1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Testtraject Interactieve TV voor Ziggo panel deelnemers

Discussie in 'Digitale TV - On Demand & Replay' gestart door xahmol, 12 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zelfde probleem

    Bartel,

    heb het zelfde probleem als jij (en blijkbaar eigen ik mijzelf ook rechten toe als test-lid, panel-lid en meer-dan-100-euro-per-maand-betalende-klant die wordt verzocht iets te testen wat niet te testen valt omdat niets werkt). Heb een enigsinds pissig mailtje naar ruigrok gestuurd. Gelukkig ben ik niet de enige.

    Keep u posted.

    Serge
     
  2. Pissige e-mailtjes sturen heeft heel weinig zin daar je vrijwel altijd hetzelfde mailtje van ze terug krijgt.
    Wat je vraag ook mag zijn het antwoord wat je terug krijgt is meestal iets in deze trend:

    Beste Ziggo iTV tester,

    Dank je voor je e-mail. Omdat wij - als onderzoekers - onvoldoende van de CISCO ontvanger afweten om jouw specifieke vraag te beantwoorden, hebben we deze doorgestuurd naar het team binnen Ziggo dat technische ondersteuning biedt bij het Interactieve Televisie testtraject. We hebben jouw klantnummer meegestuurd, zodat men je zo gericht mogelijk kan helpen.
    Iemand van Ziggo zal dus rechtstreeks contact met jou opnemen.

    Neem a.u.b. geen telefonisch contact op met de Klantenservice van Ziggo, zij weten onvoldoende van deze test om je adequaat te helpen!

    Vriendelijke groeten,

    Arjan van Geel
    Ziggo-panel


    Zo heb ik er dus al 5 in mijn mailbox zitten.
    Op een bepaald moment had ik een mailtje gestuurd met het verzoek mij een adres te zenden waar ik de decoder naar toe retour kon sturen, en zelfs toen kreeg ik een soort gelijk mailtje. De medewerkers van Ruigrok zijn zo'n beetje van het zelfde niveau als de gemiddelde Ziggo helpdesk medewerker.
     

  3. Nivo van ruigrok is echt ver beneden peil inderdaad, blijkbaar gaat het spreekwoord soort zoekt soort ook hier goed op.
     
  4. Reactie Ruigrok

    "Dank je voor je mailtje en deelname aan de test.
    HD kanalen zijn geen onderdeel van de test. Onder de test vallen:
    Programma gemist & TV-theek.
    Je vraag over de interactieve functionaliteit die niet op jouw smartcard
    werkt, hebben we doorgezet naar het Ziggo iTV team. Zij nemen contact
    met je op hierover.
    Wat betreft jouw telefonisch contact met de helpdesk. In onze
    communicatie vermelden we steeds dat je géén contact met de reguliere
    Klantenservice van Ziggo moet zoeken, omdat zij onvoldoende van de test en Interactieve Televisie op de hoogte zijn. Het heeft in het vervolg
    geen zin om het algemene nummer te bellen; je kunt je vragen kwijt bij
    dit e-mailadres."
     
  5. Dan begrijp ik dus niet waarom er vragen worden gesteld over het HD gebruik.
    Maar ach, no problemo ik ben toch gestopt omdat dat dat ding echt niet werkt.
    Iedere avond TV kijken begon een ergenis te worden met dat ding en dat is nu dus voorbij bij mij!:applause:
     
  6. Ik denk dat het niet meer doorgeven van de extra zenders (hier -Breda- ook) niets te maken heeft met het testtraject. Volgens de nieuwe voorwaarden krijg je elk nieuw besteld extra paket 2 maanden gratis. Ik meen ergens anders op het Ziggo forum te hebben gelezen dat iemand die een nieuwe smartcartd had ook 2 maanden i.p.v. 2 weken alle zenders had. Dat kwam volgens de helpdesk door een softwarefout in het abosysteem in januari en dat zou voor nieuwe cards hersteld worden. Nu hebben de 'Testtrajecters' in januari met de Cisco ook een nieuwe smartcard gehad. Mijn theorie is dat die nieuwe card tot twee maanden na activering (al dan niet door de klant) alle zenders doorgeeft. En dan wordt afgesloten m.u.v. het standaardpakket. Dat zou ook verklaren dat sommigen zoals visje nog enkele dagen respijt hebben.

    Wat wel overeind blijft is dat behalve het iTv-gedeelte bij verlenging van het testtraject op zijn minst het HD-pakket zou moeten worden verlengd... Voor het overige zijn alle andere features natuurlijk ook met het standaardpaket te testen!
     
  7. Kijk dat is nu weer een voorbeeld van een goed onderbouwde reactie. Jammer dat je nergens in een van je voorgaande posts hebt aangegeven wat er volgens jou dan niet aan werkt, hetgeen meer zou bijdragen aan deze discussie. Mijn ervaring is in ieder geval anders.

    Inderdaad, de (niet geregistreerde) kaarten zijn gewoon verlopen. Die van mij stopte er ook dit weekend mee. Voor de meeste mensen geldt dat het iTV gedeelte op de "oude" kaart is gezet en deze extra kaart bedoeld was om de bestaande decoder tijdelijk op de slaapkamer of zo te gebruiken. Met een telefoontje kun je de kaart laten registreren en krijg je alles wat je op je oude kaart hebt er permanent op. Voor die gevallen waar geen oud smartcardnummer is doorgegeven zou iTV op de nieuwe kaart gezet moeten zijn en is het slordig dat het basispakket daar nu kennelijk ook verlopen is.

    HD pakket activeren is m.i. onzin, nergens is in het traject aangegeven dat dit er deel van uit zou maken. Als je geen HD pakket op je oude kaart had, kun je overigens prima HD testen via de tvtheek, waar inmiddels een paar series en een opera in HD op staan. "Hotel Babylon" ziet er - mede door de opnametechnieken en -productie - behoorlijk spectaculair uit. (En je test gelijk weer de iTV kant dus zijn Ziggo/Ruigrok ook weer blij)

    Overigens, uit voorgaande meldingen wordt één ding steeds duidelijker: er is nog voldoende aan te merken op en te verbeteren aan de Cisco, maar het "ding wat echt niet werkt" lijkt steeds meer Ruigrok te zijn.
     
  8. Hier doet inmiddels het basispakket het weer en de ITV.:pompom:
    Geen mailtje terug gehad van ruigrok maar ik ben allang blij, want analoog kijken was toch wel ff terug naar af.
     
  9. Haha, je oude kaart heeft er zolang uitgelegen dat deze nu waarschijnlijk niet meer geregistreerd staat en heb je dus weer 2 maanden preview periode te pakken ;) Dat wordt dus over 2 maanden weer allemaal helpdesk gedoe om deze weer terug in het systeem te krijgen.

    [EVILMODE]
    * als we dus weten hoe lang het duurt voordat kaarten "uit het systeem verdwijnen" zou je dus een stapeltje kaarten kunnen gebruiken en telkens als er een kaart verloopt de oudste er weer in kunnen steken voor een nieuwe proefperiode :schater: *
    [/EVILMODE]
     
  10. Ik kan hier nu wel gaan opsommen wat er allemaal niet werkte maar daar word niemand beter van daar de meeste problemen al eens benoemd zijn.
    En het is voor de meeste gebruikers niet fijn om alles nog eens te lezen,maar dan door iemand anders geschreven. :roll:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina