1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

voip en alarm

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door meermeer, 10 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Is er iemand die een alarm heeft aangesloten op de Ziggo telefoonlijn? Zo ja, werkt dat?

    Ik weet nl niet precies wat er anders is aan een alarmmelding, dan een normaal gesprek.
     
  2. Op zich hoeft er niets anders aan te zijn. Houd wel in je achterhoofd dat een voip lijn geen lifeline bied, een analoge KPN aansluiting wel. Dit houd in dat wanneer de spanning wegvalt door een storing je telefoonlijn ook buiten werking is, dit is met een analoge KPN lijn niet het geval.

    Dit kan problemen veroorzaken met persoonlijke of gebouw alarm apparatuur.
     
  3. Ja daar heb je gelijk in...Wellicht toch beter idee om een gsm melder in te bouwen...Dan heb ik geen stroom/verbinding met ziggo nodig...
     
  4. Misschien ter verduidelijking, het zou hetzelfde moeten zijn qua "gesprek", maar er is een kans dat apparatuur op een net iets andere manier probeert te communiceren waardoor het gewoon helemaal niet werkt. Iets om rekening mee te houden.
     
  5. De reden dat veel alarmsystemen niet werken in combinatie met voip is dat de melding gedaan wordt met techniek vergelijkbaar met een analoog modem. Aangezien voip al het geluid codeert met een lossy codec gaat er informatie verloren en kan er geen dataverbinding opgezet worden (zelfde geldt voor een faxapparaat). Hangt dus zeer van het alarmsysteem af of het gaat werken.
     
  6. Ja idd, is geen 'normale' spraak. Grappig dat je dat met mobiel niet hebt
     
  7. De CODEC die gebruikt wordt bij telefonie van Ziggo is niet lossy, zowel faxen als inbellen met een ouderwets modem werkt gewoon. Ik heb hier regelmatig een inbelverbinding naar een modem voor mijn werk gedaan en dat werkt normaal. Ook faxen werkt normaal.
    Alleen ondersteund Ziggo geen fax/modem, maar dat betekent niets anders dan dat men geen hulp kan bieden als je fax het niet doet.

    Het feit dat alarmcentrale's niet ondersteund worden is hetzelfde. Als het niet werkt kan de helpdesk daar moeilijk support op geven.
    Verder is zo'n oplossing makkelijk te saboteren omdat het niet meer werkt als de spanning uitvalt wat bij een analoge of ISDN telefoonlijn niet zo is.
     
  8. Ah, weer wat geleerd.
     
  9. De NT1, het apparaat dat benodigd is om een ISDN lijn succesvol te gebruiken, zit bij mijn beste weten ook op het 220V net aangesloten.

    Dit geldt in elk geval zeker voor de Quattrovox ISDN centrale waar de meeste mensen gebruik van maken...

    Kortom: een alarmlijn over ISDN lijkt me geen goed idee.
     
  10. Echter is zowel een analoge lijn als een ISDN lijn in staat om een behaalde hoeveelheid "stroom" te kunnen leveren. Een voip lijn kan dit nooit.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina