is die toch ook wel weer een kwartiertje of zo bezig geweest en heeft het "even wachten" er dus ook behoorlijk lang gestaan (gele balk die terug loopt was volledig teruggelopen en daar min of meer nog voorbij)

    Wat betreft signaal: zolang kwaliteit 100% is en ber op 0 blijft zou het goed moeten zijn. Wel mogen er uiteraard geen 2weg contactdozen, filters, splitters etc zitten tussen de cisco en de "groene draad" in de meterkast.
     
  2. Tja, ik woon in een appartement dus ik heb niet echt controle over de meterkast... Geen idee dus ook hoe dat verder is aangesloten maar ik heb wel een eigen telefoonlijn. Dan zal het met de kabel toch ook wel goed zitten?

    Ik heb wel de 2 gaten doos verwijderd en de nieuwe opgehangen in de woonkamer. Echter zaten er 2 coax kabels achter, geen van beide groen. Maar de ene gaf wel signaal en de andere niet (radio en tv?)

    Ik heb nu de kabel op de vierde poort gezet en heb 100% signaal en 100% kwaliteit. Het is ook wel een lange kabel eigenlijk, metertje of 10-15.

    Ben nu nog bezig met dat Provisioning, nog steeds bij "even wachten".
    Wat is "ber" eigenlijk?
    Die gele balk is nu al voor de 3de keer deze keer aan het terug lopen.
     
  3. Heb de nieuwe kaart erin gedaan en kon in 1 keer de hele installatie doorlopen zonder welke foutmelding dan ook.

    Het probleem van uitvallend geluid heb ik niet? Kan je beschrijven tussen welke kanalen je schakelt wanneer dat gebeurd?
     
  4. krijg je ook alle kanalen tijdens de testperiode (dus film 1, sport 1) als je dat bij je originele abo niet hebt.
    Ik heb de decoder gisteren binnen gehad, het installeren was erg makkelijk, maar sommige zenders doen het dus niet en de video on demand doet het ook niet, krijg de melding dat dit niet bij dit smartcard abo zit.
     
  5. als de new smart card gebruik

    als de new smart card gebruik bij cisco tijdens de test heb mijn oud kaart door geven aan testpaneel zetten ze dat ook op de new kaart als hd tv

    totaalpakket dvd bundel enz....

    wie weet hiet antwoord op. als de kaart gebruik geef hij 2 smart produckten en als dde oud egebruik 5 produckten
     
  6. Groene blokjes

    Gisteren dan ook het pakket binnen gekregen. Omdat ik bij de vorige kabelmaatschappij TebeCAI (= overgenomen door Casema) Internet had, was er een apart filter geplaatst in de meterkast met twee uitgangen (TV en Internet) en een ingang (de groene kabel).

    In de woonkamer zat een aansluiting met twee aansluitingen (radio/TV). Tevens heb ik op de eerste verdieping ook nog twee tv's.

    Hoe ben ik te werk gegaan. In de meterkast heb ik de breedband versterker geplaatst en alle coax aansluitingen van boven/beneden van de splitter op de breedband versterker geplaatst. De aansluiting in de kamer heb ik vervangen door de 1 gats aansluiting van Ziggo die meegeleverd was. Cisco aangesloten, installatie proces doorgelopen, maar geen reactie via het kabelmodem.

    Toen het oude filter in de meterkast vervangen voor degene die er eerst zat voordat ik kabelinternet kreeg van TebeCAI (ik gebruik al jaren geen kabel Internet meer, maar dat oude filter moest ik toen maar laten zitten).
    Oude filter geplaatst (1 ingang - groen kabel en 1 uitgang - aansluiting naar breedband versterker) en het installatie proces op de Cisco weer gestart. Deze vond het modem toen en alles leek goed te gaan, maar ik kreeg geen goed beeld. Analoog is het allemaal super strak, maar bij het digitale beeld krijg ik een groene waas over het beeld van allemaal blokjes.

    Het was vannacht al laat, dus dacht van wordt tijd om naar bed te gaan en ik zie het morgen wel weer. De volgende morgen zaakje weer aangezet en had nu ook super strak digitaal beeld. Maar naar verloop van ca. 30 minuten (even "wie is de mol" gekeken via programma gemist), weer die groene blokjes.

    Na dit hele verhaal dan nu de vraag aan jullie: Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen??

    Even nog wat meterstanden: Tuner 1 signaal 100%, Kwaliteit 100%, Signal Lock Ja, BER 0.0E-6.

    BER zegt mij niets, maar hoop dat een van jullie mij weer een richting op kunnen sturen om te proberen.

    Allemaal succes met het testen.
     
  7. Ik heb nog steeds geen OK knop bij uitzending gemist. Weet iemand waar dat aan kan liggen? Ik heb nu alles aangelsoten zoals het moet en tv doet het prima. Ik heb ook 100% signaal en 100% kwaliteit..
     
  8. Ik zou interactieve TV nog een keer opnieuw installeren....
     
  9. Ik heb nogmaals het hele apparaat naar fabrieksinstellingen gezet, maar heb nu weer het probleem dat hij blijft hangen gelijk na het booten. Er blijft Loading.. Please Wait staan in een witte balk.. Dit had ik gisteren ook en opeens deed hij het wel weer... vreemd..
     
  10. Had ik ook..de Cisco is dan de nieuwe firmware aan het laden..niks doen.koffie drinken..komt goed (tenminste alhier nu een werkende VODdienst :cool:

    Suc6

    Herman
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina